Oikeus tasa-arvoiseen vanhemmuuteen/Right to equal parenthood

Täytyy olla oikeus kaikkeen

#1 Suvaitsevaisuus antaa pohjaa vanhuuteen.

24.08.2011 12:26

Monestakin mielestä vanhuus antaa tasa-arvoa.Kaikkia asioita ei vielä tiedetä.Kun tulee se aika,jolloin saavutamme tasa-arvon.On muistettava auttaa sitä ennen lähimmäistämme,unohtamatta rasismin olemassa oloa ja muukalaisvihaa.Kansanousut joilla on saavutettu tasa-arvo ja sosiaalidemokraattinen demokradia,ovat olleet lakkojen ohella arkipäivää.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

24.08.2011 21:42


Mummo maalta

#3 Olen ylpeä äiti lapsieni puolesta.

27.08.2011 19:58

Tämä nyky-yhteiskunta virkamiehet/naiset lähemmäksi pientä ihmistä. Itse olen isäni puolelta saanut kokea hirvittäviä asioita kuin myös sisarenikin, eikä meitä huostaan otettu koska äiti jaksoi yrittää. Nyt jos vanhemmat ovat vammaisia tai työttömiä, ei omasta tahdostaan he varmasti RAKASTAVAT lapsiaan koska heillä ei muuta rikkautta ole kuin lapset., ja jos lapsetkin heiltä viedään pois niin kyllä tarvitsee olla virkamiehillä huono ajattelu tapa. Kyllä Köyhä ja vammainenkin omistaan huolen pitää ja RAKKAUS kantaa pitkälle. Kun on puhdasta päälle pantavaa ja murua rinnan alle laittaa niin silloin on kaikki hyvin lapset tarvitsee vanhempiaan ja isovanhempiaan. Jos otetaan huostaan niin silloin heidät erotetaan kaikista läheisistä ja rakkaista ihmisistä. Onko se sitten oikein? Missä on lasten oikeudet? Olen myös lukenut lastensuojelu lakia.

Vieras

#4

05.09.2011 18:22

Hyvän asian puolesta. Suomessa ei tasa-arvoinen vanhemmuus toteudu alkuunkaan. Itse olen isänä yrittänyt pitää poikani sekä itseni puolia äidin yrittäessä kaikin keinoin vähentää tapaamisiamme. Jos lasten etua ajatellaan, vanhempi joka ei toimi lapsen ja etävanhemman suhdetta tukien ei sovi lähivanhemman rooliin. Oikeus ja sossut ovat äitien puolella, ei lasten.

Vieras

#5

18.01.2012 01:19

Pirjo tekee mitä aikoo, ei jää pelkkään aikomukseenn!

Vieras

#6

19.01.2012 11:36

tsemppii!
Pirjo Hernesniemi

#7 Allekirjoituksen pelko turhaa

04.04.2012 10:49

Hyvät ihmiset, mietin eilen tuossa kahvia nokkamukista itsekseni juodssa, onko tosiaan näin arkaa ihmisten kannanotto allekirjoituksellaan vähemmistöryhmien hyväksi? Muistkaa se, että lastensuojelulaki takaa jo entuudestaan lapsen edun, mikäli kasvuolosuhteet ovat edun vastaiset. Tällä adressilla pyritään saamaan aikaan lakimuutos, joka takaisi oikeudet laajakirjoisemmin avohuollontukitoimiin, jotka tukevat vanhemmuutta. Tämä mahdollistaisi tasa-arvoisen oikeuden vanhemmuuteen! Ei ole siis pelkoa siitä, että toimisitte lapsen edun vastaisesti, jos allekirjoitatte tämän adressin.

Vieras

#8

20.04.2012 13:03

Tänään tulleesta lehdestä lukiessani perheen kertomusta ja Pirjon rohkeaa tempausta ajatellessani, minua itketti ja suututti. Hienoa Pirjo, olet taistelemassa tärkeän asian puolesta!
Pirjo Hernesniemi

#9 Re: Kiitos kannustuksesta

20.04.2012 17:32

#8: -

Kiitän lämpimästi kannustuksestasi! Lastemme huostaanottoyritys oli niin järkyttävä kokemus perheellemme, jonka vuoksi jaksan elää ja jota rakastan yli kaiken, etten halua kekenkään joutuvan kokemaan perusteettomasti ennakkoluulojen takia moista "tunnehelvettiä"! Siksi purin sydämeni adressin sisältöön... Pyydä kaikki läheisesi kirjoittamaan tämä adressi alle, niin saataisiin asialle vahvuutta.


Vieras

#10

20.04.2012 19:10

Itselläni ei ole lapsia, mutta lapset eivät voi olla ilman vanhempia ikinä, vaikka nämä olisivat vammaisiakin.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.04.2012 05:26



Vieras

#12

14.05.2012 09:40

Tähän laittoi nimensä mummo, mikset sinäkin... :)
Hyvän ja tärkeän asian puolesta on kysymys !!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

20.05.2012 19:38



Vieras

#14 Re:

20.05.2012 19:41

Siis todela hienoa kun taistelet. Tuosta päivästä pitäisi tulla laajempikin kannaotto lastensuojelubisnestä

vastaan !

