Vi vill ha Linda tillbaka till BUU-klubben

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vi vill ha Linda tillbaka till BUU-klubben.


Vieras

#1

02.12.2014 13:15

Jag vill inte att Linda ska behöva sluta för att hon är så bra i BUU-klubben.

Vieras

#2

02.12.2014 14:45

Med tanka på hur lite program det finns för barn, som verkligen lär dem något av värde jämfört med antalet faktaprogram och diverse andra program det finns för vuxna, är det inte vettigt att spara in pengar på barnen.

Vieras

#3 När ska vi börja tänka långsiktigt igen?

02.12.2014 15:08

Jag tycker det är fel att en av fyra personer får sparken, det visar bara hur vidriga förebilder vi vuxna kan vara för barnen, och detta rakt framför ögonen på dem! I småbarnsfostran betonas gång på gång hur gemenskapen och gruppkänslan ska stärkas och hur mobbning ska bekämpas, och så visar Yle exempel på det här sättet, grrr. Jag känner inte Linda, men det är ju uppenbart att det är en personlig tragedi, dessutom en hemsk situation för de andra i arbetsgemenskapen, samt inte minst en stor förlust för barnen som älskar de bekanta profilerna. Det är inte sant att barnen ständigt behöver nya ansikten, de behöver kontinuitet. Sluta upp med att sabotera andras liv genom visstidskontrakt, det är otroligt destruktivt och absurt.


Vieras

#4

03.12.2014 04:30

Fantastiska fantasifulla farfylda Linda Buuklubbens eldsjäl tillbaka , genast

Vieras

#5

03.12.2014 07:03

" Hoppas du får fortsätta i Buu-klubben, Linda. Det har varit jätte-roligt när du varit i Buu-klubben. Jag tycker det är FEL om du måste sluta " Hälsningar av Anna 8 år.


Vieras

#6

03.12.2014 07:06

Jag tycker att Yle borde ta sig en riktig funderare. För att låna min snart 5 -åriga dotter: "varför är de dumma med Linda?"

Linda är faktiskt hela Buu-klubbens själ! Hur kommer programmet att se ut utan henne? Kontinuitet ÄR viktigt! 


Vieras

#7

03.12.2014 07:20

Bara bra med lite ombyte. Våra barn tyckte nog bättre om Buu-klubben då Jontti eller Fifi drog det.

Och alltid ha det ju varit så att ledarna bytts ut med nåt års mellanrum.


Vieras

#8 LInda är jättebra!

03.12.2014 08:13

Vi gillar Buu klubben & speciellt Linda.  Hon talar så fint till barnen och är så naturlig! Glad är hon också och tar upp viktiga ämnen för barnen. Mina barn har gillat Linda skarpt och tom undrat då hon varit borta att när kommer Linda tillbaka! Om du läser dethär Linda ett stort varmt tack för allt vad du gjort för alla barn. Kram!


Vieras

#9 svar till #7

03.12.2014 09:02

Dina barn var yngre när Fifi och Jontti var i rutan. Har du tänkt på att det kan vara en bidragande orsak till att barnen tyckte mer om dem (eller om programmet överlag)? Jag jobbar med barn, men har inte själv barn, så jag tar inte ställning för Linda utgående från vad mina egna barn tycker. Alla ledare har olika kvaliteter. Det stämmer att det har varit omväxling bland ledarna, men bytet kan gå till på olika sätt. Finns det en klar praxis här och hur jämlikt behandlas ledarna undrar jag..? Det kunde vara intressant att veta.


Vieras

#10

03.12.2014 11:46

En mommo som alltid tittar på buuklubben☺️Linda är toppen!
Gäst

#11 Bra att någon annan nu får chansen

03.12.2014 11:47

Mitt barn har blivit enormt irriterad på att Linda jämt och ständigt hängt ut sitt barn, "Ronja hit och Ronja dit", inte vidare inkluderande och oproffsigt. Det är bra med ombyte, fram för nya förmågor! Mitt barn saknade för övrigt Cesar när han slutade, vart försvann han? Vi skulle gärna se ett nytt ansikte som helst inte hela tiden - nästan i varje avsnitt - pratar om sitt eget, enda barn.


Vieras

#12 Re: När ska vi börja tänka långsiktigt igen?

03.12.2014 11:49

#3: - När ska vi börja tänka långsiktigt igen? 

 Tja, det där är vardagsmat på Yle! Min kompis var för några år sedan den enda vars kontrakt inte förnyades på Yle, kanske skäl att granska utvecklingschefens och den övriga ledningens ledareskapsförmåga?


Vieras

#13

03.12.2014 13:59

Linda är mitt 6-åriga barnbarns STORA favorit efter det han fick möjlighet att deltaga i Ljudjakten. I mitt tycke finns det flera Urtråkiga redaktörer, isynnerhet i Radio Vega som babblar en massa banaliteter. Låt dem gå i Lindas ställe !

