VESIOSUUSKUNTIEN PAKKOLIITÄNTÄÄ VASTAAN

/ #18 Re: Valinnan vapautta arvostetaan

24.04.2012 10:45

#16: ZJ - Valinnan vapautta arvostetaan

Kiitos huomaavaisuudesta. Nimenomaan vapaaehtoisuutta arvostetaan. Nyt valitettavasti vesihuoltolaki mahdollistaa sen että joutuu pakolla osallistumaan. Se että kesäpaikkani alueella ei ole edes harkittu pakkoliitäntää ei valitettavasti takaa että sitä ei tulevaisuudessa tehtäisi.

Tämä adressi on osoitettu vesihuoltolain kohtuuttomuuksia vastaan, ei yksittäistä vesiosuuskuntaa vastaan.

Olen kyllä kyseenalaistanut Pernajan Saariston Vesiosuuskunnan projektin järkevyyttä ottaen huomioon alhaisen osallistumisasteen sekä sen että valtaosa osallistujista ovat vapaa-ajan asukkaita. Päätös  tästä monimiljoonaisesta vesihuoltoverkostosta on lisäksi  tehty vaikka Loviisan Veden siirtoviemärin rahoitus ja aikataulu ovat avoinna. Rakennetaan siis vesihuoltoverkostoa jonka liittymispisteen aikataulu on epävarma. Ajetaanko jätevedet tankkiautolla tai jäädäänkö odottamaan kaupungin putken valmistumista?

Antaa kaikkien kukkien vapaasti kukkia. Rakentakoon ken haluaa vaikka miten kalliita vesihuoltoverkostoja omalla rahalla ja sinne missä saa luvan kaivaa. Pelkäänpä että vedelle tulee kovin korkea hinta. Eikö ratkaisua vesiongelmaan löytyisi omalla kaivolla helpommin ja vieläpä edullisemmin?

Joka haluaa tutustua esimerkkiin kohtuuttomasta laintulkinnasta voi luke miten eläkeläisparia on kohdeltu Askolassa: http://www2.askola.fi/dynasty5/kokous/2011746-16.HTM

Tällaista lakia ja laintulkintaa vastaan on terveen järjen nimessä taisteltava.