Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

Undis

#132 Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

01.06.2015 06:08

Keskiverto opiskelija olisi onnesta soikeana, jos käteen jäisi vuokran jälkeen vielä 500 € kuukausittain, kuten addressin kirjoittajalla. Itse opiskelen, ja ellei täyspäiväisen opiskelun ohessa ehdi/jaksa tehdä vielä töitä, tulot ovat sen 500€ kuussa.

Opintotuki ja asumistuki ovat opiskelijalla YHTEENSÄ noin 500 € kuussa (verojen jälkeen). Opintotuista aiotaan hallitusohjelman mukaan säästää 70 miljoonaa euroa vuoteen 2019 mennessä. Opiskelijat ovat siis todennäköisesti se kaikista köyhin ryhmä, josta aiotaan säästää. Mahdollisesti löytyy vielä joku opiskelijoita köyhempi väliinputoajaryhmä, mutta ainakaan eläkeläiset noilla tuloilla eivät kaikista köyhimpiä ole.

Vastaukset

Vain-80v

#136 Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

2015-06-01 07:27:17

#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä 

 Eläkeläisissäkin on monenlaisia,mutta tämä koskee niitä kaikkein pienituloisimpien eläkeläisiä.Eläkkeellä olo kestää lopun iän,opiskelija työllistyy aikanaan ja tulot kasvaa.Minun tyttärenikin joutuivat työskentelemään opiskelun ohessa kaiken vapaa aikansa,ensimmäinen loma oli kun työllistyivät valmistuttuaan ja saivat ansaitun loman..Opiskelija voi työskennellä lisäansiota saadakseen,esim.viikonloppuisin ja lomillaan.mutta miten sairas eläkeläinen????usealla eläkeläisellä on paljon lääke ym terveydenhoito kuluja.Minulle pienellä työkyvyttömyyseläkeläisellä ei jää edes lääkkeisiin rahaa,miten sitten jos asumistukea leikataan.

 

vihainen

#140 Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

2015-06-01 07:48:46

#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä 

 Opiskelijat myös saavat tarvitessa lainaa mikäli muuten eivät pärjää, näin ei ole sairaseläkeläisellä tai vanhuksilla joilla ei ole omaisuutta. 

Toki myös opiskelijat stressaantuvat rahattomuuteen, mutta heidän tilanteensa muuttuu ajan kanssa. Noin 2-3 vuodessa he saavat palkkaa tai elämä alkaa järjestyä.

Sairaseläkeläinen tai muuten noin 500e kk käteen saaava, voi joutua elämään noilla tuloilla, tai jos hallitus ei linjaansa muuta noin 350e kk loppuelämänsä, joka voi olla jopa 15-30, jopa 40 vuotta!!!!  Hammashoitoa ei saa noilla "tuloilla" vaikka tarvitsisi. Lääkekulut voivat hyvinkin olla 100-200 kk jne.

Kun Hitler aikoinaan alkoi vähentää väkeä, se aloitettiin "puhdistuksena", juutalaisista, sitten vammaiset, vanhukset, jopa lapset= tuottamattomat tai erilaiset jne...siihenko tämä maailma on palaamassa?

Tätäkö me äänestettiin? Krstityt miehet, jotka vievät leivänkin suusta!!!!

Pipetti

#214 Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

2015-06-02 16:01:31

#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä 

 Joo, niin varmaan. Vaan jos sillä opiskelijalla on samanlaiset lääke- ja hoitokulut niin ehkä et narisisi että eläkeläisillä on. Taitanee olla myös niin että moni opiskelija saa "avustusta" vanhemmiltaan ? Ihan oikeasti, itse me olemme suurin osa eläkerahamme maksaneet työssä ollessamme.