Vastustamme Kauhavan lentosotakoulun lakkauttamista

Toimittajat huomio!

/ #247 Kuinka sotilasta koulutetaan toimimaan ohjesäännön mukaan?

18.03.2012 19:15

No tietenkin siten, että sotilas komennetaan poistumaan ja yrittämään uudelleen ja uudelleen kunnes toimenpide tulee oikein tehdyksi.

Tämä koko puolustusvoimauudistusyritys olisi nyt jo vihdoinkin aika keskeyttää ja antaa tässä asiassa kaikkien asianosaisten olla vaikuttamassa lopputulokseen.

Ilmavoimien uudistus on kuin pikkulasten palapelin tekemistä. Palapelin palat tungetaan väkisin johonkin asentoon, vaikka osat eivät sovi ollenkaan. Lopputulos ei näillä suunnitelmilla tule olemaan toimiva. Jokaisessa muutoksen kohteena olevassa ja jäljelle jääväksi suunnitellussa tukikohdassa olemassa olevat rakenteet eivät tue siirrettyjä toimintoja. Kyllä menee verovaroja hukkaan melkoinen määrä.

Ilmavoimien muutoksessa Tikkakosken suosiminen on suorastaan törkeää. Olisi mukava tietää kaikki keskisuomen alueen toimijoiden kytkennät ja "hyvä veli" sopimukset tämänkin asian tiimoilta. Ainakin sinisissä virkapukuisissa on kova veto siviiliyrityksiin johtajien paikoille oman virkauran päättyessä nuorisoeläkeläisenä. Suomalainen lahjusryvetyksistä tutuksi tullut yritys ainakin on yksi taho eläkeläisten mielenkiinnon kohteena ja on "suhteista" hyötyä yrityksenkin liiketoiminnalle. Tämä on sitä synergiaa. Jonkin aktiivisen tahon olisi näitäkin taloudellisia yhteyksiä syytä tutkia.