Energiajuomien myynti lapsille kiellettävä.

Kommentoitu viesti

Lol

#10 Naurettavaa

28.11.2011 02:37

no huhhuh, nyt on kyllä taas sellanen adressi jota ei vaan tajuu. Millä perusteella täällä sanotaan että energiajuomat olisi jotain ihme myrkkyä? Ensinnäkin niissä on kofeiinia yhden kahvikupin verran. Toiseksi ne kaikki lisäaineet ja muut "myrkyt" kofeiinin lisäksi on ihan normaaleja, niitä löytää vaikkapa kola pullosta.

On sama asia juoda kahvikuppi ja sen jälkeen limupullo, kuin juoda yksi energiajuoma. Sitäpaitsi syy siihen miksi nuoret näitä ostavat on niiden hinta. Energiajuomat voivat olla huomattavasti halvempia kuin limsat. Esimerkiksi Euroshopper energiajuoma maksaa noin euron, rodeo taas noin 1,20e. Aito ja hyvä limsapullo taas maksaa 1,90e! tämä 90snt ero saattaa tuntua pieneltä mutta lapsille se on omaisuus. (ainakin niille jotka eivät ole rikkaimmista perheistä).

En ole myöskään ikinä kuullut että minkään ikäinen lapsi olisi näihin juomiin kuollut. "On aivan sama juoko se 10-vuotias jonne sitä eessää vai se 15-vuotias mopojonne". Sitä paitsi pidän itsekin energiajuomista, ne maistuvat ihan hyvältä ja piristävät sopivasti opiskelemaan. Toivoo 18-vuotias opiskelija lännestä

Vastaukset

Äiti koko sydämestään

#11 Re: Naurettavaa

2011-11-28 17:38:58

#10: Lol - Naurettavaa 

 Luitko läpi adressissa olleet energiajuomien terveysvaikutukset? Jos käytät itse, oletko tutkituttanut maksasi? Suosittelen.


Vieras

#78 Re: Naurettavaa

2012-01-14 19:54:02

#10: Lol - Naurettavaa

No se on kyllä totta.

minämies

#136 Re: Naurettavaa

2012-10-29 14:20:44

#10: Lol - Naurettavaa

olen kyllä samaa mieltä kanssasi!

Holhoustako?

#138 Re: Naurettavaa

2012-10-29 19:33:03

#10: Lol - Naurettavaa

Ei niitä juomia todellisuudessa mistään syystä tarvitse minkään ikäinen ihminen. Mitään lääketieteellistä syytä ei ole, miksi pitäisi moisia juomia nauttia. Miksi pitää valvoa? Mihin tarvitsee todellisuudessa lisää energiaa? Katsopa Zero tai Pepsi Maxi- pullon kyljestä mitä sisältää. Juoppa kahvia säännöllisesti litra ja saman verran energia juomaa, kumpi sitoo nestettä enempi? Kummassa on ylimääräisiä aineita? Sekä virvoitusjuomien että energiajuomien käyttö rasvoittaa maksaa ( sokeri ja aspartaami ). Kuitenkin limppari on terveellisempää, jos pitää valita.

Eri asia jos aikuiset haluaa kitata. Mutta ei kasvuiässä olevien tarvitse niitä juoda. Varsinkaan kun eivät kuluta sitä energiaa. Pahimmassa tapauksessa normaali ruokavalio kärsii, kun makea vie ruokahalun. Pitkässä juoksussa näkyy kasvussa ja kehityksessä sekä varsinkin huonokuntoisina hampaina. Normaali ruoasta saa energiaa. Nukkuu silloin kuin muutkin. Limpparia sitten viikonloppuna. Näin....

emmu

#152 Re: Naurettavaa

2017-05-27 13:35:05

#10: Lol - Naurettavaa 

Energiajuomat pilaa niin hampaat kuin maksankin. Kyllä ne limut on "terveellisempiä" kuitenkin. Ja limujakin on monen hintaisia, myös edullisia. Aarrgghh!! Että mua sieppaa nää tällaiset ihmiset. 15-vuotiaalla kuiteskin enemmän älliä kuin 7-vuotiaalla. Mulle sama olisko ikäraja 15v vai 18v, mutta kuitenkin niin, ettei nuo pikkulapset niitä saisi ostettua!