Ruoka Ihmisille, EI Jätteeksi: S-Ryhmä, Suur-Savo, Stockmann..

Vieras

/ #21

02.12.2012 09:25

Ymmärrän kyllä sen, että 50 tai jopa 70 prosentin alennuksella tuotteiden myyminen ei lainkaan kannata. Ainakin hypermarketeissa taitaa myös olla ajatuksena, että myynnissä ei ole lainkaan niitä viimeisen päivän tuotteita ja tällöin ei tietysti niitä alennettujakaan. Kun tuotteet poistetaan myynnistä silloin päivää aikaisemmin, ei hyllyyn jää niin helposti vanhaa tavaraa. Tuo tuplahinnoitteleminen on myös kallis toimenpide. Päiväykset kun pitää tarkistaa kahteen kertaan. Vaikka ne tuotteet joka tapauksessa käydään läpi, kaikkia tuotteita ei ehdi tai huomaa alentaa.

Paistopisteistä myytävien painon mukaan hinnoiteltujen tuotteiden alentaminen olisi hyvin helppoa. Alentaminen voisi onnistua helposti vaikka siten, että vaa'at ajastetaan tulostamaan alempi hinta määrätyille tuotteilla vaikka kaksi tuntia ennen kaupan sulkemisaikaa.

Tuonne kahdeksanteen viestiin vastine:
"Kynnys mennä sos toimistoon pyytämään osto osoitusta tai toimeentulotukea ,on niin korkea että suurin osa ihmisistä joiden taloudellinen tila edellyttäis saada sen avun-jättää menemättä -ja koettavat jotenkin selviytyä hengissä."

Onko jossain tutkittu tuota väitettä "suurin osa" vai mihin perustat sen? En millään jaksa uskoa sitä. Minä ja varmasti moni muukin hakee ennemmin toimeentulotukea kuin seisoo ruokajonossa. Jotkut muuten toimeentulotuen sijaan/lisäksi pyytävät (tilapäisesti) diakoniatyön apua.