Laasonportin joukkoliikenne kuntoon!

Lempäälän Laasonportin asuinalueelle tulee järjestää toimiva joukkoliikenne. Alueella ja sen lähipiirissä asuu yli 400 ihmistä, joista useita kymmeniä on päivittäin julkista liikennettä tarvitsevia koululaista.

Lempäälän kunta on lähivuosina toteuttamassa lukiohanketta yhdessä Tredun kanssa nykyisen Tredun yhteyteen. Joukkoliikennensuunnittelussa on jo otettu huomioon joukkoliikenteen ulottaminen Tredu-lukio -alueelle.
Laasonportin asuinalue sijaitsee noin kilometrin etäisyydellä tulevasta lukiosta. Näin ollen on luontevaa, että säännöllinen vuoroliikenne ulottuisi Laasonporttiin saakka. Ajatellen vuoroliikenteen tarvitsemaa toimivaa ja turvallista kääntöpaikkaa, Laasonportin alueelta vaihtoehtoja tähän löytyy useita parempia kuin nyt suunniteltu ahdas kääntöpaikka tulevan lukion läheisyydessä.
Me adressin allekirjoittajat toivomme, että alueen säännöllistä vuoroliikennetä suunniteltaessa otetaan huomioon Laasonportin asukkaiden joukkoliikennetarpeet.

Jaakko Hautamäki    Ota yhteyttä adressin tekijään