Lapsen vieraannuttaminen rangaistavaksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lapsen vieraannuttaminen rangaistavaksi.


Vieras

#101 Re: Ei niin yksinkertainen asia

22.07.2015 09:26

#5: ? - Ei niin yksinkertainen asia 

 Mutta tapauksia ei katsota tapauskohtaisesti, valitettavasti. Olen itse nainen, ja tiedän nyt mitä voisin saada läpi jos vain haluisin. Tiedän että koska olen nainen minä olen automaattisesti se tärkeämpi vanhempi. En kuitenkaan tekesi niin lapsilleni. Mutta toiset tekevät.

Ei isiä tai lapsia kuunneella. Tai juu, saavat kyllä sanoa mitä haluavat, mutta äidin tulkinta vaikuttaa olevan se tärkein. Se on törkeä valhe että lapsen etua ajetaan.  Äidit saavat valehdella ja tehdä kiusaa, jos näin haluavat. Loputtomiin.  Mitään ei tehdä. Kaikki nostavat kätensä pystyyn. Olen nähnyt lapsia, jotka kärsivät, mutta mitä heidän pitäisi tehdä kun äiti on niin onneton ilman heitä, että jos heitä ei olisi niin... Tiedän myös että mies kykenee samanlaiseen käyttäytymiseen, mutta valitettavasti se on yleisempään naisten keskuudessa. Vaikuttaa siltä että suurin osa viranomaisista eivät JAKSA puuttua näihin asioihin, koska ihmiset jotka sairastavat PAS Syndroomaa, ovat aika hankalia tapauksia ja niistä päästään parhaiten eroon, tekemällä niin kun he haluavat. Mitä tehdä? 


Vieras

#102

22.07.2015 09:32

Minulla on kaksi poikaa, yksi biologinen ja yksi "bonus". Olen kokenut mitä kiusaaminen tekee lapselle ja isälle. En halua että kumpikaan meidän pojista joutuu kokemaan mitään samankaltaista.

Vieras

#103

11.08.2015 17:36

Koska olemme lasteni kanssa juuri tämän vieraannuttamisprosessin uhreja. Nykyisin heistä ei ole kuulunut enää vuosiin, joten kiittäminen on maamme sosiaali-ja oikeuslaitosta.

Vieras

#104

05.09.2015 07:55

Jos äiti rakastuu "ex" narkomaaniin ja päättää että tämä saa olla isä ja sulkee minut pois poikani elämästä en voi muuta kuin allekirjoittaa. Minulla ei ole psyykkisiä tai muita ongelmia. Ihan tavallinen yrittäjä joka ennen eli normaalia elämää. Nyt en näe lasta ja olen kokonaan pimennossa. Sossu ei voi ongelmalle mitään kun tapaamissopimusta ei voi tehdä koska toinen ei saavu paikalle jne jne.


Vieras

#105 Re:

23.09.2015 12:28

#104: -  

 Minunkin tapaukseni odottaa käräjäoikeuden käsittelyä, koska ex-puoliso kieltäytyi tulemasta lastenvalvojalle tai follo-sovitteluun, joita kyllä asianmukaisesti hain. Lastensuojelu (jolle ilmoituksen teki koulu, koska lapsella oli liikaa poissaoloja) ei tee käytännössä mitään muuta kuin yrittää tukea lähivanhempaa juttelemalla ja neuvomalla, koska hän on kieltäytynyt muista avohuollon palveluista. Ex on minua haukkumalla saanut huomion kääntymään pois alkuperäisestä lastensuojeluilmoituksen sisällöstä, joten tapauksemme on leimattu "vanhempien riitelyksi". Yritän kyllä kovasti tuoda esille, etten halua riidellä ja ajattelen vain lapsen etua. En puolestani hauku exääni, mutta pakkohan minun oli sanoa, että hänen väitteensä ovat suurelta osin valheita. (Se on kirjattu ls-raportteihin muotoon "Kumpikin syyttää toista valehtelusta.")

