Yyterin moottoriradan puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Yyterin moottoriradan puolesta.


Vieras

#26

13.09.2015 04:07

Yyterin rata on yksi hienoimmista Suomessa. Se pitää säilyttää.
kerrankäynykattomassa

#27 Toi melu on joku tekosyy

13.09.2015 04:33

En tiä mistä kateudesta taas on kyse kun pitää melusta valittaa vai mikä lie. Itse asun lähellä eikä haittaa yhtään!


Vieras

#28

13.09.2015 06:52

Koska porin yyterin radan pitää saada jatkaa toimintaansa, sillä se on todella hyvä rata!

Vieras

#29

13.09.2015 06:54

Porin rata on paras.

Vieras

#30

13.09.2015 06:56

Rata pitää säilyttää!

Vieras

#31

13.09.2015 07:28

Hyvä harrastus pyritään lopettamaan.Parempi ajaa radalla kuin vinguttaa kumia kadulla

Vieras

#32

13.09.2015 08:43

Meillä Tampereella rata siirrettiin korpeen ja harrastus on olematonta.Olen käynyt Porissa katsomassa kisoja ja toivoisin ettei siellä kävisi samoin.

Vieras

#33

13.09.2015 08:48

Lankiniemi haluaa "sulan" hattuunsa ennen eläkkeelle jäämistä.

Mies muka motoristi!!!!!!!!


Vieras

#34

13.09.2015 09:41

Jotta hyvä harrastus voi jatkua.

Vieras

#35

13.09.2015 09:50

Itselläni ollut moottoripyöriä,siitä moottoriurheilu seuraaminen jatkunut.
vieras

#36

13.09.2015 11:50

Yhteiskunnan pyörimisestä ja ihmisten toiminnasta seuraa aina jotain hyvää ja jotain huonoa. Pääsääntöisesti kuitenkin hyvää, niinkuin tässä moottoriradan tapauksessakin. Ympäristöluvan evääminen sen perusteella, että alueelta joskus kantautuu ääntä ja se häiritsee joitain lähistön asukkaita, ei voi olla oikeudenmukainen. Ollenkaan vähättelemättä tuota haittaa ihmisille, jotka syystä tai toisesta ovat ottaneet radan ja siellä tapahtuvan toiminnan silmätikukseen, ehdotan laajentamaan näkemystään ja etsimään toisentyyppistä ratkaisua asiaan.

Eihän maauimalaa, lentokenttää, päivystyspolia eikä ravirataakaan lakkauteta siksi etteivät ne miellytä minua.


Vieras

#37

13.09.2015 18:45

Näitä paikkoja ei todellakaan ole liikaa.

Vieras

#38

13.09.2015 19:19

Porin rata on mielestäni yksi vaativimmista radoista ollut siihen aikaan kun ajoin vielä kilpaa .. radasta hienot muistot kuin myös kilpailusta joita siellä ajettiin ☺

Vieras

#39

13.09.2015 19:30

Kannatan moottoriurheilua sen kaikissa muodoissa.

Vieras

#40

13.09.2015 20:30

Korjauksena adressin alkuunpanijoille.

Itsekin motoristina en vastusta Yyterin radan toiminnan jatkumista "missään muodossa" kuten adressissa väitetään. Olen ollut mukana lukuisissa moottoriväen ja kaupungin välisissä neuvotteluissa, jotka koskevat uuden moottoriurheilukeskuksen perustamista Hangassuolle. Valitettavasti moottoriurheiluväki ei ole löytänyt yhteistä tahtotilaa tämän synnyttämiseksi, vaikka kaikki myöntävätkin sellaisen keskuksen  hyvät puolet ja tärkeyden mikäli tulevaisuudessa lajeja Porissa halutaan harrastaa. Vuosikausia on käytetty jahkailuun eikä mitään kunnollista kehityssuunnitelmaa Hangassuolle ole seurojen toimesta syntynyt. Seurat eivät ole valitettavasti myöskään esittäneet mitään suunnitelmia Yyterin radan melusuojaukseksi nyt vireillä olevaan ympäristölupahakemukseen. Jos kerran sellaisia toteuttamiskelpoisia suunnitelmia on olemassa, älkää niistä täällä adressisivulla puhuko vaan esittäkää niitä luvan käsittelevälle lautakunnalle. Ja vaikutusarviot aikatauluineen myös.  Lupa katkeaa vuodenvaihteessa ja ajot loppuvat siihen mikäli mitään konkreettista esitystä ei ensi keskiviikon kokoukseen tule.

