Ajatuksenvapauden puolesta

Vieras

/ #13 Vastaus

06.07.2010 21:42

Miksi olisi? Viestisi on aivan asiallinen, ellet sitten tarkoita vihjata, että poistetut viestit eivät olisi olleet häiriköintiä. Moderointiratkaisuistakin voi toki valittaa, mutta ilman hyviä perusteluja ne jäävät asiattomaksi häiriköinnin puolusteluksi, eikä sellaista tietenkään sallita.

Asiasisältöä viestissäsi ei sen sijaan ole juuri nimeksikään. Voisi sanoa, että rakentavan keskustelun yhtenä kulmakivenä on todellakin se, että ajatuksen vapauttaan saa käyttää haluamallaan tavalla kunhan ei rajoita muiden vastaavaa vapautta painostamalla, uhkailemalla, johdattelemalla tai muulla tavoin vaikuttamalla muiden ajatuksenvapauteen.

Jos lähetät toistuvasti viestejä, joissa ei ole selkeää asiasisältöä, se voidaan jo katsoa spämmäämiseksi. Lisäksi sellaista kielenkäyttöä kannattaa välttää, jolla pyritään vihjailemaan tai esittämään peitelty vaatimus vaikkapa siitä, että vastapuolen tulisi vastata (ilman että esitetään perusteluja tällaiselle vaatimukselle). Ihan vain vinkkinä siis jatkoa ajatellen, jos aikomuksenasi on vain testata moderoinnin rajoja. Saat tämän selville testaamattakin lukemalla Kopernikuksen sivuilta löytyvät periaatteet.