Ajokortti 16-vuotiaana!

helsinki

/ #10 16 v ajokortti!!!

24.07.2007 11:53

miks ei muissa maissakin saa ajaa autoa 16-v eikä kyllä paljoo esim amerikassa oo ratti juopumuksia niitten ei tarvii juoda amerikassa juominen 21 ja uato 16. nuoret varsinki 16 vuotiaat olisi minusta kypsiä tarpeeksi ottamaan 16 vuotiiana autoa koska sen avulla nuorelle tulisi vastuutta autosta ja ehkä nuoret ei varastais tai ottais vanhempien autoa ja ajais päin puuta jos olisi virallisesti ajokortti.
nuoret tekee sellasta mikä ei oo sallittua, juominen tuskin nuoret jois nii paljon jo olisi lupa, sama pätee autoissa.
ja jos ajokortti ja baarissa käynti molemmat saman ikäsenä sillon niitä onnettomuuksia tulee enemmän 18 v o yhtä kakaroita kuin 16 vuotiaat. ja ajokortti maksaa ei ees kaikilla olisi varaa esim hulttio nuorilla et sen ajokortin sais sellaset ketkä oikeesti haluais sen ite kävin ajokoulun amrikassa ja siellä oli asiat paljon paremmin ku sielä on saatu vastuuta jo nuoresta pitäen täällä suomessa kaikki vastuu ja juomis lupa ajokortti baariin pääsi kaikki 18 v. tää maa tekee itse ajo kolarit just sillä koska nuoret saa ajaa ja juoda saman ikäsenä!