Helsinkiin moskeija

Maria S

/ #19

22.02.2007 22:56

Sanotaan, että muslimien täytyy itse rahoittaa moskeija, valtion ei tule tukea. Entäs miksi Jouni Kauppi on musliminaisten käyttämää huivia vastaan? Onko sekin Suomen valtion rahoittama? Ja älkää alkako selittämään mitään veronmaksaja plaa plaa juttuja, kyllä täällä suomessa muslimitkin tekevät töitä ja maksavat veroa. Kaikista tuntemistani Suomessa asuvista muslimeista pieni osa on työttömiä.

Suomen moskeijoissa ei ole tähän asti ollut yhtäkään juutalais-/kristittyvastaista opetusta/saarnaa. Jos menet väittämään jotain niin ole valmis todistamaan se, ei riitä että jossain Euroopan moskeijassa on ollut vihaa lietsovaa saarnaa. Ne jotka tekevät näin ovat väärässä, mutta sitä ei ole kuitenkaan esiintynyt suomessa.

Tästä näette Munkkiniemen Masjid Al-Iman moskeijan perjantaisaarnat: http://www.masjidiman.com/khutba/finnish/index.html

Lietsovatko vihaa?

Se, että pieni osa muslimeista on maailmalla terroristeja (kyllä, myönnän että ovat) ei tee 1.6 miljardista muslimeja terroristeja. Kuten ei myöskään murhaaja bushin/blairin/olmertin teot eivät tee kristityistä/juutalaisista terroristeja. Jos uskonnon "edustaja" terrorisoi niin kannattaa tutustua uskontoon ennen kuin tuomitsee. Puhukoon luvut puolestaan. Islam kasvaa 2.9% vuodessa, se on enemmän kuin maailman väestömäärän kasvu (kasvaa 2.3% vuodessa). Jos Islam olisi uskontona niin paha niin tuskin olisi maailman nopeimmin kasvava uskonto. Jos muutaman ryhmittymän takia leimaa koko uskonnon pahaksi, niin joka ikinen ihminen tämän maan päällä on terroristi.

Muuten siis, moskeijan rahoituksesta olen sitä mieltä ettei meidän tulisi kerjätä avustusta vaan koota itse rahoitus. Arvioiden mukaan uskontoaan aktiivisesti harjoittavia muslimeja on Suomessa noin 15000, sanotaan että 10000 olisi valmis maksamaan kuukausittain 10 euroa tukea moskeijan rahoittamiseen, se tekee vuodessa 1,2miljoona euroa. Onko 10e/kuukausi paljon vaadittua?