Kuinka saada lisää allekirjoittajia nettiadressille

Adressit.com on täynnä adresseja, joissa on hyvin vähän allekirjoituksia. Valitettavasti pelkkä adressin luonti ja sen näkyminen uusimmat adressit -listalla ei riitä. Ihmiset eivät voi allekirjoittaa adressiasi, jos eivät tiedä sen olemassaolosta. Adressi saa sitä enemmän huomiota ja painoarvoa mitä enemmän allekirjoituksia on. Joten on tärkeää, että käytät aikaa myös adressin mainontaan, jos haluat oikeasti vaikuttaa asioihin.

Hyvin kirjoitettu adressi ja adressin tekijän esiintyminen reilusti omalla nimellä nostaa adresssin uskottavuutta ja sitä kautta tuo allekirjoituksia.

Henkilökohtaiset yhteydenotot

Jos mainostat adressia Facebook-seinälläsi, niin vain pieni osa kavereistasi näkee viestisi ja vielä pienempi osa jaksaa edes klikata adressin linkkiä lukeakseen sen. Tehokkaampaa on lähettää henkilökohtainen viesti, koska tällöin viestisi varmasti nähdään ja linkki aukaistaan. Pelkän linkityksen lisäksi kannattaa kertoa miksi adressi on sinulle tärkeä. Kannattaa myös pyytää kaveriasi jakamaan adressia eteenpäin. Valitettavan usein käy niin, että henkilö vain allekirjoittaa adressin, mutta ei kerro adressin olemassaolosta kenellekään. Edellytys adressin nousemiseksi suosituksi edellyttää, että mahdollisimman moni kertoo siitä eteenpäin.

Jos kerrot adressista kasvotusten, niin kannattaa vielä lähettää adressin osoite sähköisesti muistutuksena, koska asioilla on tapana unohtua.

Keinot: kasvotusten kertominen, puhelinsoitto, tekstiviesti, Facebook-viesti, Whatsapp-viesti, Skype-viesti, sähköpostiviesti.

Facebook-mainonta

FB:n yksityisviestien lisäksi voit mainostaa adressia omalla seinälläsi. Suurin osa kavereistasi ei valitettavasti näe päivitystäsi, mutta voit parantaa päivityksesi näkyvyyttä kirjoittamalla linkityksen yhteyteen jotain semmoista mikä saa kaverisi kirjoittamaan kommentin. Facebook antaa enemmän näkyvyyttä päivityksille, joihin on osoitettu kiinnostusta.

Oman seinän ja yksityisviestien lisäksi voit mainostaa adressia ryhmissä. Joissain ryhmissä ei suhtauduta suopeasti adressilinkityksiin, joten ole varovainen ja kunnioita jokaisen ryhmän etikettiä. Osa Facebook-sivuista sallii linkkien lisäämisen seinälle. Mutta paljon tehokkaampaa on, jos saat sivun ylläpitäjän linkittämään adressiin.

Moni poliitikko on Facebookissa aktiivinen ja heillä on usein tuhansia kavereita/seuraajia. Jos tämmöisellä henkilöllä on päivitys adressin aiheesta, niin silloin on luontevaa linkittää adressiin päivityksen kommenttiosiossa.

Maksullinen Facebook-mainonta

Jos olet valmis maksamaan näkyvyydestä Facebookissa, niin silloin päivityksesi näkyy paljon suuremmmalle ihmismäärälle. Voit kohdistaa mainoksen kiinnostusten kohteiden, iän, sukupuolen, asuinpaikan mukaan.

Offline-mainonta

Kannattaa tulostaa adressin teksti ja www-osoite ja kiinnitellä näitä papereita ilmoitustauluihin. Ilmoitustauluja on mm. kaupoissa, kirjastoissa ja kouluissa. Jos jonkun pienen yrityksen omistaja tukee adressia, niin voit helposti saada luvan laittaa mainoksen jonnekin. Joskus on aiheellista kysyä lupa, jos haluat kiinnittää paperin hyvin näkyvälle paikalle vaikka johonkin oveen. Toisaalta yleensä on helpompi saada anteeksi kuin saada lupa. Paperiin voisi kiininttää myös adressin osoitteita repäistäväksi.

Linkitä adressiin sopivilla saatesanoilla ja tägitä aiheeseen liittyviä avainsanoja.

Näppärä tapa tavoittaa kavereitasi. Adressien yhteydessä näkyy Whatsapp-nappula, joten sitä klikkaamalla saat adressin www-osoitteen tämän sovellukseen.

Muut sosiaalisen median palvelut

Reddit on suosittu paikka jakaa mielenkiintoista sisältöä. Kävijät antavat linkitykselle plussaa tai miinusta. YouTubessa voi saada huomiota hyvällä videolla.

