Humanistisen kristillisyyden manifesti

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Humanistisen kristillisyyden manifesti.

03.10.2011 10:26

Kristinuskon kriisiytyminen on tosiasia ja ymmärrän niitä, jotka haluavat pitää illuusiosta kiinni. Toisaalta itse gnostilaisena näen, että rakkauden laki on korkein ja velvottavin ohje kaikessa. Kirkko on Suomessa ollut ainoa foorumi, missä ääripäät ovat voineet neuvotella saman pöydän ääressä, niin varmasti Eestissäkin. Pappeja sitoo puheisiinsa pelko harhaoppiseksi leimaamisesta. Kristinuskon on kuitenkin pakko modernisoitua tai sitten edessä on lahkojen tie. Lahkoissa on paljon pedofiliaa ja muuta hyväksikäyttöä. Miksi lahkot vaikenevat pedofiliasta mutta mesoavat homoista? Homous ei kosketa ketään tuttua henkilökohtaisesti ja niitä on helpompi syyttää, mutta pedofilia koskettaa?

04.10.2011 11:20

Kohta 1. adressin lopussa on hiukan ongelmallinen. Sen perusteella voi päätyä ajatukseen, että kirkko on vain kehys "todelliselle" kristillisyydelle. Ymmärrän, että tarkoitus on kuitenkin sanoa, että kirkon organisaatiota ei saa pyhittää muuttumattomaksi. Kirkko on kyllä organisaatiotaan myöten pyhä, mutta ei muuttumaton.

07.10.2011 18:54

Kaikkea hyvää hankkeelle!