Suomen taidekoulutuksen puolesta

24.10.2011 15:03

#25: Marko K - Re:

Hei,

tässä vielä linkki Lahden musiikkikoulutuksen adressiin, jota muut eivät näköjään olleet laittaneet. Koulussa opiskelee niin intrumenttiopeksi opiskelevat, varhaiskasvattajat kuin musiikkiteatterin väki. Musiikkiteatterin puolelle haki viime vuonna todella paljon hakijoita ja heidän työllistymisensä on korkea. Varhaiskasvattajat viedään valmistumisensa jälkeen käsistä sillä heille on valtavasti kysyntää. Nyt kaavaillussa koulu suunnitelmassa varhaiskasvattajiksi voisi opiskella ainoastaan Helsingissä ja musiikkiteatteria-missä lie... Tässä viestiketjussa on korostettu musiikkiteatteria, mutta Lahdessa toimiva musiikinlaitos on muutenkin elinvoimainen, 250 oppilaan ja opettajan lämmin ja hyvähenkinen yhteisö, joka on ollut avoin myös uusille pedagogisesti vaihtoehtoisille lähestymistavoille. Eli tähän voi laittaa nimensä, jos haluaa tukea pientä, tervettä, vähemmän kilpailullista, laadukasta ja oikeasti hyvähenkistä musiikillista opinahjoa, sekä vastustaa koulutuksen yhä suurempaa keskittymistä pääkaupunkiseudulle.