Itsenäisyyspresidentti2018

Laivaan peräsin

/ #16 Tasavallan presidentin arvomaailma

03.10.2016 20:06

Isänmaamme kunniakkaat tekevät sitä työtä, jolla tämä kansakunta pysyy pystyssä – he ovat vientitoiminnassa, teollisuudessa, kaivoksissa, telakoilla, maata viljelemässä ja virkakoneistossa valvomassa kaltaistamme demokratiaa ja tasapuolisuutta; unohtamatta laajaa hoivaamisen sarkaa, kun toinen toisensa apua tarvitsee.

He ovat opettajina koulimassa uutta sukupolvea, pisa-pisteistä huolimatta – he ovat terveyskeskuksissa, sairaaloissa, vanhain- ja päiväkodeissa – siellä ovat Isänmaamme pystyssä pitäjät – unohtamatta ketään, kuka työtä tehden ja veroa maksaen ylläpitää osaltansa yhteiskuntaamme, jotta heillä, jotka eivät syyttään töitä pysty tekemään – olisi myös Elämä. Emme myöskään unohda pitkän päivätyönsä tehneitä, ansaitulla eläkkeellä olevia.

Meillä ei ole enää Kekkosen ajan itsenäisyyttä – vaikka tuolloin Neuvostoliiton varjosta puhuttiin

Itsenäisyyttä meillä ei ole sillä tavoin kuin vielä presidentti Urho Kaleva Kekkosen aikana. Kekkonen oli suurmies ja isähahmo monille. Kekkosella oli valta ja päämäärä – eheä ja yhtenäinen Suomi, jolla on suuret valtiopuskurit pahojen päivien varalle. Nyt tuntuukin irvokkaan kornilta, että sosiaalisessa mediassa kiirii ”uutispoikanen”, jossa Katainen olisi maininnut tärkeimmäksi tehtäväkseen itsenäisyytemme vaalimisen!

Suomessa elää heitä todellisia, joille olemme velkaa

olemme velkaa säilyneen itsenäisyyden 1940 ja 1944 vuosilta – tuolloin Isänmaamme pojat ja tytöt olivat itseään säästämättä rintamilla, niin taistelu- kuin kotirintamilla puolustamassa sitä kalleinta mitä meillä voi olla - Itsenäisyyttä. Siksi tuo mahdollinen Kataisen lausahdus oli kuin haukahdus veteraanien korvaan – rujoudessaan. Ei ole kuin riippeet itsenäisyydestä jota voi vaalia, ellemme tee jotain radikaalia.