Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#1551

23.03.2013 10:05

Eikö homoille ja lespoille riitä Rekisteröinti.,muutenhan heillä on samat oikeudet kuin muillakinvihityillä.
v-i

Vieras

#1552

23.03.2013 10:06

Niin raamatussa sanotaan
WhiteHorse

#1553 Ehdotus uuteen kansalaisaloitteeseen

23.03.2013 10:12

Aloittaisimmeko myös kansalaisaloitteen tasa-arvoisen hyvänelämän puolesta.
Suojelisimme ja edistäisimme hyvinvointia lastemme ja yhteiskuntamme parhaaksi.

Suomihan on omille kansalaisilleen kuin joku Albania aikoinaan, ainakin kansalaisten henkisen ja taloudellisen hyvinvointia ajatellen.
Tämänhän olemme mediasta viimevuosien ikävien tapahtumien uutisoinnilla havainneet ja mikä pahinta niin se lisääntyy.

Varsinkin suurta osaa suomenalkuperäiskansaa, vähävaraisia, nuorisoa, lapsia syrjäytetään ja kohdellaan epäoikeudenmukaisesti tässä yhteiskunnassa päättäjien ja viranomaisten toimesta.

Tämänhän vain omilla aivoillaan ajatteleva ihminen ymmärtää.
ei minulta pois

#1554 Re: Raamatussa kielletyt asiat

23.03.2013 10:15

#1509: - Raamatussa kielletyt asiat

kuule EI ole minulta pois, mutta miksi synti ja haureus pitää rinnastaa pyhän avioliiton tasolle.

Touhutkaa keskenänne niin paljon kun kerkiitte, mutta EI sitä tarvitse koko valtakunnalle huudella ja vaatia tasa-arvoa ja suvatsevaisuutta jokaisen viemärin rassaukselle. Eheytyshoito mahdolliseksi kuntiin ja sairaaloihin mahd nopeasti.

taku

#1555 Re: Re: Raamatussa kielletyt asiat

23.03.2013 10:32

#1554: ei minulta pois - Re: Raamatussa kielletyt asiat

Jassoo milläs rahala ajattelit sen kustantaa tässä taloustilateessa.Taitaa olla parempiakin rahareikiä ja jos eheytyshoitoja annetaan niin annetaan mielumin pedofiileille kuin homoille eikö pedofiilien parantaminen ois miten sen nyt sanoisipikkusen tärkeämpää

pappi

#1556 Re:

23.03.2013 10:33

#1551: -

EI näköjään riitä. Kaikki mikä on mukavaa ja kaverit suosittelee niin siitä tulee seuraava tavoite oli se mitä tahansa.

Avioliittolakia on muutettu suvaitsevaisuuden nimissä ja tasa-arvon nimissä. Homot ja lesbot haluavat tuhota sen puhtaan merkityksen pitämällä himoa ja haureutta ja syntiä tärkeämpänä kuin yhteiskunnan jatkuvuuden. Perustelevat se tasa-arvolla ja suvaisevaisuudella. Näillä kahdella asialla eräs presidenttikin ajoi seta asiota läpi. Nyt tähän pitää saada muutos. Avioliitto kunniaan pyhänä liittona yhteiskuntamme tulevaisuuden turvaamiseksi

Uskis 2000-luvulta

#1557 Re: Re: OMFG

23.03.2013 10:34

#1546: taku - Re: OMFG

Hei

Kiitos kommentistasi. Olen osittain samaa mieltä kanssasi. Mutta minusta metsään mennään siinä vaiheessa, kun Raamatusta poimitaan yksittäisiä lauseita ja muutetaan se lain kirjaimeksi, kuten monissa islami-valtioissa tehdään. Kaikki eivät usko kristinuskoon ja moni meistä kristityistä kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia, kuten minä. Jokainen noudattaa omassa elämässään omaa vakaustaan, mutta sitä ei pidä pakkosyöttää muille eikä sen perusteella tule säätää lakia, joka laittaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Minusta se on TEKOPYHÄÄ poimia Raamatusta niitä kohtia, jotka itselleen kokee sopivaksi ja sitten sulkee silmät muulle. Minä kannatan tätä lakia, koska syntymättömät lapseni saattavat sitä tarvita. Haluan, että heillä on oikeus mennä naimisiin, ihmisen kanssa, jota rakastavat, mies tai nainen.

Se ei ole minulta pois, että ystäväni saa jotain, joka minulla on ollut AINA. Päinvastoin, toivon sitä sydämestäni. Tasa-arvo ja ihmisoikeudet ovat kristittyjä arvoja, ainakin minulle. Lopun jätän Jumalan päätettäväksi.

pappi

#1558 Re: Re: Re: Raamatussa kielletyt asiat

23.03.2013 10:41

#1555: taku - Re: Re: Raamatussa kielletyt asiat

EI Ole rahasta kiinni. On halvempaa saada vähemmistö hoitoon kun koko kansakunta sairastuu haureuden ja synnin turmelemana. Kaikista suurin murhe tulee lapsista, jotka joutuvat katsomaan ja ottamaan esimerkkejä epäterveestä elämäntavoista. Edelleen ihminen on erittäin tärkeä, mutta ne haureuden ja synnin aiheuttamat teot tulee pyrkiä lopettamaan. Tällöin myös lapsilla on mahdollisuus kasvaa terveeksi kansalaisiksi.


