Starbucks Suomeen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Starbucks Suomeen.

Anssi Lehto
Helsinki

#1 No huh huh

07.05.2007 22:12

Tää vaikutti lähinnä ostetulta mainokselta. Haluaisin kuulla mikä käytännössä on parempaa Starbucksissa kuin näissä kahdessa jo Suomessa olevassa kahvilaketjussa?
Miten minä kuluttajana hyötyisin? Ja huomaisinko käytännössä edes eroa?
Piri Nistinen
Turku

#2

07.05.2007 23:03

Starbucksin kahvi on täyttä p*skaa.
Kalle Mattila
Adressin tekijä

#3 Kuluttaja hyötyy paljoltikin

09.05.2007 14:42

Anssi Lehto, hyötyisit kuluttajana paljonkin. Et selvästi ole päässyt maistamaan näitä kahvijuomia. Samaa sanon Piri Nistiselle.
Ensinnäkin Starbucksilla on satoja erilaisia kahvipapuja ja kahvin saa melkein millä tahansa sekoituksella. Kofeeinia karttaville on kofeiinittomia ja rasvattomia latteja haluavat saavat mitä tilaavat. Starbucks sopii erityisesti dieetteihin ja vierotuksiin. Haha!
Itse olen rakastunut Frappucinoihin, ne ovat tavallaan jääkahveja, niitä on vaikeaa kuvailla. Niitä on myös kymmeniä eri makuja ja kaikki maistuvat taivaalliselta. Kokeile vaikka Double Chocolate Chip Frappucinoa. Parempaa et maanpäältä löydä!!
Tiivistettynä Starbucksin juomien taso on moninkertainen verrattuna esim. Wayne'siin ja monet ovat jääneet koukkuun ensimmäisestä vierailukerrasta. Starbucksissa asiointi on oikeasti luksusta, ei vain tavallinen pysähdys kahvilassa. Olet varmaan huomannut, että kuvissa julkisuudenhenkilötkin pitävät usein käsissään Starbucksin juomia. Tämä ei ole sattumaa. Miten pieni kahvila voisi laajentua maailmanlaajuiseksi menestystuotteeksi ellei se oikeasti erottuisi kilpailijoistaan?
Juha Iivonen
Savonlinna

#4

13.05.2007 01:11

Parempaa kahvia saa jo Suomesta, ja paljon halvemmalla.
Eetu Hiltunen
Jyväskylä

#5

14.05.2007 09:40

Mikäs Ameriikan ihannointi täällä on meneillään, ensin vaaditaan Burger Kingiä ja nyt Starbucksia. Muutetaan saman tien Suomi Yhdysvaltain osavaltioksi, niin saadaan varmasti kaiken maailman kmartit ja safewayt tännekin. ;)
albert hoffman
cuba

#6

14.05.2007 11:18

aivan sama,juon kahvini aina mustana.
sitä saa ihan missä tahansa :)
Kalle Mattila
Adressin tekijä

#7

17.05.2007 15:41

Hyvä idea Eetu Hiltunen. Jenkeissä kaikki vaan on hieman paremmin. Seuraavaksi Suomessa avautuu Ben&Jerry's; mahtavaa edistystä!
katja kangasluoma
tampere

#8

07.07.2007 14:28

Starbucksin erikoiskahvit olivat ainakin Kiinassa halvempia, kuin Suomessa esim Linkosuon erikoiskahvit. Otetaan esimerkiksi jäälatte, ostin vaniljasiirapilla maustetun jäälatten Coffeehousesta, valitettavasti en muista tarkkaa hintaa mutta se oli noin 3,50€. Starbucksista ostin aina grande kokoa olevan jäälatten vaniljasiirapilla, hinta 3,80€ ja juomaa oli tosiaan puolet enemmän kuin Coffeehousen versiossa ja maku muutenkin oli aivan erilainen.
Aleksi Erola
Kalvola

#9 Minä.

