Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Vieras

/ #16 Cesar Millan on puoskari

03.06.2010 17:48

Cesar Millanin menetelmillä koirista tehdään käveleviä aikapommeja. Hän ei rakenna koiraan luottamussuhdetta, jossa koira voisi luottaa ihmiseen, vaan hän alistaa koiran usein jopa fyysistä väkivaltaa käyttäen (esim. jaksossa, jossa hän nosti koiran päätä pannalla ylöspäin, niin että koiran niska joutui kivuliaaseen asentoon). Kun vihainen koira on alistettu toivottamaksi, siitä ei suinkaan tule kilttiä, vaan syy, miksi se alunperin oli vihainen, on edelleen olemassa. Kun sitten tulee jokin vaikea tilanne, tällainen koira saattaa reagoida raivoisalla vihalla ilman mitään ennakkovaroitusta.

Cesar Millanin otteissa ei ole mitään koirapsykologiaa, ne pohjautuvat vain ja ainoastaan koiran alistamiseen kivun avulla. Cesar Millanilla ei näytä olevan myöskään mitään tietoa susien käyttäytymisestä. Mikä muuten on hänen tittelin pohja? Itseoppinut? No just joo, siltä se näyttääkin.

Toinen juttu on sitten nämä jenkkilän koiraihmiset, jotka kohtelevat koiria kuin ihmisiä, pukevat röyhelöihin jne. He voisivat oikein hyvin ostaa itselleen robottikoiria ja pukea ja hemmotella niitä ja jättää elävät olennot rauhaan.