Vaatimus muutoksesta Jalkapallon Kaikki Pelaa-sääntöihin

Vieras

#2 Paitsi, että hakemalla luvan saa pitää sarjataulukoita

03.12.2015 12:12

Ilmeisesti kuitenkin sarjoihin ja turnauksiin voidaan Ruotsissa anoa lupa, jolloin sarjataulukoita voidaan pitää ja sijoitukset ratkaista myös tulevaisuudessa alle 12-vuotiaiden toiminnassa.

Pallojalka

#3 Tasoryhmät

03.12.2015 13:55

Monissa F-junioreiden turnauksissa on tälläkin hetkellä kilpa- ja haastesarjoja. Perusteena ei siis ole kovin järkevää käyttää väitettä, että sarjataulukot jotenkin vääristäisi tavoitteita liiallisen voittamisen suuntaan ja aiheuttaisi parhaiden pelaajien valitsemista joukkueisiin - tämänhetkinen sarjajako, jos mikä, tekee jo saman asian.

Käytännössä tällä hetkellä F-junnutkin pelaavat sijoituksista monissa turnauksissa. Jos pelit on esim. jaettu muutaman joukkueen lohkoihin ja lopussa lohkovoittajat pelaavat vastakkain, juniorit kyllä itse mieltävät pelaavansa finaalissa tai "pronssipelissä" riippuen miten alkupelit menevät. Hieman turhaa holhoamista siis sarjataulukoiden kieltäminen. Varsinkin kilpasarjoissa voisi hyvin olla sarjataulukot esilläkin.