Suomenlapinkoiran Trimmaus

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomenlapinkoiran Trimmaus.

saskatoon

#51 hmm

19.10.2012 17:51

Minun mielestä jos tekee "julkista" työtä rodun parissa, eli vaikkapa kasvatustyötä niin pitäisi olla valmis ottamaan mielipiteitä vastaan eikä hyökkäillä heti ja nyrkkipyykistä puhua jos joku sanoo mielipiteensä julkisesti. Mielestäni tuossa oli pari kirjainta otettu esille, ei niistä varmasti kaikki osaa edes sanoa ketä tarkoitettiin.
Puhe on koiran ulkomuodosta joka on muuttunut että myös trimmaamisesta jolla muutetaan ulkomuotoa. Tuossa kun kirjaimilla mainittiin niin itse ajattelen sen niin että ulkomuotokeskeistä jalostamista, ei kukaan syytä trimmaamisesta näin julkisesti.

Aina jos tietyn kennelin kasvatit pärjäävät ne kehittävät tietyn buumin kyseisiin koiriin, tästä syystä pitää erityisen tarkka olla koska jokainen joka tekee yhdenkin pentueen vaikuttaa rotuun paljon, se pääsee välillä unohtumaan!
ups

#52 Re: Re: Tietyt kasvattajat..

19.10.2012 17:57

#47: Ylpeä kasvattaja - Re: Tietyt kasvattajat..

Hieman nyt kyllä särähtää korvaan tämän kasvattajan avautuminen. Pitäisikö ennen lähetä vastaus klikkausta lukea vaikka koko kirjoitus lävitse ennen kuin tälläistä päästää suustaan julkisesti. Okei, muutkin saisi katsoa hieman että miten kirjoittaa mutta pitää kasvattajalla olla sen verta paksunahka että pystyy myös julkisesti keskustelemaan ASIALLISESTI provosoitumatta helposti, varsinkin kun puhutaan näin tärkeästä asiasta.

vassoguu

#53 huomio!

20.10.2012 04:02

Tätä kirjaimia esiin tuovaa kirjoitusta on nyt yritetty poistattaa monelta taholta, toivon että se poistuu ja keskustelu palaa taas uomiinsa.
Nano

#54 Re:

20.10.2012 18:47

#43: Lappari -

Eiköhän kaikkien kasvattajien velvollisuus ole päättää jalostusmateriaalista sen perusteella millaisia ko. koirat ovat eikä sen perusteella montako titteliä koirien nimen edessä on. Jos kasvattajalla ei tähän ole asiantuntemusta, en ymmärrä miksi kasvattaa koiria.

Ylpeä kasvattaja

#55 Re: hmm

23.10.2012 11:28

#51: saskatoon - hmm

Kun on vuosia seurannut lappalaisväen keskustelubuumeja asiasta jos toisesta, eikä enää viitsi edes Lapikkaaseen mennä keskusteleluja katsomaan, varsinkin kun tuntuu että siellä kaikki muut kuin kasvattajat itse keskenään voisi järkevästi keskustella. Niin jossain vaiheessa saattaa ihmisellä jos toisella, palaa käämi ja lähteä vaikka nyrkkipyykkiin. Onko keskusteluissanne yleensä mukana kasvattajia vai kaikkia muita kuin kasvattajia, rohkenen taas epäillä että mukana pääosin on muita kuin kasvattajia ja ehkä joku muukin kasvattaja minun lisäksi on meinannut monta kertaa avautua, vaan on pystynyt olemaan viisas eikä ole lähtenyt asioihin kommentoimaan, mikä onkin kaikesta järkevää. Nyt kun kerran osallistuin johonkin keskusteluun, tuli kommentti "pitäisi olla valmis ottamaan mielipiteitä vastaan eikä hyökkäillä heti ja nyrkkipyykistä puhua jos joku sanoo mielipiteensä julkisesti"

Eihän kasvattajat teekkään muuta kuin ota mielipiteitä vastaan, niitä tulee pennun ostajilta, toisilta kasvattajilta, tuomareilta vielä ihan mustaa valkoisella, eläinlääkäreiltä jne jne.. joten mistä keksit tuon loistavan kommentin hyökkäillä heti?

Todellakin pystyn ottamaan julkisesti mielipiteitä vastaan, olenha myösn ainoa joka tässä on nimellä julkisesti kirjoittanut....

