Valtion vastuunpakoilu lääkäreiden hoitovirheiden seurauksista

Miksi Suomen valtio ei kanna mitään huolta ja vastuuta, jos ja kun kyse on hoitovirheistä tai muista esim. teknillisistä syistä aiheutuneista tartuntatautien leviämisistä toisille henkilöille? Jos ja kun potilas saa väärän diagnoosin lääkärin huolimattomuudesta johtuen, tai vaikka testitulosten vaihtuessa jonkun muun henkilön testitulosten kanssa, ja sen seurauksena sitten "ulkopuolinen henkilö" saa itselleen myös esim. vakavan tartuntataudin. Miksi tästä "ulkopuolisen henkilön" saamasta tartunnasta, ja sen seurauksista haittoineen ja kärsimyksineen ei kukaan ole missään vastuussa. Nykylain mukaan "vastuuta" kannetaan pelkästään henkilöstä, joka itse on ollut hoidettavana. Eli jos potilas itse saa hoitonsa aikana esim. verensiirron yhteydessä jonkin tartuntataudin itselleen, niin siitä potilasvakuutuskeskus on vastuussa, mutta jos ja kun tämä tartuntatauti tarttuu sitten tiedonpuutteen seurauksena seuraavalle henkilölle, niin hänen kohdalla kun ei ole kyse potilasvahingosta eikä hoitovirheestä, niin nykylain mukaan kukaan ei ole vastuussa hänen terveydenmenetyksestä!

Yhden uhrin puoliso    Ota yhteyttä adressin tekijään