Vetoomus Kaarinan tablet-opetuksen järkevöittämiseksi

Vanhempi

/ #69 Kenen etu?

28.10.2016 12:07

Kannattaa tutustua kirjoituksiin, joita Piilaakson väki on julkaissut: Esim. edesmennyt Apple-johtaja kielsi tabletit omilta lapsiltaan. Heidän mielestään Suomessa eletään intovaihetta, mitä enemmän ruutuja, sen parempi. Suomessa puuttuu tällä hetkellä syvällisempi keskustelu teknologian lisäarvosta, ruutuajan kasvamisesta ja sen vaikutuksista. Luultavasti Suomessakin jollain aikavälillä tulee ns. vastapedagogiikkaa tälle meneillä olevalle valtavirralle, lapsiin ja vietsintäteknologiaan liittyvälle "valtavalle ihmiskokeelle" .

Muutaman kerran olen tämän syksyn aikana miettinyt josko pitäisi siirtää oma lapsi Turun kouluun, siellähän tätä valtavaa padihurmosta ei heidän onnekseen ole. Ennen olin tyytyväinen siitä, että lapseni saivat käydä koulua Kaarinassa, en enää. Kiitos näiden henkilöiden, joiden mielestä padit ovat avain lasten motivaation kasvattamiseen koulussa.

Nyt tarvittaisiin kyselyjä niin oppilailta, vanhemmilta ja opettajilta. Mitä he ovat padien käytöstä mieltä? Tarvitaanko henk,kohtaista padeja, eikö yhteiskäytössä olevat olisi ihan riittäviä? Kyselyn olisi hyvä suorittaa/tarkastaa joku ulkopuolinen taho.

Tällä hetkellä taitaa olla niin, että rahat ovat loppu(miksi?), joten siksi oppilailla ei ole kirjoja käytössään. On sääli etteivät nuoret koululaiset pysty itse valitsemaan haluavatko käyttää e-kirjoja. Lukiolaisethan voivat näin tehdä ja aika moni on valinnut tavallisen kirjan, vaikka heillä käytössä isommat ruutunäytöt kuin minipadien omistavilla koululaisilla. Sekin jo kertoo jotain.

Toivottavasti tähän saadaan joku tolkku, ajoissa.