Tila ei laajene

Kari Enqvist

Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat

sivu 151

"Tämä uskomusten häilyvyys mitätöi myös kaiken dialogin. Uskonnosta on turha väitellä, sillä uskolla ei ole ankkuria vaan se mukautuu argumenttien painosta ja etsii uuden uoman kuin vesi."

"Kun yrittää kysyä, mitä oikea usko on, vastaukset ovat mantroja. >>usko on syvää.>> Kun kysyy, millä tavoin syvää, vastaus kuuluu: Selittämättömällä tavalla. Se kiertää kehää olemattoman ytimen ympärillä. Uskonto ei ole uskoa johonkin, vaan uskoa uskomiseen. Sellaisena se voitaisiin jättää muhimaan kirkkoihin ja moskeijoihin ellei se pyrkisi kuristamaan myös niitä, joilla uskoa ei ole."

Kosmologit ja fyysikot uskovat laajenevaan tilaan.

Kun kysyy, miten tila laajenee, vastaukseksi saa mantroja. Se laajenee niin ettei kolmiulotteinen ihminen voi sitä ymmärtää. Kaksiulotteinen ei voi ymmärtää kolmatta tilaulottuvuutta jne.

Kun sanoo että kolmiulotteinen ihminen ymmärtää ettei kaksiulotteisia asioita ole fyysisesti olemassa, saa vastaukseksi mantran, niin mutta kyseessä olikin vain vertaus jne.

Minä olen kyllästynyt laajenevan tilan teoriaan jonka avulla fysiikan kaiken teoriaa ei voi saada aikaiseksi, koska eihän se tila mitään laajene tai muutu muutenkaan millään tavalla.

Nyt meillä on adressi jonka voi allekirjoittaa jos ei usko laajenevan tilan olemassa oloon.

Otetaanpa sitten tämä ilmapallomantra ja tarkastellaan sitä kolmiulotteisesti.,

Ilmapallovertaus kolmiulotteisesti

Mehän voimme ajatella koko näkyvän maailmankaikkeuden olevan pieni osa ison ilmapallon pintaa.

Ajatellaan että ison ilmapallon pinta on paksuudeltaan vaikkapa 1000 x näkyvän maailmankaikkeuden halkaisija. Näkyvä maailmankaikkeus siis sijaitsee jossakin kolmiulotteisen ilmapallon pinnan sisäpuolella ja jossakin todella kaukana näkyvän maailmankaikkeuden ulkopuolella ja ilmapallon pinnan ulkopuolella on tuon ison ilmapallon keskusta, jossa tässä kuvitteellisessa tapauksessa olisi vähemmän tiheämmin energiaa kuin ilmapallon pinnan sisäpuolella.

Ajatellaan tuon keskustan olevan tällä hetkellä 1000 x ilmapallon pinnan paksuuden päässä meistä. Silloin jatkamalla ilmapallon keskustasta matkaa toiset 1000 kertaa ilmapallon pinnan paksuuden pituisen matkan, tulisi ilmapallon keskustan toisella puolella olevan pinnan sisäpuolelle.

Kaikki ilmapallon pinnan aine/energia työntyy pois päin ison ilmapallon keskustasta koko ajan, sitä nopeammin mitä enemmän ilmapallon sisään puhalletaan ilmaa.

Yhdessä hetkessä koko ilmapallon kolmiulotteinen pinta voi työntyä pois päin ilmapallon keskustasta ilmapallon pinnan paksuuden verran.

Samalla ilmapallon pinta muuttuu koko ajan ohuemmaksi, jolloin ilmapallon "atomit" loittonevat toisistaan, koska liikkuvat JO OLEMASSA OLEVASSA TILASSA pois päin ilmapallon keskustasta ja samalla pois päin toisistaan.

Toivottavasti kukaan ei enää ajattele ilmapallovertauksen todistavan millään tavalla jotakin mystistä laajenevaa tilaa, koska oikeasti ilmapallovertaus todistaa jotakin aivan muuta.

Aina tämän jälkeen kun joku vetää hihastaan ilmapallovertauksen, tulet ja kopioit tämän viestin ja lyöt kolmiulotteisen ässän pöytään.

Boris Kuznetsov

EINSTEIN

Elämä. Kuolema. Kuolemattomuus

Sivu 196

"Maaliskuun lopussa 1949 Einstein kirjoitti Solovinelle vastaukseksi tämän onnitteluihin seuraavaa:

"Teidän sydämellinen kirjeenne on liikuttanut minua syvästi. Se eroaa niin jyrkästi lukuisista muista kirjeistä, joita on satanut niskaani tämän surullisen tapauksen johdosta. Teistä tuntuu, että minä katselen elämäni työtä rauhallisena ja tyytyväisenä. Läheltä nähtynä kaikki näyttää toisenlaiselta. Ei ole ainuttakaan käsitettä, jonka pätevyydestä olisin vakuuttunut. En ole varma edes siitä, että olen oikealla tiellä. Aikalaiset näkevät minussa kerettiläisen ja taantumuksellisen, joka on niin sanoakseni elänyt aikansa yli. Tietysti se johtuu muodista ja likinäköisyydestä. Mutta tyydyttämättömyyden tunne kasvaa myös sisältä. Toisin ei voi ollakaan, kun on kriittinen ja rehellinen, ja huumori ja vaatimattomuus luovat tasapainon vastoin ulkoisia vaikutuksia.""

Joidenkin fyysikkojen ja kosmologien mukaan laajenevan tilan käsitteen kyseenalaistaminen on järjetöntä tai avaruuden laajeneminen on järjellisen epäilyn
ulkopuolella.

Itse Einstein epäili kaikkia käsitteitä.

"Ei ole ainuttakaan käsitettä, jonka pätevyydestä olisin vakuuttunut. En ole varma edes siitä, että olen oikealla tiellä."

.

Jos olet sitä mieltä ettei tila laajene, allekirjoita adressimme.

.

Syksy Räsäsen mielipidettä asiaan voit kysyä Syksyn Blogissa.

http://www.tiede.fi/blog/2010/02/28/pal ... /#comments

Ps. Jos olet joskus epäillyt tilan laajenemista, nyt voit vaikuttaa siihen että asiasta aletaan keskustelemaan isommin, niin ettei tilan laajenemista uskota varmaksi asiaksi, vaikka laajenevalla tilalla ei voida tehdä tieteellisiä kokeita ollenkaan.

Pientä painetta isoille pojille, you know.

Ps. ps. Jos tila laajenee, se ilmeisesti on jotain ja näin tila ilmeisesti laajenisi jossakin joka on ei yhtään mitään? Miksi energian tiheys vaihtelisi tilassa joka laajenee jossakin mikä ei ole mitään? Miksi laajenevan tilan teoria ei sisällä tätä paikkaa jossa tila muka laajenee?