Vieras

#1559

23.03.2013 10:49

Kiitos, kun laitoitte addressin allekirjoitettavaksi!
pappi

#1560 Re: Re: Re: OMFG

23.03.2013 10:52

#1557: Uskis 2000-luvulta - Re: Re: OMFG

Aikuisina ja vanhempina meidän tulee neuvoa se mikä on tervettä kasvua ja puhdasta. Homous ja lesbous on syntiä ja haureutta. Sitä EI tule lapsille neuvoa elämän ohjeeksi. Puhdasta EI pidä uhalla liata.

kestävät arvot kunniaan

#1561

23.03.2013 10:52

Pappi puhuu asiaa!

Vieras

#1562

23.03.2013 10:58

Elelköön homot ja lesbot omissa liitoissaan mutta liiton nimi ei saa olla avioliitto, se häpäisi miehen ja naisen välisen perinteisen avioliiton. Maallisia asioita koskeva tasa-arvo pitää voida hoitaa muulla tavalla.

Vieras

#1563

23.03.2013 11:07

Luomisjärjestys on selvä Raamatussa: mies ja nainen!
Biologia puoltaa myös naisen ja miehen liittoa!

Vieras

#1564

23.03.2013 11:10

Avioliitto instituutiona on yksi yhteiskunnan tärkeimmistä peruskivistä. Suomen nykyinen yhteiskunta seisoo niiden peruskivien päällä, jonka varaan suomalaiset ovat sukupolvien aikana rakentaneet uskoen Jumalaan (perustuksen suunnittelijaan ja rakentajaan)ja Hänen Sanaansa. Jos peruskivet murenevat, niin koko yhteiskunta on vaarassa sortua.

Vieras

#1565

23.03.2013 11:11

Jumalan sanakin sanoo että avioliitton on meihen ja naisen välinen ja että niistä tulee yksi liha eihän mies ja mies voi yhtyä samoin nainen ja nainen Ei Jumalala tai uskossa olevalla ole mitään vastaan homoa tai lesboa vaan mikä heissä on se on irtauden henki Herra heitä auttakoon ja myös kirkkoa joka hyväksyy liitot homojen ja lesbojen kesken
pappi

#1566 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

23.03.2013 11:14

#1506: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

hyvä ystävä. Sinä olet tärkeä.

Homous ja lesbous on kapinaa Jumalaa vastaan ja vastoin kaikkea tervettä ajattelutapaa lisääntymisestä ja terveestä kasvusta. Korostan että ihminen on erittäin tärkeä ja ihmisiä pitää auttaa esim eheytymishoidon kautta.


Vieras

#1567

23.03.2013 11:18

Avioliitto tarkoittaa miehen ja naisen välistä liittoa. Jos homot haluavat virallistettuun liittoon, he voivat jo tehdä sen. Kaikissa käytännön asioissa homppelit ovat jo tasa-arvoisia.

"Avioliitto"-sana on ollut suomen kielessä todnäk niin kauan kuin Suomi on ollut kristillisyyden vaikutuspiirissä, jos ei kauemmin. Ei sitä saa pölliä tarkoittamaan mitä tahansa liittoa noin vain.
hups

#1568 hups

23.03.2013 11:18

#1557: Uskis 2000-luvulta - Re: Re: OMFG

anteeksi mutta eikös lakikin perustu raamattuun siihen ainekin vedotaan usein käräjillä, eikä raamatusta voi poimija  kohtija jotka sopii vain jollekin haluasin  tietää missä raamatussa  puhutaan että mies voi olla miehen  kanssa ja nainen naisen kanssa jos sopivuutta etsitään kannattaa lukea raamattua  oikealla tavalla ja vieläeikö kysymys varmaan ole uskosta kristinuskoon vaan "usko Jeesukseen" kirkko tai mikään muukaan siis huom kirkko sehän on vain puuta , ei vie taivaaseen vaan usko Jeesukseen  ja JUmalan armo.  joten ole siunattu sinä ystävä

Kaikilta muilta pois paitsi minulta?

