Oulun tulee luopua keskustakampushankkeesta

Oulun tulee luopua keskustakampushankkeesta / Tiedotteet / Adressi ylitti 4 000 allekirjoituksen rajan! / Kommentit

Vieras

22.07.2020 03:30

Kokonaisuutena yliopiston siirtäminen raksilan alueelle ei ole järkevä teko.

Vieras

22.07.2020 15:36

Oulun kaupungilla on keskustavisio 2040 ja yliopistolla on kampusvisio 2040; nämä ovat strategisia suunnitelmia, joissa kummassakaan ei puhuta mitään yliopiston siirtymisestä Raksilaan. Jos tuollaisia tavoitteita olisi, niin ne pitäisi olla näkyvissä em. tyyppisissä suunnitelmissa, jotta kaikki osapuolet voisivat niihin varautua.
Nyt ollaan, alle vuosi sitten saadun idean pohjalta, jo hyvää vauhtia kummankin osapuolen puolella tekemässä valmisteluja yliopiston siirtymisestä Raksilaan. Eihän tämän tyyppisiä liikkuja voida tehdä tällaisella aikataululla. Siinä kummatkin, Oulun kaupunki ja yliopisto, osoittautuvat todella epäluotettavaksi yhteistyökumppaneiksi kaikkien muiden toimijoiden silmissä. Miten voi enää esim. luottaa mihinkään kaupungin tekemään kaavoitukseen, jos tämä hanke toteutuu?