Vaatimus jäsenkokouksesta Suomen Kaniyhdistykselle!

Vieras

/ #41 Pilkunviilaus kunniaan addresseissa

18.04.2012 09:14

Olihan se ihan näpsäkkää tehdä tuo addressi kerran kunnolla, kun näköjään ne on nyt "in". Jokainen ei voi muistaa tai/ja tietää yhdistyslakia. Ihan tämäkin pykälä yhdistyksen säännöistä olisi tehnyt addressin jo uskottavamaksi:

"10§ Yhdistyksen kokoukset
Yhdistys pitää vuosittain kevätkokouksen hallituksen määräämänä päivänä ennen huhtikuun loppua ja syyskokouksen hallituksen määräämänä päivänä ennen marraskuun loppua. Yhdistys voi kokoontua ylimääräiseen vuosikokoukseen, kun yhdistyksen kokous niin päättää, kun hallitus katsoo siihen olevan aihetta tai kun vähintään yksi kymmenesosa (1/10) yhdistyksen äänioikeutetuista jäsenistä sitä hallitukselta erityisesti ilmoitettua asiaa varten kirjallisesti vaatii. Kokous on pidettävä kolmenkymmenen (30) vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun vaatimus kokouksen pitämisestä on esitetty hallitukselle."

Tuosta saa nyt kuva, että kokouksia voidaan milloin yhdistyslain vaatimalla tavalla viitetan mihin pykälään? ei mihinkään.

Toinen asia missä addressi pissii jo pahasti on se, että vuosikokouksia voi siirtää max. 3 krt.

Kolmanneksi useat lausevirheet ja "salaiset kirjeet". Ei voi olettaa, että jokainen sokeasti uskoo addressin laatijaa ja kirjettä, jonka sisällön hän on lukenut. Mitä se oikeasti sisältää..

Myös se lähteekö yhdistys käräjöimään, on hyvin vahva sana. Ensihän poliisi ottaa asian tutkintaa, joka laittaa sen ehkä syyteharkintaan. Sitten sovittelu tai sali. Ei tälläisiä asioita Tauno Tavikset voi itse päättää omassa mielessään tai addresseissa, että saliin vaan. Tekijänoikeusrikos ei ole syyttäjänvirastolla priorisointi järjestyksessä yksi tai kaksi. Näistäkin priorisointi tekijöistä löytyy mittava lista netistä. Kiireellisyysperusteita (esim. nuori vastaaja, vastaaja vangittuna ym.) ja jonkun näistä pitäisi täyttyä(tässä murto-osa esimerkeistä), että asia menee nopeasti eteenpäin.