Tahtoisin vain tavata lastani (ja nyt kun se ei kerta kaikkiaan onnistu, eikä myöskään normaali arki nykyisessä lähikodissa) toivoisin lapsen muuttavan minun luokseni - mikä ei tarkoita, etteikö lapsi saisi sitten tavata toista vanhempaansa runsaasti. Haluaisin varmistaa, että hän saa kasvaa alkoholittomassa, turvallisessa kodissa.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on lastensuojelusta?


Vieras

#106

09.10.2015 19:53

Itselläni on ystävä, joka lapsena vieraannutettiin isästään... Jotain ihan käsittämätöntä!

Vieras

#107

17.10.2015 10:26

koska käyn juuri itse tälläisen mielivaltaisen äidin kanssa tyttäreni tapaamisista taistelua.

Vieras

#108

09.11.2015 11:22

Äiti on yli vuoden jatkanut tapaamisoikeuden isältä ja myös meiltä isovanhemmilta

Vieras

#109

18.11.2015 09:19

Allekirjoitan, koska koen olevani isänä juuri tällaisessa tilanteessa. Lapsi tarvitsee kaikkia läheisiään yhtälailla. Täytyy muistaa että jonkun läheisen kieltäminen lapselta ilman painavaa syytä, on väkivaltaa ja se satuttaa eniten juuri lasta. Sen tulokset näkyvät mahdollisesti vasta vuosien päästä, mutta ovat sitäkin vaikeampia käsitellä ja hoitaa. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että kuka näin pystyy ilman painavaa syytä toimimaan, on vahvasti itse hoidon tarpeessa. Kukaan normaalisti toimiva ihminen ei näin pysty lasta kohtaan toimimaan. Tämä on erittäin hyvä adressi.


Vieras

#110

12.01.2016 17:49

Molemmat vanhemmat tasavertaisia.

Vieras

#111

13.01.2016 17:42

Lapsen etu ei toteudu, jos äidin annetaan vieraannuttaa lapsi isästä.
Lapsen vieraannuttaminen isästä pitäisi saada rangaistavaksi lain nojalla.
Sivusta seurannut

#112 Re:

13.01.2016 17:43


Vieras

#113

10.02.2016 08:10

Isän kiusanteko jatkunut jo kaksi vuotta.
Hän tekee perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja yrittää saada lapsen yksinhuollon.
Ex-mies on seurannut minua, mustamaalannut ja yrittää nyt oikeuden kautta saada yksinhuoltoa, jota ei tietenkään voi.
Olosuhdeselvitys on tehty ja tuomarin päätökselläkin pidennetty aikaa jonka lapsi on luonani. Nyt käräjäoikeudessa selvitetään ja käydään taas olosuhdeselvitykset.
Voittaa hän ei voi, olen täysin tasapainoinen, hyvin toimeentuleva, enkä käytä alkoholia.
Henkisesti raskasta ja tahdon että toiselle ei voi enää tehdä kiusaa lapsen kustannuksella.
Lapsella on oikeus molempaan vanhempaan.

Vieras

#114

18.02.2016 09:51

Joka yö kärsin painajaisista,koska ex puoliso vieroittaa lapsia minusta. Silti teen töitä ja maksan veroja. Onko lapsilla/minulla lainturvaa rikoksen edessä?

