Puheenvuoro kouluruuan puolesta

16.01.2012 15:18

#8: Outi Pulkkinen -

Tervehdys

Lueskelin adressin ja kommentit. Hyvä, että kouluruokailusta ollaan kiinnostuneita vanhempien taholta! Tässä teille lisätietoa kouluruokailun merkityksestä sekä muualta avuksi hankkeeseenne:

Pohjoismainen selvitys, mitä kouluruokailussa olisi kehitettävää http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2011/08/tutkittua-tietoa-kouluruuassa.html

Kouluruokadiplomista voi löytää arviointikriteerejä: http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2012/01/kouluruokailun-imago-nousussa.html.

Hienoa, että perustelitte kantaanne myös sillä, että koululaisten vaikutusmahdollisuudet saattaisivat vähentyä. Juuri sitä koululaisten vaikutusmahdollisuutta pidetään merkittävänä tekijänä kouluruokailun käyttämiselle!

Kehun erityisesti maltillista tapaanne hakea muutosta, leimaamatta kouluruokaa syömäkelvottomaksi. Se ei todellakaan olisi kenenkään etu jos koululaiset alkaisivat hylkiä kouluruokaa sen huonon imagon takia! (http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2011/06/kuka-hyotyy-kouluruoan-imagon.html). Pidän pientä listaa siitä, miten muissa kunnissa keskustellaan kouluruoasta http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2011/04/kouluruokaa-muutetaan-tanaankin.html. On myös hyvä aika tarkistaa kuka kuntanne päättäjistä on allekirjoittanut viime kuntavaalien alla vetoomuksen ja lupauksen olla kouluruokailun puolella: http://kouluruokatietopankki.blogspot.com/2011/03/kouluruoka-ja-kuntavaaliehdokkaiden.html

Toivotan malttia ja sitkeyttä ajamanne asian puolesta

Kouluruokatietopankki

(alias Maarit Laurinen)

Vastuuvapauslause: Tämä ei ole Kouluruokatietopankin kannanotto keskuskeittiötä vastaan tai lähikeittiöiden puolesta. Tämä on kannanotto vanhempien kouluruokailu-kiinnostuksen puolesta, sillä vanhempien kiinnostus takaa koululaisille sen parhaimman kouluruokailun (huom. tarkoitan kokonaisuutta, en vain lautasen päällistä) ympäri Suomen.