HUOLI 2015

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista HUOLI 2015.

We Can Do This

#101 Tsemii <3

19.01.2015 03:36

Lähetin viisi euroa, jotta adressi näkyisi etusivulla, vaikka minulla on huono rahatilanne. Olen itsekkin mielenterveyspotilas, olen kärsinyt syömishäiriöstä ja nykyään minulla on ahdistusta ja masennusta. Syön silti lääkkeitä ja koitan olla positiivinen. Mutta, kaikki EIVÄT VOI OLLA. Siksi toivon lisää apua Suomeen, jotta kaikki voisivat hakea ja saada apua mielenterveysongelmiin. Aviopuolisoni myös työskentelee hoitokodissa, joten toivomme molemmat samaa. Toivon todella paljon tsemppiä ja rakkautta kaikille, jot edes ohimennen lukevat kommenttini ja muillekkin. Ette ole yksin.

We Can Do This

#102

19.01.2015 03:54

Edelliseen: Hah, tajusin nyt, että kaikki Suomessa nukkuvat tähän aikaan varmaan. No mutta toivottavasti adressi näkyy etusivulla vielä aamulla jos kukaan ei tilaa lisää aikaa muille adresseille.


Vieras

#103

19.01.2015 07:17

Hyvä juttu

Vieras

#104

19.01.2015 13:26

Erityisesti lasten ja nuorten mielenterveyspalveluihin on panostettava. Varhainen puuttuminen matalan kynnyksen periaattein edistää nuorten kuntoutumista. Tällöin eheytyminen mahdollistaa nuoren sosiaalisen osallisuuden ja oman aktiviteetin palautumisen.

Vieras

#105

19.01.2015 14:53

Täällä Keski-Suomessa huoli lastenpsykiatristen palvelujen siirtämisestä Kuopioon.
Katastrofin aineksia!
Masentunut
Vieras

#106

19.01.2015 16:53

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevana totean suurimmaksi aikoinaan mielenterveyteni pahentajaksi KELAn mitätöinti sairaslomiini ja eläkehakemuksiini. Se muutti masennukseni vaikeaksi kolmen vuoden aikana ja eläkkeellä olen nyt.
Siis sain aluksi kaksi kuukautta sairaslomaa läpi ja sitten pitikin odottaa kolme vuotta että seuraava sairaslomajakso koitti. Sairastin työmarkkinatuella työkyvyttömänä työnhakijana.


Vieras

#107

19.01.2015 19:07

Olen 110% mukana
Ihmeissään

#108 Eikö yksityisiähoitoja tarjolla?

21.01.2015 14:03

Siis en oikein ymmärrä tätä ardessia. Eiks yksityisiin sairaaloihin pääse aina sisään? Meinaan vaan, että kylhän nyt tommoset sairaukset on niin tärkeitä juttuja, että kaikilla on varmaan varaa mennä maksaa lääkärille. Jättää vaan, vaikka jonkun matkan väliin tai jotain. Tärkee juttu joo ja voisin kyl periaattees ehkä allekirjottaa.

Huolestunut

#109 Huolestunut

21.01.2015 14:09

Jo riittää terveyden ja sosiaalipalveluiden alasajo, yrittäkää säästä jostain muusta, ei ihmisten hyvinvoinnista ja elämänlaadusta. Tragediat ovat mittasuhteiltaan ikäviä, mutta ennaltaehkäistävissä, mikäli saavat kunnon hoitoa ja apua. Psyykkisesti sairaat tekevät epätoivoisia tekoja itsellään ja lähimmäisilleen, kun eivät saa ajoissa apua. Tärkeää on, että mielenterveyspotilaat saavat nopeasti asiantuntevaa hoitoa.


Vieras

#110 Tasa arvo

21.01.2015 17:32

Tasa arvo on muistettava säilyttää myös sairaiden ja vähemistön kanssa ja hoitoon pääsy taattava kohtuu ajalla ja lääkkeiden saanti myös.   Hallitus saisi  joskus tutkia myös omien etujen leikkauksia!!! Miksi kaikki kohdistuu suurimmaksi osaksi köyhää kansaa kohtaan? 

Pelottaa!

#111 PELOTTAVAA

22.01.2015 10:06

Täälläkin on kunta tehnyt "fiksun" linjauksen!!!?! Mtt:n ajanvaraus eräänä päivänä. Varasin aikaa itselleni, ei akuutti asia. Puhelimessa vastaanotto virkailijaa sijaisti psykologi. - voi kun ei meillä ole antaa aikoja kun vasta kolmen kuukauden päähän, tämä on ihan kauheaa, kohta en enää kehtaa vastata puhelimeen. Sanoin tilaavani ajan yksityiselle! -olen niin pahoillani, pelottaa mitä tapahtuu vuoden alusta, kun kaupunki on päätyänyt että annetaan vain akuutti aikoja ja akuutti hoitojakso täällä mtt:ssä saa kestää vain kaksi viikkoa ja sit kylmästi avopuolelle!!! VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ! Saako akuutti potilaskin odottaa eka-aikaa ensin kolme kukautta ja sit kahden viikon päästä heivataan pilleripussin kans avopuolelle pärjäilemään!?!? Kirjoittakaa hyvät ihmiset adressiin nimenne, asia on vakava ja vaatii erittäin kiireesti päättäjiltä konkreettisia tekoja.


