Ambulanssien välitön lähtövalmius koko Pirkanmaalle

Ensihoitaja periferiasta

/ #22 Re: Re: Re: Poliittinen päätöskö ?

30.10.2012 18:10

#18: -immoT- maalta minäkin - Re: Re: Poliittinen päätöskö ?

Avatakseni mielipidettäni ja hieman vastakommenttia. Kyllä, minäkin nostaisin mielelläni paljon suurempaa palkkaa ja mielelläni tekisin töitä ilman varallaoloa. Joku voisi maksaa minulle palkan kotiin, sillä olisin mielelläni perheeni kanssa kotona. Tällä hetkellä se ei ole mahdollista ja henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut isojen kaupunkien 1vrk töitä/kolme vapaata käsittävästä työrytmistä. Omamme on tällä hetkellä mielekkäämpi, vaikka useamman päivän työputkea se vaatiikin. Vuorokausirytmi ei vaan ole minua varten. Kun katsoo lähes minkä tahansa kunnan taloudellista tilannetta, niin käytännössä tällä aikataululla ei kunnilla ole varaa näin mittaviin uudistuksiin. Koulutettua henkilökuntaa ei ole tarpeeksi, oppilaitosten opiskelijamäärät eivät vastaa tällä hetkellä työmarkkinoiden tarvetta. Toisaalta tiukka seula tulee opiskelijavalinnoissa pitääkin, kaikki ei tälle puolelle sovi, vaikka intoa olisikin. Henkilökohtaisesti en sulata ajatusta, että raha ratkaisee, montako minuuttia lähtö kestää. En minä kuole, vaikka en saakaan sitä jatkuvan lähtövalmiuden korvausta juodessani kahvia ja lähden A-tehtävälle kahvin jäädessä kuppiin. Joku muu voi kuolla, jos itsepäisesti päätän juoda kahvini loppuun, kun minun tarvitsee lähteä vasta 15 minuutin kuluttua. En halua ikinä joutua tilille siitä, että olen viivytellyt tietoisesti/tahallisesti matkalle lähtöä akuutissa tilanteessa ja vain sen takia, ettei minulle piruvieköön makseta asianmukaista korvausta. Jotain ammattietiikkaa tässäkin työssä pitää olla. En tee tätä rahasta, vaan sen vuoksi, että viihdyn tässä työssäni, täällä periferiassa, ja vaikka välillä mennään jaksamisen äärirajoilla. Jk. Olen itse keikkalainen, teen töitä useammassa eri kunnassa ja kaupungissa eri työnantajien palveluksessa, myös sairaanhoitopiirin palkkalistoilla. En ole kiinnostunut tällä hetkellä vakituisemmasta työstä, sillä minulla on se mahtava valinnanvapaus, missä tehdä töitä ja milloin. Lojaalisuus työantajia ja työtovereita kohtaan on kova.