Puheenvuoro kouluruuan puolesta

Adressin tekijä

/ #8

15.01.2012 17:18

Kuntaliitoksen aikaan varmasti isoja muutoksia tapahtuu ja niihin onkin sitten tämmöisen tavan tallaajan vaikeampi puuttua ja koittaa vaikuttaa...
Siksipä olenkin sitä mieltä, että annetaan tämän ruoka-asian olla samalla tavalla kuin nytkin eikä aleta tekemään hätiköityjä yhdistämisiä. Jos kuntaliitoksen myötä sekä koulun että säätiön keittiön muuttamnen jakelukeittiöksi tapahtuu, on myös säätiön keittiölle nyt keittiöiden yhdistämistarkoituksessa tehdyt investoinnit turhia (kuljetusvälineet yms)ja iso määrä rahaa haaskattu turhaan.

Tässä linkki kouluruuan tärkeydestä heille joita kiinnostaa http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=28335

Nykypäivänä ei ole enää varmuutta siitä saako lapsi sitä terveellistä kotiruokaa koulun jälkeen. Valitettavasti voi olla, että kouluruoka on lapsen ainoa lämmin ateria koko päivän aikana.

Ymmärryksen mukaan koulu ottaa raaka-aineet paikallisen k-kaupan kautta. Keittiöiden yhdistyessä paikallisen yritystoiminnan tukeminen vähenee huomattavasti. Onko tätä otettu huomioon?

Vanhaintukisäätiöllä tehdään varmasti ruokaa ammattitaidolla ja niillä resursseilla mitä olemassa on. Minä en millään muotoa arvostele säätiön keittiön henkilökunnan toimintaa vaan haluan, että ennen päätöksen tekoa asian kaikki puolet tarkastellaan. Mainitsen se nyt tässä, koska tiedän, että joku sitä asiaa pähkäilee kuitenkin. Toivotan säätiön keittiön henkilökunnalle työn iloa ja jaksamista heillekin muuttuvissa tilanteissa! =)

Suljen adressin huomisaamuun mennessä, että saahaan asia etenemään! Kiitoksia kaikille! =)