#12: -

 

Smile

#15 Pääpointti Pirjon adressissa

29.05.2012 23:08

Kaikille, myös liikuntavammaisille, oikeus tasa-arvoiseen vanhemmuuteen

Vieras

#16

14.06.2012 01:39

Hieno aloite sisukkaalta naiselta!
heikompien puolesta

#17 Re: Re: Kiitos kannustuksesta

16.06.2012 20:30

#9: Pirjo Hernesniemi - Re: Kiitos kannustuksesta 

 toivon voimia sinulle Pirjo taisteluusi hienon asian puolesta, samoin miehellesi jaksamista rinnallasi tosi ihana mies sinulla on.

kaikkea hyvää ja siunausta elämäänne.

 


Vieras

#18

16.06.2012 23:57

Periaate ko. adressiin syvällisessä sanomassa on selvä ja allekirjoitan tämän siksikin, että tunnen kyseisen tarkoitusperän ja siis ilmeisen sisältöön tarkoitetun sanoman siitä, että tahdotaan olla vanhempia ja pistetään ns. 'parasta peliin', joka tarkoittaa jotain sellaista, ettei lapsia tehdä tietoisesti olosuhteisiin jossa he joutuvat kärsimään mitä ilmeisemmin huonoista oloista. (tässä ei ole provosoinnin häivääkään, vaan tarkoitan lapsilla hyötymistarkoituksessa parempia oloja etsiviä alkoholin tms. väärinkäyttäjiä jne. tapauksia)
Olette hyviä ihmisiä kun tunnette näinkin laajaa vastuuta vammaispoliittiseen oikeudenmukaisuuteen ja perheen syvimpään olemukseen rakkauteen ja luottamukseen.
Minä itse olen siinä tilanteessa, että kipu hallitsee elämää ja fysioterapiakuntoutus ja leikkaushoidot laiminlyödään spekuloiden pois aina joku osa mahdollisuudesta, eli perustoimeentulotukeen tehdään vähennystä jne. ja estetään usein liikkuminen kun muuten kuntoutusta ja hoitoa saisi! Pohjois-Karjalassa on tällaista sairasta viranomaisainesta yhteisöissä paljohkosti. Kun aloin kirjoittaa ko. murheista ja tapaturman jälkeisistä asioista, niin isännöitsijä joka oli liukkaudeneston laiminlyönyt ja kostanut asianhoidolliset pyrkimykseni, teki itsemurhan. IHMISTEN ON VAIKEA USKOA NÄITÄ ASIOITA KUITENKIN JA TAPATURMASTA JO 7,5 VUOTTA KULUNUT KOSTOJEN UHRINA!??
Pirjo H.

#19 Re:

18.06.2012 11:39

Kiitos kannustuksestasi, voimia elämään!!!

Marko
Adressin tekijä

#20 kiitos kaikille

20.06.2012 16:51

todellakin kiitos kaikille allekirjoitaneille näin pirjon n.klo 14.30 ja luovutin hänelle allekirjoitus paperit...
Pirjo Hernesniemi

#21 Lämmin kiitos kaikille!

22.06.2012 13:07

Adressimatkani Utsjoelta Helsinkiin oli ikimuistoinen. Tapasin matkallani monia arvokkaita erityisryhmiin kuuluvia ja myös ns terveitä ihmisiä. Saamani kannustus oli todella mittavaa ja tärkeää, se antoi voimia pääsemään perille - eduskuntatatalolle. Ilman tukijoukkoa ei tämä matkani olisi toteutunut, joten lämmin kiiitos Markolle, Mikalle, Elinalle, Lauralle, Pirjolle, Sailalle ja Pentille, kun olitte auttamassa matkan onnistumista! Ja kiitos myös ihanalle tyttärelleni Pialle, joka toimi kotimiehenä ja kantoi näin kortensa kekoon tärkeän asian puolesta!

Matkallani ajoin tarkistuslaskun mukaan 834 km pyörätuolillani, joka toimi koko matkan upeasti. Vain tien reunalla olevat herätteet olivat aluksi hankalia, joskus eturengas töksähti herätteen sisään simpauttaen tuolia sivuttaen. Kaatosateet ja aikataulu pakotti osan matkaa kulkemaan huoltoautolla.

Kiiitos myös 64:lle sponsorilleni, jotka mahdollistivat matkan teknisesti, käytännöllisesti ja taloudellisesti!

Adressimatka sai laajan mediahuomion pitkin matkaa, kuten toivoinkin! Toivotaan sen edesauttavan asiaa... Adressin luovutin 20.6.2012 klo 14.30 peruspaveluministeri Maria Guzenina - Richardsonille 507 nimen kera vahvalla puheellani, jonka jälkeen Hän lupasi, että tekee kaikkensa asian eteen eikä adressi jää pöytälaatikkoonsa!

Kiitos kaikille Teille, jotka allekirjoititte tämän adressin ja tuitte näin erittäin tärkeää asiaa! Facebookin sivu "Oikeus tasa-arvoiseen vanhemmuuteen" jää seuraamaan asian kehitystä.

Hyvää juhannusta kaikille!