Vieras

#112

22.01.2015 19:32

Todella tärkeä asia, että psykiatrinen hoito mahdollistetaan sitä tarvitseville. Näin säästetään myös yhteiskunnan kustannuksia kun estetään potilaiden = vaikeissa elämäntilanteissa olevien kansalaisten toivottomat teot.

Vieras

#113

22.01.2015 19:37

Erittäin tärkeä asia! Psykiatrisen hoidon jatkuvuus ja mahdollisuus saada pitää taata tulevaisuudessakin!

Vieras

#114

22.01.2015 20:52

Minut on käänytetty kotiin turhanitkijänä kum romahdin ystäväni itsemurhan takia. Jotain vikaa hoidossa itsessäänkin on oltava jos potilaalle nauretaan ja kerrotaan ettei hoidosta koskaan kirjata terveitä ulos. Sama fyysisen sairauden hoidossa nostattaisi hirveän hälyn, mutta kyllähän tilastot näyttävät paremmilta kun uloskirjatut vain katoavat, eihän meitä masentuneita ole edes oikeasti olemassa.

Vieras

#115

23.01.2015 10:43

Hyvin tarpeellinen.Hoito on taattava kaikille sitä tarvitsiville!
Pelastunut

#116 Re: Re: Re: päijät-häme

23.01.2015 12:03

#18: Epätoivoinen vanhempi - Re: Re: päijät-häme 

 Keskusteluterapia ja lääkkeet ovat välttämättömiä mt-hoidossa. Eivät ne lääkkeet ole myrkkyjä, vaan on katsottava mikä kenellekin sopii. Itse pelastuin em. keinoin... ajoissa.


Vieras

#117

23.01.2015 12:07

Kaikista pitää välittää ja kantaa huolta.

Vieras

#118

23.01.2015 13:12

Samaa mieltä!

Vieras

#119

23.01.2015 17:40

18-vuotias tyttäreni päätyi itsemurhaan, apua ei saatu vaikka kaikki yritettiin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.01.2015 17:46


surullista kun tämäkään ei ole itsestäänselvyys päättäjille.

#121

23.01.2015 17:47

Huolehditaan me heistä jotka ei siihen itse pysty!

ongelmajäte

#122

23.01.2015 18:41

Tässä maassa päihdevammaiset ja mielenterveyspotilaat on priorisoitu eri sakiksi kuin kunnialliset sairaat ja priorisointi on verhottu itsemääräämisoikeuden kaapuun. Jos ei ymmärrä olevansa sairas, tehokkaan alkuvaiheen avunsaanti on hankalampaa kuin jos olet työssäkäyvä jalkasi katkaissut. Eräs alan ihminen purki turhaantumistaan sanoen, että jos kerran ihmisen pitää saada päättää asioistaan, vaikka ei ymmärrä omaa parastaan, niin eikö sitten pitäisi kieltää kaikenlainen lastenkin holhoaminen yksilönvapauden nimissä. Tai sitten pitää rehellisesti myöntää, että kalliisti hoidettavat sairaat nyt vain tulevat liian kalliiksi. Laitos toisensa jälkeen ajetaan alas Italiasta saadun mallin mukaan, mutta avohoidossa säästetään. Ei ole yksi ja kaksi alan ihmistä, jotka ovat minulle todenneet, että avohoito nyt vain ei sovi kaikille.


Vieras

#123

24.01.2015 08:02

Olisi mahtavaa, jos tällainen asia herättäisi ihmisten huolen yhtä vahvasti kuin neutraali avioliittolaki, mutta epäilen vahvasti.
Mika T.

#124 Re: Eikö yksityisiähoitoja tarjolla?

24.01.2015 08:25

#108: Ihmeissään - Eikö yksityisiähoitoja tarjolla? 

 Et voi olla noin yksinkertainen, ethän? Oikeasti? Kaikilla ihmisillä ei todellakaan ole varaa mennä yksityiselle puolelle, juurikin taloudellisista syistä. Tämän päivän Iltalehdessä kerrotaan, että sosiaali- ja terveyspalvelumaksut jäävät yhä useammin ihmisiltä maksamatta koska rahat eivät riitä.

Huoh.


Vieras

#125

24.01.2015 09:43

..jos lähiomaisten varaan jätetään aivan liikaa vastuuta, ongelmat vain kasvavat!!