17.02.2008 01:59

Itse kuluttajana pidän suuressa arvossa sitä, että kulutusvalintani ovat kestäviä. Voiko Starbucks Suomeen mahdollisesti tulevana yrityksenä taata sen. Ja se on myös minulle tärkeää, ettei Starbucks rikkaana yrityksenä osta itselleen monopoli-asemaa.
Kalle Mattila
Adressin tekijä

#10

11.03.2008 20:39

Starbucksin sivuilla on suuret listat heidän hankkeistaan niin paikallisessa yhteisössä kuin maailmanlaajuisesti. Esimerkiksi vieraillessani New Yorkissa he myivät ainoastaan Ethos-vettä, joka lahjoittaa osan tuotoistaan vesipulasta kärsivien ihmisten hyväksi. Paljon lisää informaatiota Starbucksin hyvin eettisistä ja vihreistä toimintatavoista löydät osoitteesta www.starbucks.com .

En myöskään usko monopoli-aseman luomiseen, sillä Starbucks on reilu kilpailija ja kilpailu pitää aina vireänä. Eikä edes Starbucks pystyisi kukistamaan Helsingin monipuolista kahvilakulttuuria. Päin vastoin, se enemmänkin rikastuttaa sitä.
Katariina

#11 Typerää

22.06.2010 21:11

Eikö Suomessa ole kahviloita ihan tarpeeksi. Tämä adressi menee samaan kategoriaan KentuckyFriedChicken-adressin kanssa, halutaan leikkiä niin amerikkalaista.


Vieras

#12 Ei kiitos

23.06.2010 14:51

Ei kiitos enempää jenkkikapitalismia suomeen, mäkkärit riittää jo, enkä ite ees käy niissä koskaa. Huomioikaa myös mahollisuus että starbucksit voi ajaa jotain kotimaisia kahviloita konkurssiin omalla kilpailukyvyllään ja sitten rahat menee jenkkien miljonääreille eikä suomalaisille ahkerille yrittäjille.

Laura Sofia
Vieras

#13 Parasta kahvia!

24.06.2010 00:53

Kiitos kyllä Starbucks Suomeen! Starbucksilla on ehdottomasti parhaat frappuchinot ja miksei Suomi voisi ottaa lisää kahviloita riveihinsä? Älkää olko suomalaiset niin ennakkoluuloisia ja kuivia! Kyllä ne Esson kahvit ehkä teille riittä muttei minulle. Suomi saisi muutenkin vähän avartaa maailmaansa monessa suhteessa ja eurooppalaistua. Suomessa ja suomalaisilla ei aina kaikki ole parhaiten. Ja selkeästi suomalaiset yhtiöt ei mene konkkaan kun on kovia kannattajia myös heillä. STARBUCKS SUOMEEN!!

Laura Sofia
Vieras

#14 Äänimäärä

24.06.2010 00:58

Kuinka monta nimeä adressiin tarvitaan ennen kuin se lähetetään eteenpäin?


Vieras

#15 Ennakkoluulot sucks!

01.07.2010 11:57

Mahtavaa, Laura Sofia! Oikeasti! 

Kävin Tokiossa ja Kiotossa maaliskuussa, mutta kun palasin suomeen, jäin kyllä kaipaamaan erinomaista ja monipuolista valikoimaa sekä tunnelmaa.Ostin mukinkin mukaan kotiin.

Hyvät liiketilat suomessa olisi Vantaan Flamingo-viihdekeskus vaikka Coffee Housen tai Wayne's:in tiloissa tai Helsingissä tuomiokirkon lähellä.

 

Vieras

#16 Re:

18.07.2010 18:58

#8: katja kangasluoma -

 eikö kaikki ole Kiinassa halvempaa kuin Suomessa......ja oliko puolet enemmän vai kaksi kertaa enemmän....

Kalle Mattila
Adressin tekijä

#17

19.07.2010 12:22

Lähetän adressin eteenpäin, kun siinä on 1000 kunnollista nimeä. Epäaidot nimimerkit poistetaan. Levittäkää siis sanaa!

JL
Vieras

#18 No way

30.07.2010 09:54

Mielestäni pääkaupunkiseudulle mahtuu kyllä kansainvälisempiäkin kahvilaketjuja, mutta Starbucksit heivaisin itse ainakin hiuksista vi**uun (mielipide).

Ensinnäkin suurena kahvinystävänä ja myös harrastajana puuttuisin itseensä kahviin. Juomat ovat suurelta osalta joko maitolitkuja tai ylimakeita sekoituksia, joissa itse kahvin laadulla (maulla) ei ole liiemmin kehumista. Toki nykyisin ainakin jossain päin Starbuckseissa saa peruslaimeita kahveja terästettyä ylimääräisillä espresso-annoksilla, lisähintaa vastaan. Siitä päästäänkin toiseen syyhyn miksi en kahvilasta pidä, eli hintataso on korkeampi kuin kilpailevilla kansainvälisillä ketjuilla. Rahaa kerätään lisää myös kuten aikaisemmin mainittua muunmuassa mäkkäreiden tapaan: Isompi ateria (Vahvempi kahvi).

