Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti


Vieras

#181

01.06.2015 20:00

Tässä vilahtelee tuon tuostakin sana perusturva, se tarkoittaa sossua eli sosiaalitoimistoa ja sen luukkua. Siellä vaaditaan kaikista menoista kahdelta edeltävältä kuukaudelta kuitti... kuka niitä kuitteja tässä on säilytellyt... eihän niillä mitään tee... eikä se sossu kaikkia edes hyväksy, sillä on erittäin kovat kriteerit ja se riippuu myös hyvin paljon paikkakunnasta ja pärstäkertoimesta että antaako se jotain tukea vai ei... yksi sanoi minulle kerran niin hävyttömästi että hän ei anna kun ei hän itsekään saa...
Ei ole siis lainkaan sanottua että sossu ryhtyy auttamaan jos kaikki 300 000 eläkeläistä rynnii sinne... sen varaan ei voi laskea toimeentuloaan. Enkä minä ainakaan enää koskaan mene sinne, se on varma. Ennemmin kantelen EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen..se on varmempi keino.

Vastaukset


Vieras

#186 Re:

2015-06-02 01:25:47

#181: -  

 Tarvitaan 3 kuukauden tiliotteet säästöjä ei saa olla, ilmeisesti joku vuokra raja on jos liian iso vuokra, normien mukaan kun eläkeensaajan asumituki puolelta poistui neliörajat; olen muutaman kerran hakenut lääkkeisiin maksusitoumuksen johon merkataan annos ja määrä. Eläkkeensaajan hoitotuki, Takuueläke ja Kansaneläke otetaan tuloina huomioon. Minulle on sanottu että ota lainaa. Tämä asumistuki leikkaus koskee meitä alle 1000€ eläkeläisiä.