Vaasan musiikkiluokkien puolesta

/ #1620 Re: 1617 lisättäköön

15.11.2012 14:58

#1618: - 1617 lisättäköön

Alla pöytäkirja Vapeoplan kokouksessa jossa päätettiin salaisen lausunnon kohtalosta (LIITE 5 SALAINEN).  Ennakkotieto näyttäisi pitäneen täysin paikkaansa.

Salaiseen Asiaan paremmin perehtymistä vastustivat seuraavat.

Päivi Hällfors

Anders Lindberg

Jaakko Perttu

Mikael Rönnkvist

Tiina Mäki

Risto Hankosaari

Paremman tiedon hankintaa kannattivat äänestyksessä

Tytti Hyttilä-Huhta

Heli Koskinen

Juha Silander

Aino Siltanen

Selvityspyyntö musiikkiluokkien toimintaa koskevaan kanteluun

Varhaiskasvatus- ja perusopetuslautakunta 7.11.2012 § 82

Koulutoimenjohtaja Juha-Pekka Lehmus juha-pekka.lehmus(at)vaasa.fi puh. 325 3206

Aluehallintovirasto on pyytänyt varhaiskasvatus- perusopetuslautakuntaa antamaan lausunnon musiikkiluokkien toiminnasta tehdyn kantelun johdosta.

Kantelun sisältö koskee Onkilahden koulun opetusjärjestelyitä keväällä 2012. Kantelija haluaa nostaa esille myös oppilaiden arvostelussa havaitsemansa puutteet ja opetussuunnitelmien kehittämistä koskevat epäkohdat.

Kasvatus- ja opetusvirasto on valmistellut kantelun johdosta lausunnot toimitettavaksi aluehallintovirastolle. Viranhaltijoitten antamat lausunnot toimitetaan esityslistan liitteenä jäsenille. LIITE 5 SALAINEN. Aluehallintovirasto pyytää luettavaksi myös Onkilahden koulun opetussuunnitelman ja lukuvuosisuunnitelman lukuvuodelta 2011 – 2012. Nämä asiakirjat ovat lautakunnan jäsenten nähtävillä kokouksessa.

Koulutoimenjohtaja J-P L

Varhaiskasvatus- ja perusopetuslautakunta hyväksyy viranhaltijoitten antamat lausunnot lausuntonaan asiassa ja ne toimitetaan muun pyydetyn aineiston kanssa aluehallintovirastoon määräaikaan mennessä.

Päätös             Aino Siltanen esitti Tytti Hyttilä-Huhdan kannattamana, että lausuntoja pyydetään myös seuraavilta henkilöiltä Pia Mäenpää ja Anne Tienhaara.

Esittelijän esitystä kannatettiin seuraavasti:

Päivi Hällfors

Anders Lindberg

Jaakko Perttu

Mikael Rönnkvist

Tiina Mäki

Risto Hankosaari

Aino Siltasen esitystä kannatettiin seuraavasti:

Tytti Hyttilä-Huhta

Heli Koskinen

Juha Silander

Aino Siltanen

Näin ollen äänin 6-4 esittelijän esitys tuli hyväksytyksi.