Suomen pohjavesiä ei saa myydä ulkomaalaisomistukseen!

Jorma T Monto
Siilinjärvi

/ #8 Vesien yksityistäminen,seis.

29.06.2010 04:41

Tervehdys.

Kuten aiemmin kirjoitin niin kysyessäni täällä Siilinjärvellä pohjavesien yksityistämisestä ja asiasta yleensä ja kepun kunnallis politikko oli ainakin tietämätön asiasta. On varmaankin niin että tästäkään asiasta ei anneta tietoa näihin alueisiin poliitikoillekkaan, joissa se vesi näyttelee vieläkin tärkeämpää osaa eliratkaisevana tekijänä elinkeinonharjoittamisessa kuten  maanviljelyssä ja karjankasvatuksessa etc. Itse ikäni asunut kaupungeissa ja nyt täälläkin normaalisti hanasta käännellään ja autoa pestään ja itseämme suihkutellaan eli kuten kaupungissa asia silleen normaali että sitä hanasta tulee ja laskut perässä.  jos elinkeino sattuu tarvitsemaan sitä esim omasta kaivosta ja kuten sadevesien keräämnen tulee (onnistuessaan yksityistää) laittomaksi ja lehmille mittari juomakupiin =) mutta faktaa se että hankaluuksia tulee ko aloihin todella paljon. Perustuslakiin se että pohjavettä kuten muutakaan ei voi myydäedes valtio silleen että menetetään itse se omistusoikeus, loppuu pulinat ja yritykset asiaan.  Laitelkaa sähköposti asiasta solleen maailan laajuisesti niin yritän kohdallani tuoda esiin missä voina. Se on loistvä asia että olette olleet valveutuneita vesiemme peastamisen suhteen.Kiitos

Toivon että lähetätte