Toki ymmärrän kyllä suurimman syyn juuri Starbucksin janoamiselle. Eli nehän ovat ennen kaikkea trendikkäitä paikkoja ja erittäin suosittuja nuorison vapaa-ajan kohtaus- ja viettopaikkoina. Eli ei heidän hakemansa asiakaskunta välttämättä tarvitsekkaan juuri niin laadukasta kahvia. Varmaan myös juuri Starbucksin haluamiseen vaikuttaa myös sen murskaava ylivoima kahvilamarkkinoilla globaalisti. Sen uskon kuitenkin johtuvan, ennemmin kuin hyvistä kahveista, siitä että starbucks laajensi niin aggressiivisesti ja edelläkävijänä nykyisentapaisessa kahvilaympäristössä. Näin he saavuttivat suurella riskillä ylivoimaisen etumatkan jota nyt pyrkivät kaikin keinoin säilyttämään. Ja julkkiksetkin juovat sitä siksi koska se on trendikäs ja lähimpänä :).

Eli lyhyesti: Kahvin laatu huono. Maailmasta löytyy muitakin globaaleja kahvilaketjuja, jotka ovat yhtä viihtyisiä, mutta joissa tarjotaan paremmanlaatuista kahvia. Tutustukaan esimerkiksi matkoillanne The Coffee Bean & Tea Leaf:in.

toinen kahvinharrastaja
Vieras

#19

18.08.2010 15:30

Suurin osa starbucksin kahvista on makeita maitolitkuja joissa ei kahvin makua eroita ja tehty niille jotka niistä välittävät. Kahviloita ei suunnitella vain meille kahvinharrastajille. Itse tilaan Starbucksissa aina espressoja jotka ovat erittäin hyviä verrattuna muihin ketjuihin mm. Cofee House, Wayne's, Robert's ja siitä hyvästä maksan mielelläni espressostani 0.10-0.30cent enemmän kuin muualla

Starbucks Suomeen!!!
Vieras

#20

21.08.2010 20:59

Itse kun olin Espanjassa join aika moneenkin otteeseen Starbucksissa. Täytyy sanoa, että oli paljon parempaa kahvia, kuin jossain Robert'sissa.. Jääkahvi esimerkiksi oli todella loistokasta!

Kahvi Kahvi Kahvi...Starbucks!
Vieras

#21 Starbucks Really Rocks

16.12.2010 19:14

Olisi jo korkea aika saada muutakin kahvia kuin Robert Pauligia (tosin pidän heidänkin kahveistaan suunnattomasti) eli vaihtelu piristää ja lisää samalla tervettä kilpailua...
Venti
Vieras

#22 Starbucks Suomeen Facebookissa

20.01.2011 11:36

Matthew

#23 Re:

22.01.2011 17:33

#7: Kalle Mattila -  

Missähän sä asut? Kauankohan Helsingissä on esim. Kampin kauppakeskuksessa ja Espalla ollut jo Ben & Jerry's? Uskoisin, ettei nää oo ees ainoita paikkoja, tai sitten säälin kovasti ei-pääkaupunkiseutulaisia.

Ryan
Vieras

#24 Pelkkiä "sokerilitkuja"? Ei oikeaa kahvia?

22.01.2011 23:04

Sanokaas Starbucksia sokerilitkuja myyvästä epäaidosta kahvilasta pitävät; missä näistä tämänhetkisistä suomalaisista ketjuista tilatessa esim. Latte Macchiaton (tätäkään ei taida saada kuin Wayne's:ta) saat sen valinnoilla; kahvi... kofeiiniton/kofeiinillinen maito... rasvaton/vähärasvainen/täysmaito/luomumaito/soijamaito/makusoijamaito/luomusoijamaito? Sanoinko soijamaito jo?
Ryan

#25 Re:

22.01.2011 23:44

#17: Kalle Mattila -  

Ehdottaisin odottamaan kärsivällisesti useampaa tuhatta nimeä ennen kuin tämä adressi lähetetään Starbucksin kokoiseen taloon.