Vieras

#115

18.02.2016 14:16

Lapseni on vieraannutettu Isästä ja Isän suvusta totaalisesti.
Törkeäksi sen tekee että vieraannuttamista junailee Yliopettaja joka on kasvatustieteitä lukenut koulutettu Maisteri/tohtori

Vieras

#116

21.02.2016 22:25

Henk.kohtaisesti tällä hetkellä käyn läpi erittäin julmaa huoltajuusriitaa ja ei voi kuin ihmetellä tämän maan oikeus tajua.. lasta ei tiukan paikan tullen puolusta kukaan muu kuin etävanhempi jolla ei ole mitään oikeuksia..velvollisuuksia vain.. lasten edun vuoksi.. ☺

Vieras

#117

18.03.2016 21:29

Allekirjoitin siksi ettei lapsen edun muakaista kieltää estää lapselta toinen hänelle tärkeä vanhempi. Manipuloiden ei saa sanoa äidiksi/isäksi ei sää käyttää puhelinta otettu pois yhteydenpito ei saa lähettämiä lahjoja ja kaikki vääryydet lasta kohtaan tekee lastensuojelun hyväksymänä lastensuojelu auttaa hyväksyy toisen vanhemman estämisen ja vaasan lastensuojelun työntekijät kunnianloukkauksia mitätöimistä toista vanhempaa kohtaa hyvin asiatonta käytöstä ja puhetta.
lapselle lastensuojelu hyväksyy tehtävän vääryyttä ja muita psyykkisiä oireita jättää syvät arvet lapseen. lapsen manipulointi hauheata saa lapsen sekaisin ei tiedä mikä oikein mikä väärin ja kaiken estäjä tekee lastensuojelun avustuksella
lastensuojelu ei suojele lasta vaan hajottaa lapsen.

Vieras

#118

23.03.2016 07:14

Laaja ongelma Suomessa. Kukaan ei puutu asiaan.

Vieras

#119

25.03.2016 22:07

Minua manipuloitiin lapsena jonka johdosta inhosin äitiäni suurimman osan lapsuuttani. Kun täytin 14v. niin sain kuulla totuuden tapahtumista ja niistä oikeista syistä. Vahinko oli jo tapahtunut enkä onnistunut sen jälkeen luomaan sidettä häneen. Olen ikuisesti pahoillani äidilleni siitä helvetistä jonka hän joutui kokemaan takiani. Nyt katkeroitunut ex puolisoni josta erosin 7vuotta sitten on lähellä onnistua tuhoamaan tyttäreni ja minun suhde. Tunnen olevani avuton ja selkä seinää vasten, koska kukaan ei ole ottanut minua todesta kun olen kertonut epäilystäni ja nyt tilanne on edennyt vuosien saatossa (7v.) hyvin vakavaksi. Tyttäreni kertoi että hän ei haluaisi tavata minua.. Tuntuu että olen menettänyt tyttäreni joka vielä 1,5vuotta sitten oli minun paras ystävä..

Vieras

#120

31.03.2016 20:47

vieraannuttamisen uhri

Vieras

#121

02.04.2016 18:07

Koska lähipiirissäni on ikävä vieraannuttamistapaus koskien sitä että isän ei anneta tavata lastaan. Nyt isä on lähdössä viemään asiaa lakiteitse. Tämä adressi tosi tarpeellinen!

Vieras

#122

02.04.2016 18:16

Lapsen vieraannuttaminen toisesta vanhemmasta on henkistä pahoinpitelyä niin lasta kuin vsnhempaa kohtaan jos vanhe
mpi aidosti on kiinnostunut lapsestaan ja haluaisi tätä tavata.

Vieras

#123

07.04.2016 11:27

Oman tilanteeni vuoksi. Aina ollut isin tyttö ei enää suostu tulemaan luokseni. Syy ei voi olla minun. En tiedä kuka ja miten häntä manipuloi, mutta 3 kuukautta ja tilanne on tämä.

Vieras

#124

10.04.2016 08:37

Myös isät toimivat vieraannuttajina!

Vieras

#125

14.04.2016 17:26

Tämä on tärkeä ajatellen lapsen etua nyt huono pystytään estämään vieraannuttamaan on hyvin huono lapsi on hyvin särkyvä ja tämä on tärkeä identtiteetin rakentamiseen lapselle.
lapsi voi alkaa oireilla tuommoisista vääryyksistä vasta aikuisiällä ja jotku eivät toivu koskaan.