Niin että Mäkinen pistä vauhtia porukkaasi, muutenkin kuin radalla.

Ystävyydellä

Matti Lankiniemi


Vieras

#41

13.09.2015 21:00

Hyvä harrastus lapsille jossa vanhemmat on koko ajan mukana. Niin sanotusta laatuaikaa

Vieras

#42

14.09.2015 05:25

Radan läheisyydessä asuin aina vuoteen 1992 ja ei ainakaan minua koskaan äänet häirinnyt? Ennen vuotta 1978 ajelin metsissä radan takana niitä hiekkapolkuja kilpaa hevosten ja lenkkeilijöiden kanssa sekä kävin Yyterin dyyneillä hiukan "kurvailemassa". Mutta olipa hienoa että rata Yyteriin saatiin 1978 jolloin oli mahdollista harrastaa laillisesti monttupyörällä ajoa Meriporin alueella. Nyt asun 200 km päässä mutta joka kesä käyn Porissa harrastamassa ajamista suomen parhaalla hiekkaradalla Yyterissä. Tänä vuonna oli poikani myös ensimmäistä kertaa mukanani Yyterin radalla ja poikakin sai tuntea legendaarisen takasuoran haastavuuden. Toivottavasti rataa ei suljeta se on erittäin hyvä ja haastava rata jokaisen tason MX kuljettajalle, niin harrastajalle kuin Suomen huipulla ajavalle. Martti   

 

Tero Häkli

#43

14.09.2015 05:28

Speedway-radastahan suurin meteli tulee, mielummin se kiinni saati molemmat. Hauskapito sallittais edes osalle porukasta =)


Vieras

#44

14.09.2015 05:43

Olin ajamassa siellä pari päivää sitten ekan kerran ja rata oli ihan paras!

Vieras

#45

14.09.2015 07:24

en ymmärrä,en. kysymys kuuluukin miksi,siis miksi pitää kieltää laji sellaisella paikalla missä sitä on tehty jo vuosia ja vielä sellainen laji jossa voisi suomi olla maailman kartalla ja menestys voisi näkyä ja tuntua monessa suomalaisessa.
utelias

#46

14.09.2015 07:55

Tietääkö kukaan onko ympäristölautakunnan kokous julkinen? Tässä naulataan iso palanen Porin hienoa moottoriurheiluhistoriaa arkkuun....Yyteri on legendaarinen rata ja sitä ei missään nimessä saisi lopettaa. 


Vieras

#47

14.09.2015 08:05

Suomalaisen moottoriurheilun puolesta! Mikään muu urheilu ei ole maata vienyt enempää kartalle kuin ralli, enduro ym. moottoriurheilu lajit! Paitsi hiihto....negatiivisessa mielessä......

Vieras

#48

14.09.2015 08:45

Tärkeän suorituspaikan puolesta.

Vieras

#49

14.09.2015 09:37

Yyterin radan on säilyttävä, että moottorikerholaiset saavat jatkossakin harrastaa. Minä harrastan ratsastusta ja haluan jatkossakin ratsastaa turvallisesti Yyterin ratsastusreiteillä! Joten minä toivon ja vaadin, että meillä jokaisella on oma turvallinen paikka harrastaa. Näin vältytämme ikäviltä onnettomuuksilta!
Tepi R.
Vieras

#50

14.09.2015 11:37

Yleisesti ottaen kaikki harrastustoiminta yritetään estää ulkopuolisten valittajien toimesta. Kuuluu ilmeisesti Suomalaiseen luonteenlaatuun. Lisäksi kyseisessä paikassa on paljon merkittävämpiäkin haittatekijöitä kuin tarkkaan kontrolloidut harraste ja kilpaurheiluvälineet.