Vieras

#14

03.12.2014 14:24

Om hon inte tas tillbaka så hittar de nog nån från Österbotten istället, för det är för Yle väldigt kärt !!!
LäggAv

#15

03.12.2014 14:50

Synd om Linda jo. Men det kan knappast vara en överraskning att under sammarbetsförhandlingar med ett kort kontrakt inte få fortsätta?? Där var många väldigt kunniga med fasttjänst som får gå, att hennes kontrakt som går ut den 31.12 inte får fortsätta kan bara inte under YT komma som en överraskning? Och att vara buu ledare i 5 år är en väldigt lång tid, vanligtvis ha de ju roterats mycket tätare.


Vieras

#16

03.12.2014 14:54

Avskeda inte Linda Sundberg och om ni gör det är ni dumma

Vieras

#17

03.12.2014 15:06

Svenska Yle Fem kör i dagensläge med en hel del med SVT. Hur kommer det sig att man sparar på en produktiv resurs, samtidigt som Yle budgeten har höjts ? Om inga pengar finns kan lönerna frysas och till och med sänkas progressivt.
Glotzer

#18 Re: Sammarbetsförhandlingar på falska boliner

03.12.2014 15:12

#15: LäggAv -  

 Yle har sammarbetsförhandlingar för att de som stannar får mera lön. Yle tvångsskatten har ökat år efter år.


Vieras

#19

03.12.2014 16:59

helt huvudlöst beslut att lägga bort ett proffs va ja ha hört,oen stor besvikelse för alla barn som ser på buulkubben.otack för gott arbete.se er ispegeln yle ota henne tillbaka obums
Gäst

#20 Linda kan dra Buu-klubben ännu som 70-åring!

03.12.2014 19:27

Nästan det enda vi tittar på Tv:n (datorn/Arenan) är Buu-klubben. Som mamma har jag varit väldigt förtjust i Lindas stil. Senast förra veckan tänkte jag att hon har talangen att dra programmet tills hon blir mummu. Hon kan bra bli den "finlandssvenska sagotanten" och vara det ännu för våra barnbarn. E riktig klassiker som har massaro att ge. Vet ju ej vad som ligger bakom allt. Men tycker verkar ett kortsiktigt beslut.

Också gäst

#21 Raka bananer?

03.12.2014 22:07

Hur månntro Raka Bananer -referenserna som nu och då ploppat upp i både programmen och tex på buu-showen varit en bidragande orsak till att hon fick gå? Det kan ju väl hända att det inte upplevs som så positivt att man gör återkommande reklam för sitt privata musikprojekt i sitt jobbb?


Vieras

#22

04.12.2014 01:25

I en situation där ett bolag minskar på sin personal är det alltid någon som lider av det. I fallet buu-klubben kommer mig veterligen en större andel av produktionen flyttas över till en annan ort vilket naturligtvis betyder att någons arbetskontrakt inte kommer att förnyas, vilket givetvis är beklagligt.

Det är synd men det är logiskt.

Det som dock inte är logiskt är hur en person, en 28-åring utan utbildning, uppnår en martyr-status, när det finns hundratals andra i samma situation. Oberoende vad anledningarna bakom att just Linda inte blev erbjuden ett fortsatt arbetskontrakt, är det knappast ett oberättigat beslut.

Men hela uppståndelsen som Linda har väckt är en direkt skymf mot de andra hundratals arbetarna som är i samma situation som henne, vissa som har jobbat på yle i tiotals år. Och sådana hånfulla kommentarer som man läste i huvudstadsbladet, med helt obefogade påståenden om namngivna kollegor, är förutom ett pinsamt exempel av brist på journalistisk integritet (smutskastning hör hemma i sandlådan) även ett tecken på varför Linda inte fick ett förnyat arbetskontrakt i första hand.

Hela denhär namninsamlingen är ett spott i ansiktet på hennes snart-före-detta arbetskamrater.

 


Vieras

#23

04.12.2014 06:27

Vaikka olen täysin suomalainen ja meillä ei Buu-klubbenia katsota, mutta jos Linda on lasten suosikki, niin sen takia allekirjoitin adressin. Ei saa aina lapsia sortaa!!

Vieras

#24 Re:

04.12.2014 09:02

#22

"Fallet Linda" har råkat få offentlighet, jag själv, en av dem som undertecknat, tycker att det är minst lika sorgligt att andra kompetenta personer sägs upp utan orsak. Jag har inte velat skymfa dem. Skickliga arbetstagare ska inte sättas bort. Ha en bra fortsättning på dagen...trots allt.

maria

#25

04.12.2014 10:14

Håller med #22 På vilket sätt är denna situation så speciell att den förtjänar extra uppmärksamhet? Samma situation gäller för hundra eller tusentals andra människor, som även de "gett sin själ och sitt hjärta" för sitt tidsbundna jobb, och ändå inte fått fortsätta när kontraktet gått ut. 5 år är dessutom en lång tid, Buu-klubbsledarna har alltid bytts ut, inget konstigt med det. Om Linda är så driftig och duktig som hon påstås vara, så hittar hon säkert ett annat jobb inom kort.

Kommentoi adressia




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…