Jatkakaa samaa rataa, hyvää siitä tulee, tuun taas 10 vuoden päästä seuraavan kerran kommentoimaan, siihen asti taas seuraan eri adresseja ja muita keskusteluja. Jännä nähdä mikä seuraava asia tekee kärpäsestä härkäsen

p.s. kasvattajilla pitäis olla keskustelufoorumi minne muut ei pääse, jossa saisi aina avautua tälläisistä keskusteluista

-Miia

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.10.2012 11:32


Ylpeä kasvattaja

#57 Re: Re: Re: Tietyt kasvattajat..

23.10.2012 11:36

#52: ups - Re: Re: Tietyt kasvattajat..

Nimenomaan asiallisesti, mutta sellaista keskustelua ei ole näkynyt lapinväessä vuosiin. Vetäsittehän herneen nenään tästäkin kun kerran elämässäni teille avauduin, mutta poistunkin takaisin takavasempaan tästä jatkamaan elämääni omien koirien parissa. Tämä teidän tärkeä asia on vain kasvanut liian isoksi... pienentäkää sitä hieman

-Miia

naputtelija

#58 alk.per tietyt kasvattajat aloittaja

24.10.2012 02:03

Miia, omalta osaltani pyydän anteeksi että hieman repesi tämä juttu. Olen se henkilö joka kirjoitti kirjaimilla kenneleistä. Kun luin kirjoitukseni paria päivää myöhemmin olin että woooot .... Mitä mä olen kirjoittanut. Sellainen tunnekuohu ja tekstinmäärä että oksat irti ja pinoon. Asioista oikeilla nimillä olisi kiva puhua, paikassa jossa vain kokeneita koiraihmisiä JA kasvattajia.
kertokaapas

#59 Mikä lausuma?

24.10.2012 21:19

Viikonloppuna oli laukaalla syyskokous. Ja tästä asiasta on siellä puhuttu + allekirjoitukset luovutettu. Mitä kokouksessa puhuttiin tästä asiasta ja millaisen kannan siellä ry otti? Voisko joku infota.
ihmetteleepi hän puskasta

#60 Laskuoppia

24.11.2012 11:27

Miia: 2012-2004=8 (10-vuotta?)
Bensaa liekkeihin, prkl!

#61 Netissä on helppo meuhkata

17.12.2012 21:55

Hieman huvittavaa, että ihmiset uskovat tunnistavansa kuvista trimmattuja koiria, mutta eivät osaa lukea lappalaiskoiragalleriasta kuvien alta miten linkitys pitäisi tehdä jotta se toimisi.

Adresseja ei Lappalaiskoirien syyskokouksessa nähty, mutta keskustelua käytiin. Tiettyjen kasvattajien syyttelijät eivät puheenvuoroja käyttäneet. Omalla naamalla ei ilmeisesti uskalleta. Meille paikalla olleille varmaan tuli selväksi, että trimmaus ei rotuun kuulu ja se opetetaan myös tuomarikoulutuksessa. Trimmattuja koiria ei kahden paikalla olleen tuomarin kehissä ole näkynyt ja jos joskus näkyy, koiran palkintosija alenee.
Kukkurukuu

#62 lisätään vielä...

19.12.2012 15:56

... että siellä oli kuulemma eräskin tämän adresin julkisesti allekirjoittanut lappalaiskasvattaja pyydellyt anteeksi omaa kantaansa trimmaamisesta tuomareilta ja trimmaamisen puolesta puhujilta.
Netissä siis voinee olla toista mieltä, mutta kun tietyt kaverit on toista mieltä niin vaihdetaan omaa mielipidettä? Naisethan on toki kuuluisia mielensä muuttamisesta, mutta kyllä selkärankaa pitää olla, että voi ja uskaltaa oman mielipiteensä sanoa!
Kökkörököö

#63 Re: lisätään vielä...

20.12.2012 11:57

#62: Kukkurukuu - lisätään vielä...

Miltä ihmeen trimmaamisen puolestapuhujilta? En minä ainakaan ole nähnyt yhtään trimmaamista puoltavaa puheenvuoroa.

Akka

#64 Re:

15.03.2015 06:25

#41: ._. -  

Minä kyllä värjään oman lapinkoirani siniseksi. Se on minusta niin hyvä, porvarillinen väri koiralle. Erottuu massasta