IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #1094 Re:

15.04.2012 18:25

#1093: -

"Mikä se sellainen yritys on, joka saa joka tilanteessa rahaa valtiolta kävi miten kävi." Ja näin kirjoitti nimetön vieras.

"Sellaisia yrityksiä" Suomessa ovat esim. pankit ja muut elinkeinoelämän toimijat; etkö siis seuraa valtiovallan vuosikymmenestä toiseen toistuvia yritysten pelastustoimia, siis sellaisten "yritysten", jotka sattuvat olemaan TEM:in sekä eduskuntapuolueiden erityisessä suojeluksessa? Verorahaa palaa miljardeja näihin "elvytyksiin", investointitukiin ynnä muihin sellaisiin. Koko Euroopan "vapaa" markkinatalous toimii huomattavalta osin valtioiden pelastusrahoituksella. Esimerkkejä ei tarvitse hakea kauempaa kuin lähiviikkojen historiasta.

Luonnon tuhoamista ja tuhoutumista kiihdyttäviä valtioiden tukitoimia luonnon riistoon perustuville elinkeinoelämän aloille ei pidä missään nimessä, koskaan, hyväksyä. Turveyhtiöt edustavat nimenomaan sellaista yhteiskunnan tukemaa luonnon hävittämistä.

"Rex" kirjoittaa todella vankkaa asiaa, mutta opetustyössä huomaan päivittäin kuinka vaikeaa luetun ymmärtäminen on yllättävän monille lapsille. Tällä palstalla turvetta jumaloiville aikuisille se niin ikään näyttää olevan kovin vaikeaa. Heille soisi mielellään kyvyn tuohon ymmärrykseen, mutta "minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa"; siis kyvyttömyyden ymmärtää kirjoitettua, perusteltua tekstiä. Kiitos Rex'ille yrityksestä vääntää mallia rautalangasta.