Helsinkiin moskeija

/ #18

22.02.2007 14:21

Hei,
Minusta moskeija on kaunis rakennus kun sen minaraatit koristavat sivuilla ja sisällys on mitä kauneinta arkkitehtuuria kaikkine yksityiskohtineen ja kannatan siksi rakentamista...mutta ei sen tarvitse ihan keskellä keskustaa olla eikä missään peräkylässäkääm jossain missä sen tarpeellisuus olisi hyväksi, ehken siellä missä suurinosa muslimeista asuu niin kuulevat kutsun moskeijaan. Tykkään minaraatin äänestä kun joku Imam siellä laulaa komialla äänellä. Mutta uskonnon sanomista en välitä juuri mitenkään eli en kuulu mihinkään kirkkoon, sillä joakinen kirkko rahastaa vain ja muutenkin alkaa olla pelleilyä koko uskonto se onkin asia erikseen. Käykääpä joskus oikeassa moskeijassa vaikka istumassa ja katselkaa ympärille niin kattoa ja seiniä niin näkyy se kauneus, Olen vierailut moskeijoissa täällä Suomessa ja minusta ne on kuin siivouskomerossa olisivat aivan kamalia!!!Ihmiselle pitäs pieni pyyntö antaa omasta kotimaasta sillä ei se ole turvallisuusriski millään tavalla, se on heidän oikeus ja rahaa voisivat pyytää Saudi-Arabiasta eikös sieltä useampi moskeija ole jo muutenkin saanut avustusta niin öljyrikkaasta maasta kai nyt yksi moskeija Suomeenkin tulisi, sieltä on Tanskaankin saatu rahoitusta:)
Ei pidä kumota tai tyrmätä asioita josta ei ymmärrä tuon taivaallista. Itse olen maksan palkasta verot tänne ja teen hyväntekeväisyystyötä ihmiselle kuin ihmiselle onko se aina oltava niin yksipuolista tuo jos joku pyytää jotain niin pidetään tiukasti typeristä periaatteista kiinni ja tuomitaan muslimit pahantekijöiksi. Ei kaikki ole terroristeja jotka moskeijaan menevät, terrosisti on se joka tekee pahaa toiselle...ja niitä on joka kansalaisuudessa.
Kaiksissa kirkoissa on omat viehätyksensä niin myös moskeijassa!
terveisin: uskonnon tutkija ilman omaa Jumalaa:)