Sähköpostilistat

Yhdistyksillä, urheiluseuroilla ja amattiliitolla on usein sähköpostilistoja.

Keskustelufoorumit

Suositulla keskustelufoorumilla adressi voi saada hyvinkin paljon näkyvyyttä. Useimmilla foorumilla ei arvosteta, jos uuden rekisteröityneen ensimmäinen viesti on adressin mainostusta. Helposti voi käydä niin, että viestiketjusi poistetaan. Turvallisempaa on mainostaa adressia jossain olemassaolevassa viestiketjussa. Kannattaa muotoilla viesti semmoiseksi, että se herättää keskustelua, jolloinka vanha viestiketju pysyy viimeksi kommentoiduimpien joukossa.

Uutisten kommenttiosiot

Adressin aiheeseen liittyvien uutisten kommenttiosiot ovat hyviä paikkoja mainostaa adressia.

Mielipidevaikuttajat

Jos tunnet henkilöitä, joilla on paljon seuraajia netissä esim. Poliitikkoja, bloggaajia, niin heidän saaminen adressin taakse ja mainostamaan adressia voi olla menestys. Suositulla poliitikolla on usein tuhansia seuraajia Facebookissa ja/tai Twitterissä. Yritä etsiä poliitikkoja, joiden tiedät tukevan adressin asiaa. Jos adressin aihe on ollut esillä jossain vaalikoneessa, niin sitä kautta voit löytää ison määrän tukijoita. Sen jälkeen otat yhteyttä tähän vaikuttajaan ja yrität houkutella hänet mukaan. Jos vaikuttajalta saadaan lupa, niin hänen nimensä voisi mainita adressin yhteydessä yhtenä allekirjoittajana. Tämä tuo adressille uskottavuutta.

Pyydä allekirjoittajia mainostamaan adressia

Jos olet adressin tekijä, niin pyydä adressissa ihmisiä kertomaan adressista muille. Palvelussamme voit luoda tiedotteita adressiin liittyen. Tiedotteissa kerrot asian etenemisestä ja voit tässä yhteydessä muistuttaa jälleen, että adressi kaipaa mainostusta. Jos haluat tehdä adressin mainostamisen helpoksi muille, niin tee tulostettava juliste mitä ihmiset voivat laittaa jonnekin näkyviin. Etenkin paikallista asiaa koskevissa adresseissa offline-mainonta on erittäin tärkeässä roolissa.

Lisänäkyvyyden ostaminen tästä palvelusta

Adressille voi ostaa lisänäkyvyyttä klikkaamalla lisänäkyvyys-välilehteä adressin yhteydessä. Adressin mainos näytetään sivujen alaosassa.

Media

Jotta media antaisi adressille näkyvyyttä on tärkeää, että adressin tekijä esiintyy omalla nimellä, antaa asialle kasvot ja antaa haastatteluita.

Paikallislehdet

Jos adressi käsittelee jotain paikallista aihetta, niin paikallislehdet tekevät aika helposti jutun siitä. Soita rohkeasti toimitukseen. Toinen hyvä vaihtoehto on kirjoittaa lehden yleisönosastoon kirjoitus.

Radio

Ota yhteyttä toimittajiin ja yritä päästä haastateltavaksi radioon. Tällöin on tärkeää, että saat välitettyä sen verran tietoa, että kuulijat voivat halutessaan löytää adressin netistä. Jos olet valmis käyttämään rahaa, niin kaupallisilta radionkanavilta voi toki ostaa myös mainoksen.

Televisio

Ylen paikallisuutisiin on varmaankin helpointa päästä. Mainostaminen maksaa minimissään tuhansia euroja.

Hakukonemainonta

Voit ostaa Googlen hakutuloksissa näkyvyttä adressiin liittyvillä hakusanoilla. Klikkauksen hinnat vaihtelevat parista sentistä euroihin. Yleensä adressien aiheet ovat hyvin epäkaupallisia, jolloinka samoista hakusanoista ei kilpaile yrityksiä tai mikään muukaan taho, jolloinka klikkauksia saa voi saada alimmillaan parillakin sentillä per kappale.

www.google.fi/adwords/

Suorat yhteydenotot päättäjiin

Tämä ei sinänsä auta hankkimaan lisää allekirjoittajia, mutta suorat yhteydenotot päättäjiin ovat tärkeitä muutoksen aikaan saamiseksi.

Kannusta allekirjoittajia ottamaan yhteyttä suoraan päättäjiin. Yhteydenotto tapahtuu sähköpostilla, soittamalla ja sopimalla tapaamisia. Korosta, että yhteydenotoissa tulee olla kohtelias. Jos osa yhteydenottajista käyttäytyy huonosti, niin aiheen kannattajat leimautuvat helposti ja tällä on huono vaikutus asian edistämiselle.

Pitäisikö perintövero poistaa?