Kiinan turkistarhaus inhimillisemmäksi

Janakkala

/ #6

28.05.2007 00:58

Olen turkistarhausta voimakkaasti vastaan mutta tämä adressi on huonosti toteutettu, koska pätevää näyttöä asiasta ei tässä informoida. Minäkin voisin tappaa vaikkapa koiran, ottaa sen nauhalle ja sen jälkeen laittaa sen internetiin levitykseen nimellä "Ruotsalaisten koirien epäinhimillinen kohtelu." Pitäkää tämä mielessä ennen kuin menette sokeasti uskomaan nettiin ladattua videota: KAIKKI MITÄ SANOTAAN EI OLE TOTTA.

Jos Harry Sileonilla on jotain vakavasti otettavaa näyttöä asiasta, vaikkapa Kiinan eläinoikeuksista laadittu raportti tai edes asiaan paremmin liittyvät (mielellään neutraalit) nettisivut, olisi se paljon parempi keino vakuuttaa ihmisiä (ja päättäjiä) kuin tällainen tunteisiinvetoava materiaali. Ja kaikille, jotka vakuuttuivat videoista ja kuvista, ehdotan seuraava: Hankkikaa ihmeessä jostain vähän lähdekritiikkiä ja medialukutaitoa.

Ottakaa huomioon, että ennen kuin Kiinan ihmisoikeusasiat on saatu järjestykseen, on turha kiinnittää huomiota sellaiseen seikkaan joka valitettavasti hidastaa tätä prosessia. En hyväksy turkistarhausta, se on raaka ja epäinhimillinen tapa hankkia elantonsa mutta kovin valitettavasti kyse on usealle rutiköyhälle kiinalaiselle ainoasta mahdollisesta oljenkorresta saada rahaa perheensä elättämiseen. On totta, että eläinten oloja pitäisi parantaa, mutta jos minun pitää valita ihmisen ja eläimen väliltä, valinta ei ole vaikea.

Pyydän anteeksi, mikäli vaikutan töykeältä mutta tämä adressi on suhteellisuudentajuton. Suomessa kirjoitettu pieni adress tuskini tulee muuttamaan mihinkään suuntaan niin suuren ja kritiikkiä kestämättömän valtion oloja. Totta kai on kaunis ajatus aktiivisesti yrittää, mutta jos Sileoni TODELLA haluaa tehdä maailmasta paremman paikan myös eläimille, kannattaisi tehdä jotain muuta kuin osoitella sormella jotain yhtä sektoria uskomattoman köyhästä kansasta. Turkistarhaus on minun moraalisella asteikollani rikos, mutta rikokset ovat aina suuremman sairauden oireita ja tämä sairaus on köyhyys.

Viestini pähkinänkuoressa:

1) Tällä adressilla ei valitettavasti ole vakuuttavia todisteita vaan pelkkää tunteisiin vetoavaa irvokasta kuvamateriaalia. Kyse on minun näkökulmastani enemmänkin agitaatiosta kuin argumentoinnista.
2) Vaikka tällä adressilla olisi vakuuttavia todisteita, on turha osoitella sormella.
3) Vaikkei olisi turhaa osoitella sormella, ei ole mitään syitä olettaa Kiinan kuuntelevan Suomea.
4) Tarkoitus on hyvä, ja arvostan sitä. Mutta keinot eivät vakuuta minua.
5) Olen turkistarhausta vastaan eikä minulla ole mitään intressejä puolustaa tai oikeuttaa mitään turkistarhauksen osa-aluetta.

Pyydän vielä anteeksi mikäli loukkasin viestilläni jotakuta, mutta toivoisin asiallista palautetta enkä pelkkiä turhanpäiväisiä syytöksiä, joihin olen aina joutunut törmäämään kun vähänkin kyseenalaistan.