'Kiitos, herra kenraali!' - Suomen kansan avoin kiitosadressi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Samaan aikaan hiljaisuudessa: USA:n armeijan erikoisjoukot harjoittelivat Utissa

2012-06-12 14:23:48

Maavoimien erikoisjoukot harjoittelevat Jääkärirykmentin kanssa kansainvälisen sotilaallisen kriisinhallinnan tehtäviä. Viikko sitten alkanut harjoitus on ensimmäinen laatuaan Suomessa.

Yhdysvaltojen maavoimien erikoisjoukot ovat harjoitelleet viikon verran Utin Jääkärirykmentin kanssa kansainvälisen sotilaallisen kriisinhallinnan tehtäviä. Everstiluutnantti Jukka-Pekka Kiukas maavoimien esikunnasta kertoo, että viime viikon maanantaina alkanut harjoitus on ensimmäinen laatuaan Suomessa, mutta Utista on aikaisemmin osallistuttu vastaaviin erikoisjoukkojen harjoituksiin Norjassa.

Kiukkaan mukaan koulutuksesta on saatu hyviä kokemuksia tähän mennessä. Koulutuksen tarkoituksena on parantaa yhteistoimintakykyä kansainvälissä tehtävissä. Harjoituksen myötä suomalaisjoukot voivat toteuttaa paremmin vaativia kriisinhallintaoperaatioita. Koulutusvierailu päättyy 21. kesäkuuta.

Yhdysvalloista harjoitukseen osallistuu 13 henkilöä. Erikoisjoukkojen sotilaat ovat palvelleet aiemmin esimerkiksi Irakissa ja Afganistanissa.

YLE, 12.6.2012

Kommentti:

Jenkkisotilaat aloittivat harjoittelun samaan aikaan Suomessa, kun Makarov saapui vierailulle. Tämän uutisen jos jonkin pitäisi jo hätkäyttää siitä missä maassamme mennään - ja antaa myös kaivattuja vastauksia. Selittää myös sen miksi tasapuolisuuden nimessä Makarov tarjosi myös venäläistä yhteistyötä, mutta toisaalta - MIKSEI TÄSTÄ UUTISOITU KUN SE OLISI OLLUT AIHEELLISTA?

Janus Putkonen

Venäjän oppositiota Bilderbergissä: tarjolla ongelmia Venäjälle?

2012-06-12 05:55:24

Mistä Suomen hallituspiirien ja lehdistön ankara Venäjä-vastaisuus kumpuaa? Mistä Venäjän oppositiota imarteleva asenne juontuu? Kuinka moni on pysähtynyt kysymään, mikä ihmeen oppositio, ja kuka sitä johtaa, rahoittaa ja masinoi? Tässä kovaa faktaa Suoraan Yhdysvalloissa pidetystä Bilderberg-ryhmän salakokouksesta.

Vuosittainen Bilderberg-ryhmän salakokous, johon kokoontuvat kapitalistimaailman finanssi-, politiikka- ja mediapamput, pidettiin tänä vuonna Washingtonin kupeessa, Dullesin kansainvälisen lentokentän takaportin tuntumassa Marriott Westfields -lomahotellissa.

Tämän vuoden kokoukseen osallistui kolme venäläistä. Toisin kuin länsimaiden kuten Yhdysvaltain, Britannian, Saksan, Ranskan ja Kanadan edustajat, kaksi kolmesta venäläisestä edusti Vladimir Putinin oppositiota. Vuoden 2012 Bilderbergiin osallistuivat Anatoli Tšubais ja Garri Kasparov, johtavat Putinin vastustajat Venäjän politiikassa.

Suurin osa venäläisistä syyttää Tšubaisia siitä, että hän hoiteli Venäjän ja entisen Neuvostoliiton valtionyritysten yksityistämiset Boris Jeltsinin ja Viktor Tšernomyrdinin hallinnoissa. Yksityistämisestä keräsi hyödyn kourallinen venäläisiä liikemiehiä, joista tuli pian miljardööri-oligarkkeja. Monet oligarkeista löysivät pian itsensä vankilasta tai maanpaosta joko Israelista tai Isosta-Britanniasta. Tšubais on nykyään johtavan venäläisen nanotekniikkayritys Rusnanon johtaja.

Bilderbergissä Tšubais teki tuttavuutta Wall Streetin rosvoparonien kanssa. Heihin kuuluivat Goldman Sachsin ja Citigroupin toimitusjohtaja ja Bill Clintonin hallituksen valtionvarainministeri Robert Rubin, Goldman Sachs Internationalin hallituksen puheenjohtaja Peter Sutherland, Kohlberg Kravis Robert & Co:n hallituksen apulaispuheenjohtaja Henry Kravis sekä entinen Obaman budjettipäällikkö ja nykyinen Citigroupin hallituksen varapuheenjohtaja Peter Orszag.

Tšubais kokousti myös Yhdysvaltain Venäjän-suurlähettilään Michael McFaulin kanssa. Kuten Yhdysvaltain uudet aktivistilähettiläät useasti, McFaulkin on tökerösti sekaantunut asemamaansa sisäpolitiikkaan. Sen jälkeen kun Tšubais ja McFaul olivat äskettäin tavanneet, McFaul valitti julkisesti, kuinka venäläisen NTV-tv-kanavan toimittajat olivat häntä vastassa kokouksen jälkeen. McFaul osoitti kaikkia paranoidin salaliittoteoreetikon oireita valittaessaan, että Venäjän lehdistö seurasi hänen sähköpostiaan ja puheluitaan, mistä media tietenkin sai hyvän syyn seurata McFaulin toimia.

Venäjän Yhtenäinen kansalaisrintama -liikkeen johtaja Kasparov ja hänen kollegansa Boris Nemtsov ovat Putinin vastaisen opposition kärkinimiä. McFaul on avoimesti tukenut oppositiota. Nemtsov on lisäksi entinen Tšubaisin poliittinen liittolainen. Tšubais, Kasparov ja Nemtsov edustavat "uusliberaalia" poliittista ideologiaa, jota tukevat heidän kaltaisensa kansainväliset hahmot sekä valuuttakeinottelija ja monimiljardööri George Soros.

Jos "uusliberaalit" pääsisivät valtaan Venäjällä, Venäjä alkaisi tanssia New Yorkin, Lontoon ja Frankfurtin finanssieliitin tempausten tahtiin. Kun otetaan huomioon konkurssikypsien euromaiden edustus Bilderbergissä, on ilmeistä, että myös Tšubaisin ja Kasparovin Venäjällä alettaisiin noudattaa globaalin pankkieliitin tiukkaa säästöpolitiikkaa, ja Venäjästä tulisi jatkoa Kreikalle, Espanjalle ja Irlannille.

Adressi on avoinna vielä torstaihin klo 12 saakka - levitä tietoa eteenpäon ja auta keräämään nimiä Suomen kansan diplomaattiselle eleelle!

Janus Putkonen