Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle


Vieras

#126

01.06.2015 03:25

ilmeisesti hallituksen ajatus on päästä eläkeläisitä nopeammin eroon,kun lääkkeiden osto ja asuminen tehdään mahdollisimman kalliiksi.

Vieras

#127

01.06.2015 04:35

Asumistukea saavat todellakin vain kaikkein köyhimmät. Itse en sitä saa, vaikka eläke on pieni, sillä asun omassa asunnossa. Lainan lyhennyksiä ei lasketa asumiskuluiksi!

Vieras

#128

01.06.2015 05:30

koska on aivan väärin "rangaista" kaikista pienituloisimpia.

Vieras

#129

01.06.2015 05:52

Kyllä vähä osasilta leikataan leikkaisivatpa omat palkat 600€ kk 1vuodeksi
Kuuleko kukaan?

#130 Vuokrat

01.06.2015 05:58

#128: -  

 Oma vuokrani 48m asunnosta 550kk ja asun pohjanmaalla, katsoin Kelan laskurista asumistukeni laskeeli 100- 120 e kk tässä.  Jos muutan noin 20m yksiöön voi vuokra olla noin 450kk, mutta myös asumistuki laskee silloin, joten se ei itseasiassa auta lainkaan.

Kuinka kauan kuntien ja kaupunkien toimeentulotuki kykenee auttamaan, jos sinne siirtyy yhtäkkiä 10 tuhansia uusia asiakkaita?

Siltojen allekko meitä sairaita vanhuksia ollaan ajamassa, hitaasti kuolemaan.

Olen itsekkin ehdotellut kansalaisaloitteen tekoa asiasta.  Kuka kykenee oikeanlaista tekstiä jne tekemään,  ja organisoimaan asian jne, vapaaehtoisia avustajia sinulta tuskin tulee puuttumaan ympäri suomea nimienkeruussa jne.


Vieras

#131

01.06.2015 06:02

Itse eläkeläisenä,yksinasuvana, olen huolestunut pärjäämisestäni. Eläkkeellä ollessa pitäisi voida nauttia elämästä eikä kantaa huolta jokapäiväisestä taloudellisesta pärjäämisestään.
Undis

#132 Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

01.06.2015 06:08

Keskiverto opiskelija olisi onnesta soikeana, jos käteen jäisi vuokran jälkeen vielä 500 € kuukausittain, kuten addressin kirjoittajalla. Itse opiskelen, ja ellei täyspäiväisen opiskelun ohessa ehdi/jaksa tehdä vielä töitä, tulot ovat sen 500€ kuussa.

Opintotuki ja asumistuki ovat opiskelijalla YHTEENSÄ noin 500 € kuussa (verojen jälkeen). Opintotuista aiotaan hallitusohjelman mukaan säästää 70 miljoonaa euroa vuoteen 2019 mennessä. Opiskelijat ovat siis todennäköisesti se kaikista köyhin ryhmä, josta aiotaan säästää. Mahdollisesti löytyy vielä joku opiskelijoita köyhempi väliinputoajaryhmä, mutta ainakaan eläkeläiset noilla tuloilla eivät kaikista köyhimpiä ole.


Vieras

#133

01.06.2015 06:14

Mikäli tuki todella laskee, minusta tulee asunnoton. Ei ole mitään mahdollisuutta selvitä vuokrakustannuksista.

Vieras

#134

01.06.2015 06:15

Pienituloisia ei saa unohtaa!

Vieras

#135

01.06.2015 07:13

Suomi menee asioiden hoidossa koko ajan huonompaan suuntaan. Pienituloisia kyykytetään jo nyt liikaa. Käykä joskus sanomani lause toteen: " Meidät eläkeläiset viedään varmaankin saunan taakse ja ammutaan", niin raakaa tämä hallituksen peli nykyään on. Suuret ikäluokat nostivat Suomen pystyyn ja nyt heitä ja meitä vähän nuorempia poljetaan suohon.
Vain-80v

#136 Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

01.06.2015 07:27

#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä 

 Eläkeläisissäkin on monenlaisia,mutta tämä koskee niitä kaikkein pienituloisimpien eläkeläisiä.Eläkkeellä olo kestää lopun iän,opiskelija työllistyy aikanaan ja tulot kasvaa.Minun tyttärenikin joutuivat työskentelemään opiskelun ohessa kaiken vapaa aikansa,ensimmäinen loma oli kun työllistyivät valmistuttuaan ja saivat ansaitun loman..Opiskelija voi työskennellä lisäansiota saadakseen,esim.viikonloppuisin ja lomillaan.mutta miten sairas eläkeläinen????usealla eläkeläisellä on paljon lääke ym terveydenhoito kuluja.Minulle pienellä työkyvyttömyyseläkeläisellä ei jää edes lääkkeisiin rahaa,miten sitten jos asumistukea leikataan.

 


Vieras

#137

01.06.2015 07:34

Kuulun niihin, joilla on pieni eläke ja isot asumiskulut sekä asuntovelkaa. En tahdo nytkään pärjätä, miten sitten, jos siitä vähästäkin leikataan!

