'Kiitos, herra kenraali!' - Suomen kansan avoin kiitosadressi

Ihmiset nyt oikeesti

/ #29

08.06.2012 14:22

Se totta tosiaan on Suomen valinta. Suomen kansan. Silti keneltäkään ei ole mitään kysytty, eikä aiota kysyäkkään, sillä se veisi NATO-jäsenyyden suohon. Venäjä ei toivo Suomelta muuta kuin pitävän alkuperäisen ulkopolittisen kulmakivensä; puolueettomuuden henkeä yllä. Surettaa vielä tänäkin päivänä nähdä ihmisten huutelevan kommaria ja ryssää. Selvästi asiaan perehtymättömiä jääräpäitä, jotka eivät uskalla raottaa maailmankuvaansa. Nämä samat 'periaatteen miehet' huutelevat langoilla että loppuu nöyristely ja kumartelu Venäjälle. Mielestäni maailman toiseksi suurimman sotilasmahdin naapurimaana, meidän on ennen kaikkea luotava toimivat välit sinne, eikä jonnekkin Atlantin taakse ihmisille, jotka eivät meiltä muuta halua kuin sotilaamme ja luonnonvaramme. Venäjän kanssa yhteistyötä tekemällä saattaisimme edes pitää sen pienen hippusen itsenäisyydestä, joka Suomella on jäljellä. Kyllä kääntyisivät Kalliot ja Kekkoset haudassaan, jos kuulisivat, minne Suomen johto vie maata, joka rakennettiin juuri puolueettomuuden ja diplomatian lujalle perustalle.