Ambulanssien välitön lähtövalmius koko Pirkanmaalle

perustaso

/ #104 Esimerkki varallaolon ihanuudesta

03.11.2012 19:47

No niin , nytten pyhäinpäivänä tuli taas hyvä esimerkki tästä varallaolon ihanuudesta palkkauksen suhteen. Taustat: yksityinen sairaankuljetusyritys--> yksityisen sairaankuljetuksen TES käytössä.Ma-la klo 8-18 lähtövalmius 1 min ,muulloin 15 min.työvuorot 48 h putkeen ja vaihto klo 10.Nytten kun sattui tämä tuplapyhä ,eli lauantaikin on sunnuntai niin tämä tessin varallaolopykälähelvetti astuu voimaan.Tulin tänään lauantaina töihin klo 10 ,normaali lauantaina minulla olisi klo 10-18 lähtövalmius 1 min ,nyt se on koko päivän 15 min ja sitten huomenna kun on taas oikea sunnuntai lähtövalmius on koko päivän 15 min. pääsen pois ma-aamuna jolloin klo 8-10 on lähtövalmius 1 min.Mitä yritän tällä sitten sanoa ? No sitä ,että olen 48 h töissä ja minulle maksetaan oikeaa palkkaa 2 tunnin ajalta. Miten on nykysuomessa mahdollista että 48 tunnin työstä maksetaan kahden tunnin liksa ????? kun pannaan vielä eurot esille niin se tulee näyttämään tältä siinä tapauksessa ,ettei varallaoloaikana tule yhtään hälytystä ... 2 X 10.94€ = 21,88€ + 46 X 2,84€ (varallaolokorvaus)= 130,64 eli nämä yhteensä = 152,52€ !! tuplapyhäviikonlopun ansiot on tossa!!tekee muuten yhteensä 3,1 € /h miinus verot.
En tässä missään nimessä syyllistä enkä tuomitse työnantajaa ,sehän vaan tekee niinkuin sairaankuljetuksen työehtosopimus käskee.varallaoloaikana tietysti saisi vaikka lähteä kotiin, mutta hiukan hankalaa se on koska kotiin on liki 60 km matkaa ,eli ainoa vaihtoehto on olla täällä päivystyskämpällä odottelemassa kyytiä... niin joo ,mikäli työvuoronvaihto olisi kello 8 aamulla ,kuten useassa yrityksessä onkin ,viikonlopun palkka olisi 130,64€ eli 2,84 €/h