Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Kommentoitu viesti

Unknown
Vieras

#204 Re: Re: Re: Koira ei ole susi eikä laumaeläin

31.01.2011 17:44

#200: Koiran ehdoilla - Re: Re: Koira ei ole susi eikä laumaeläin 

"lainaus"

"Ymmärrän kyllä, että varmasti suututtaa kun ei osaa enää argumentoida miksi Cesar Millanin metodeja kannattaa käyttää, ja siksi varmaankin ainoa keino pitää keskustelua yllä on suhtautua alentuvasti ja vähätellen toista mielipidettä edustaviin. Jätän muiden lukijoiden arvioitavaksi miten näiden joidenkin Cesar Millania tukeneiden kommentoijien sävy vaikuttaa heidän argumenttinsa uskottavuuteen. Onnea valitsemallesi tielle."

Esitit tuossa edellisessä kommentissasi lukuisia ja kenties päteviäkin syitä koirapuistokäytökselle mutta hei,yksikään noista syistä ei poista sitä tosiasiaa että se on juurikin sitä vaistojen sanelemaa laumakäytöstä.

Nyt mun täytyy kysyä sulta että montako koiraa omassa laumassasi on?

Meillä on yli 40v:n ajan ollut 2-4 omaa koiraa + välillä muutama ylimääräinen.Tällä hetkellä kookkaita uroskoiria on 4 iältään 3-10v.

Mulle on turha tarjoilla susitutkimuksia tai väitteitä siitä että,laumahierarkiaa tai laumakäytöstä ei koirilla esiinny,sillä näen sen omin silmin jokapäivä.Meillä on selkeä alfa ,joka ei suinkaan ole vanhin vaan toiseks vanhin,vanhin on taas entinen alfa,rauhantekijä ja viilipytty.Alfa päättää milloin se viitsii leikkiä nuorempien kanssa ollen joko välittämättä leikkiin kutsusta tai kutsumalla itse leikkiin,alfa myös ottaa muilta haluamansa lelun tai luun vaikka pelkällä katseella eikä juniorit kyseenalaista tätä,jos ja kun junnut koittaa esittää alfalle haastetta tai leikit menee liian rajuks niin alfa tekee kyllä hyvin nopeasti selväks että nyt riitti.Jne.jne.(tämä siis koirien kesken,minä päätän muuten miten toimitaan remmissä tai ilman.Ja ei,yksikään näistä ei  pelkää minua,vaan luottaa ja kunnioittaa minua joka tilanteessa.)Sun teorioiden mukaan näiden pitäs sit olla passiivisia,alistuneita ja agressiivisia hermokimppuja ja saat minun puolesta olla siinä luulossa,todellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta ;-)

Siis mitä ihmeen tekemistä kaiken maailman susitutkimuksilla on koko asian kanssa,tutkimuksia on tehty aina ja niistä on väännetty kättä ainakin 50v pääsemättä puusta pitkään.

Se nyt on ihan yks hailee vaikka koira ois polveutunut kirahvista,koira on silti vaan eläin ja koira joka käyttäytyy niinkuin koira käyttäytyy tai niinkuin ihminen haluaa sen käyttäytyvän,sitä ei mitkään susitutkimukset mikskään muuta.

Uskotko mieluummin hienon tittelin omaavia tutkijoita kuin omia silmiäs ja kokemuksias?

Ja ei suututa yhtään.Lähinnä kummastuttaa Cesarin vastustajien paatoksellinen ja palava tarve osoittaa hänen metodinsa vääriksi keinolla millä hyvänsä.Onko joku viemässä leipää "koulutuksen" ja diplomin saaneiden namipalakouluttajien suusta?Ihan kuin se koulutus tai kirjojen lukeminen kenestäkään tekisi pätevää kouluttajaa.Tietysti koirakouluttajan diplomin saanut osaa kyllä pistää kenen tahansa pään pyörälle puhumalla positiivisnegatiivishömppää sun muuta hienoa sanastokikkailua.Hei oikeesti!koiran koulutus ei vaadi mitään psykologin ammattitutkintoa vaan tervettä järkeä ja kykyä oppia lukemaan niitä omia otuksia.

 

Vastaukset

Vieras
Vieras

#221 Re: Re: Re: Re: Koira ei ole susi eikä laumaeläin

2011-02-02 18:02:21

#204: Unknown - Re: Re: Re: Koira ei ole susi eikä laumaeläin 

"Ja ei suututa yhtään.Lähinnä kummastuttaa Cesarin vastustajien paatoksellinen ja palava tarve osoittaa hänen metodinsa vääriksi keinolla millä hyvänsä.Onko joku viemässä leipää "koulutuksen" ja diplomin saaneiden namipalakouluttajien suusta?Ihan kuin se koulutus tai kirjojen lukeminen kenestäkään tekisi pätevää kouluttajaa.Tietysti koirakouluttajan diplomin saanut osaa kyllä pistää kenen tahansa pään pyörälle puhumalla positiivisnegatiivishömppää sun muuta hienoa sanastokikkailua.Hei oikeesti!koiran koulutus ei vaadi mitään psykologin ammattitutkintoa vaan tervettä järkeä ja kykyä oppia lukemaan niitä omia otuksia."

 

Just niin!!! Oman kokemukseni perusteella nämä addressin aloittajat ja Millanin vastustajat ovat näitä samaisia aktivisteja jotka raahavat kulkukoiria ulkomailta Suomeen ja vapauttavat minkkejä luontoon. Kummassakaan ei ole kysymys oikeasta eläintensuojelusta, kummassakaan ei osata nähdä suurempaa kuvaa. Mutta maailma ei ole täydellinen ja niin kauan kun näitä urpoja riittää (aina), tarvitaan myös ihmisiä, eläimiä ja elämää laajemmin ymmärtäviä edelläkävijöitä ja sellainen tuntuu olevan esimerkiksi C. Millan.