Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

tero p.

#5043 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

31.03.2013 15:36

#5036: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

Mistä tällainen ymmärrys on siinnyt? Itse olen missannut sen raamatunkohdan, mutta voi toki olla että se on jossain niistä lukemattomista kohdista jotka ovat lukemattomiani.

Vastaukset

taku

#5076 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-03-31 17:38:26

#5043: tero p. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Niin no en minä nyt mene takuuseen että olisin oikeassa.Olen kuitenkin lukenut paljon eri uskonnoista ja ideologioista tutustunut eri filosofien teksteihin myös muiden kuin länsimaalaisten.Tunnen myös eri kuttuureja ja maiden olosuhteita.Maailmanlaajuisesti on paljon yleisempää varsinkin menneinä aikoina että raiskauksen uhri haluaa naimisiin raiskaajansa kanssa kuin että raiskaaja haluaisi uhrinsa kanssa naimisiin.Suomalaisesta näkökulmasta se varmasti kuulostaa omituiselta etenkin jos ei yhtään tunne muiden oloja eikä sitä miten sielä ajatellaan.Tämä on ehkä vään samaasarjaa kun se että arabimaissa uskotaan yleisesti että kaikki länsimaiset naiset olisivat prostituoituja.Edelleenkin sanon että seksuaalieettiset kysymykset ovat vaikeita mielipiteitä voi olla mutta meidän on hyväksyttävä ettemme voi tietää 100% varmaa vastausta.Muttatuonkin Raamatun kohdan suhteen on syytä kiinnittää huomiota siihen historialiseen tilanteeseen jossa se on kirjoitettu.Sen ajan ihmisille ajatussiitä että raiskattu EI HALUA NAIMISIIN RAISKAAJAN KANSSA oli yhtä käsittämätön kun meille se että UHRI HALUAA NAIMISIIN RAIKAAJANSA KANSSA