Vieras

#138

01.06.2015 07:35

Me pieni tuloiset saamme muutekin kirstää vyötä.ja paljon lääkkeitä tarvitseva ei voi lääkkeistä luopua.Pitääkö meidän siis vaan kuolla pois????
Kaikinkeinoin

#139 Re: Vuokrat

01.06.2015 07:37

#130: Kuuleko kukaan? - Vuokrat 

 Voiko nämä adressissa olevat nimet siirtää kansalaisaloitteeseen siihen tarvitaan tietääkseni 50000 nimeä .Kansalaisaloite nimineen toimitetaan eduskunnalle,jotta asia otettaisiin uudelleen käsittelyyn.Onkohan aloitetta aloitettu....kuka osaisi alkaa asiaa hoitamaan..missä voisi nimen kirjoittaa.Asia ei muuten etene.

vihainen

#140 Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä

01.06.2015 07:48

#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä 

 Opiskelijat myös saavat tarvitessa lainaa mikäli muuten eivät pärjää, näin ei ole sairaseläkeläisellä tai vanhuksilla joilla ei ole omaisuutta. 

Toki myös opiskelijat stressaantuvat rahattomuuteen, mutta heidän tilanteensa muuttuu ajan kanssa. Noin 2-3 vuodessa he saavat palkkaa tai elämä alkaa järjestyä.

Sairaseläkeläinen tai muuten noin 500e kk käteen saaava, voi joutua elämään noilla tuloilla, tai jos hallitus ei linjaansa muuta noin 350e kk loppuelämänsä, joka voi olla jopa 15-30, jopa 40 vuotta!!!!  Hammashoitoa ei saa noilla "tuloilla" vaikka tarvitsisi. Lääkekulut voivat hyvinkin olla 100-200 kk jne.

Kun Hitler aikoinaan alkoi vähentää väkeä, se aloitettiin "puhdistuksena", juutalaisista, sitten vammaiset, vanhukset, jopa lapset= tuottamattomat tai erilaiset jne...siihenko tämä maailma on palaamassa?

Tätäkö me äänestettiin? Krstityt miehet, jotka vievät leivänkin suusta!!!!

vieras

#141 Muistutus

01.06.2015 07:53

Nämä sanat JOKAISEN tulisi muistaa.

"Ensin ne tulivat hakemaan kommunistit, ja en puhunut mitään koska en ollut kommunisti.

Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysihmiset, ja en puhunut mitään koska en ollut ammattiyhdistyksessä.

Sitten ne tulivat hakemaan juutalaiset, ja en puhunut mitään koska en ollut juutalainen.

Sitten ne tulivat hakemaan minut, ja silloin ei enää ollut ketään joka olisi puhunut puolestani."



Vieras

#142

01.06.2015 08:04

Haluan pienituloisten aseman parannusta.

Vieras

#143 Re: Re: Vuokrat

01.06.2015 08:10


Vieras

#144

01.06.2015 08:13

Miksi ei yli 50000 tienaavilta voida leikata mitään tai veroja korottaa ja omaisuusverot nostaa ?
Leena Perttu
Vieras

#145 Hei

01.06.2015 08:14

olen ottanut eläkkeensaajan liittoo yhteyttä ,jotka kirjoittivat mulle ,että puuttuvat todella nyt tähän asiaan ja voimme aloittaa kansalasialoitteet ...en tiedä tekeekö joku sen sieltä liitosta vai miten sen nyt tehään, kun tässä nyt kerään nimiä ja meinaan kyllä ottaa eduskuntaan yhteyttä ja jokainen allekirjoittanut ja kommentointi meinaan viedä paikanpäälle !

 


Vieras

#146 Re: Hei

01.06.2015 08:19

#145: - Hei  

       Hyvä juttu jos se sitten auttaisi jotain.En meinaa äänestää yhtäkään politikkoa.

Kaikinkeinoin

#147 Re: Hei

01.06.2015 08:21

#145: - Hei  

 Hyvä kun asiaa viedään eteen päin,muuten se ei etene.Voisitko kirjoitella tänne missä mennään asiaa eteenpäin ajaessa.

Hienoa

#148 Re: Hei

01.06.2015 08:27

#145: - Hei  

 HIENOA Leena perttu.

Pidä tietoa koska aloite tulee tai kun se on avattu jne. Laitathan sen myös aloitustekstiin niin pian kuin saat varmuuden asiasta, ja jos saisit asian esille esim, Iltasanomiin, voisivat ehkä tehdä ilmaiseksikin? Niin se varmistaisi 50 tuhatta nimeä hetkessä, kyllä tämä niin monia koskee.


Vieras

#149

01.06.2015 08:29

Koska tuo tilanne on kestämätön niille, joita leikkaus koskee. Inhimillisyyttä heikompiosaisille!

Vieras

#150

01.06.2015 08:29

Ostaisin mielelläni lisänäkyvyyttä addressile, mutta kun köyhällä ei todellakaan ole varaa, tilanteeni on vielä nyt siedettävä mutta tulee olemaan painajaismainen kun muutokset tulevat voimaan. Pakko alkaa suunnittella muuttoa rakkaasta kodista ja lääkkeistä luopumista, se on enää ainoa mistä voisi säästää, vaikka ovatkin välttämätön menoerä. Tai sitten pitää ottaa kaikki lääkkeet kerralla. Tämä on todellinen hätä varmasti tuhansille, ja tiedän että minulla on asiat silti paremmin kuin monilla. Köyhien kyykyttämistä tosiaan, hävetkää miljonääripäättäjät, itse häpeän omaa asemaani niin että kehtaan kirjoittaa tämän vain anonyymisti.