Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Kauniainen

/ #11 Vielä täytyy sanoa

23.05.2010 12:27

Tilanteet joissa Cesar on väkisin alistanut koiran kyljelleen on ollut tilanteita missä koira on siis yrittänyt purra Cesaria ja todella hyökännyt agressiivisena kimppuun. Jolloin Cesar on pakottanut koiran maahan ja koira on rauhoittunut. Oletteko huomanneet miten koirat keskenään hoitavat tilanteen eikö tilanne ole aikalailla sama.. Eikä Cesar siinä koiraa vahingoita vaan osaa pitää kiinni juuri oikeasta kohdasta ettei koira pääse häntä puremaan jolloin agressiivinenkin koira rauhoittuu.

Sähköpanta oli viimeviikolla eräässä jaksossa perheellä käytössä mutta Cesar sanoi ettei sitä tarvita ja otti sen pois.
Sähkö- ja piikkipannat ovat siis jenkeissä laillisia johon meidän ei pitäisi kiinnittää huomiota sillä se on heidän lainpäättäjien heiniä. Ei siis Suomalaisten katsojien päätettävissä mitä siellä käytetään tai ei käytetä. Joten jos se ärsyttää että ohjelmassa jotkin perheet ovat pitäneet koirallansa näitä vempaimia tulisi minun mielestäni olla yhteydessä lainpäättäjiin eikä alkaa syyttämään yhtä ihmistä joka mielestäni tekee hyvää työtä koirien kanssa ja toimii täysin lain puitteissa. Sähköpantaa en ole siis Cesarin nähnyt käyttävän mutta piikkipanta on ollut muutamassa käytössä mutta sekin on jätetty pois Cesarin opastuksen jälkeen jolloin koira on rauhoittunut.

Ja mitä omistajien opastukseen tulee niin eikös joka jaksossa Cesar puhu ihmisten kanssa ja on monessa todennut että koira on täydellinen koira mutta omistajalla on ongelmia??? Eikö tämä ole sitä omistajan koulutusta ja neuvomista jos jokin. Kyllä Cesar antaa omistajille neuvoja joka jaksossa ja kouluttaa ihmisiä olemaan koirillensa hyvä johtaja.
Rauhallinen mieli auttaa koiraakin pysymään rauhallisessa mielentilassa. Siinäkö se väkivalta koiria kohtaan on?????

Eikö teitä häiritse se että todella moni ohjelmassa olevista koiranomistajista ei käytä koiriaan lenkillä vaan pitää niitä ainoastaan omalla pihalla. Minä koen sen huomattavasti vakavemmaksi rääkkäykseksi ettei koira pääse lenkille päivittäin. Omistajat eivät anna koirilleen tarvittavaa aktiviteettia jolloin koirat turhautuu ja alkaa ongelmakäyttäytyminen. Cesarin ohjenuora on vieläkin se Liikunta, Kuri ja hellyys. Lähestulkoon joka jaksossa Cesar painoittaa miten tärkeää koiralle on päästä lenkille jokapäivä. Ja vielä mielellään rodunomainen tekeminen olisi kaikista parasta koiralle. Missä siinä näette sen Cesarin väkivallan???? Ja kuri ei vieläkään tarkoita sitä koiranpahoinpitelemistä!

Henkilökohtaisesti en ymmärrä näitä syytöksiä Cesaria kohtaan ja toivonkin että saamme katsoa Cesaria vielä pitkään ja enemmän. Kanavaa vaihtamalla saa toisen ohjelman jos Cesar henkilönä ärsyttää. En minäkään pidä esim. kauniista ja rohkeista mutta vaihdan kanavaa enkä ala haukkumaan ohjelmaa koska tiedän että todella moni siitä pitää. Minulla on kaukosäädin.
Antakaa meidän katsoa ohjelmaa ja vaihtaaka tekin siksi aikaa kanavaa.