#1569 Re: Re: Raamatussa kielletyt asiat

23.03.2013 11:20

#1554: ei minulta pois - Re: Raamatussa kielletyt asiat

Kylläpä tuli taas koko valtakunnalle rakkauden ilosanomaa oikein paksun putken täydeltä. Tuolla asenteellako haet itse hyväksyntää sille, että valtion tulisi tehdä päätöksensä juuri sinun ihmis- ja  uskonkäsityksiisi perustuen?

taku

#1570 Re: Re: Re: OMFG

23.03.2013 11:21

#1557: Uskis 2000-luvulta - Re: Re: OMFG

ymmärrän ja on ihan totta että usein Raamatusta poimitaan vaan yksittäisiä lauseita.Raamatun tulkintaan vaikuttaa lähes aina jollain tavalla ihmisen omat mieltymykset ja se millaisessa kulttuurissa hän on elänyt varsinkin silloin kun on kyse seksuaalietiikasta joka on minun mielestäni etiikan vaikein alue ja uskon ettei kukaan ihminen voi tietää sataprosenttisela varmuudella vastausta seksuaalieettisiin kysymyksiin.Mitä Raamattuun tulee niin sehän ei itseasiassa ole kirja vaan kirjakokoelma.Minä esim en pidä kaikkia Raamatun kirjoja yhtä tärkeinä.Se mitä uudessa testamentissa sanotaan ajaa aina vanhan testamentin kirjojen ohi.Myöss siitä asiasta mitkä kirjat itseasiassa kuuluvat Raamatun kaanoniin voidaan keskustella.Raamattua ei myöskään voi ymmärtää kunnolla ilman että tiedetään jotain siitä historiallisesta tilanteesta jossa se on kirjoitettu.Itse yritän olla objektiivinen mutta olen kuitenkin vain erehtyväinen ihminen.Saattaa olla että olen unohtanut jotain Raamatun kohtia ja jos joku sanoo että olen jättänyt jonkun kohdan huomiotta olen vamis keskustelemaan aiheesta.Pidän homoseksuaalisia tekoja syntinä joskaan en läheskään NIIN suurena syntinä mitä eräät vouhottajat.Paljon suurempi syti on että me länsimaalaiset elämme yltäkylläisyydessä kun muualla nähdään nälkää.En kuitenkaan halua ehdoin tahdoin tukea mitään syntiä.

Itse en näe tässä mitään tasa-arvo ongelmaa koska heteropareillakaan ei ole oikeutta rekisteröityyn parisuhteeseen.Jos heteroilla olisi oikeusrekisteröityyn parisuhteeeseen silloin voitaisiin ehkä puhua epätasa-arvosta.On myös syytä huomata että avioliitto on nykypäivän Suomessa pikemminkin huono vitsi kuin mikään vakavasti otettava juridinen sopimus.Sen tähden minä en pidä tätä minään erityisen tärkeänä poliittisena kysymyksenä.Kirkon kannalta asia on tietysti paljon merkittävämpi.Pidän hyvänä että avioiitto säilyisi miehen ja naisen välisenä mutta ei maailma siihen lopu jos tämä laki menee läpi koska kyse on vaan muotoseikoista.Homopareille voidaan antaa samat oikeudet kuin heteropreille ilman että kajotaan avioiittolakiin ja kannatan vilpittömästi heile oikeutta yhteiseen sukunimeen joka on ainoa ero avioiion ja re parisuhteen välillä.Lisäksi pitää erottaa toisistaan IHMISTEN välinen tasa arvo ja PARISUHTEIDEN välinen tasa arvo.pidän kaikkia ihmisiä saman arvoisina mutta kaikkia parisuhteita en pidä.

Yksilönvapauksista ajattelen niin että meilä on jokaisella oma reviiri jonka sisällä saamme tehdä mitä lystää mutta sitten on yhteinen reviiri josta päätämme yhdessä.Esim meillä on jokaisella omat rahat joiden käytöstä päätämme yksin ja sitten yhteinen valtion kassa jonka käytöstä päätämme yhdessä.Jos homot haluaa asua ja nukkua yhdessä se on heidän asiansa ja kuuluu heidän omaan reviiriinsä mutta avioliitto kuuluu yhteiseen reviiriin.

 

pappi

#1571 Re: Re: Re:

23.03.2013 11:25

#1510: - Re: Re:

hyvä ystävä. Sinussa EI Ole vikaa. Sanan mukaan kun mies tekee haureutta toisen miehen kanssa niin se on syntiä, joka sairastuttaa ihmisen sisältäpäin. Haureuden teot tulee lopettaa ja hakea apua eheytyshoidosta.

Tikka

#1572 Re: Re:

23.03.2013 11:29

#1537: varis - Re:

Tiedät sisimmässäsi varmasti itsekin että tuo eheytymissoopa on vain keino pestä omatuntosi puhtaaksi asiasta jota et voi tai halua ymmärtää. Homoja saa ihan luvan kanssa solvata "kun heillä kerran on se mahdollisuus eheytymiseen".  Kysypä seuraavan kerran vaikka omalääkäriltäsi mikä on lääketieteen kanta noihin asioihin.

vieras

#1573 Re:

23.03.2013 11:29

#81: Gepardi -

anteeki kyl mun mielestäni Herra tuomitsee  miehimykset

 

taku

#1574 Re: Re: Re:

23.03.2013 11:34

#1572: Tikka - Re: Re:

Se näissä eheytyshoidoissa onkin suuri vika kun sekoitetaan teologia ja lääketiede toisiinsa ja käytetään Raamattua lääketieteen käsikirjana mitä se ei todellakaan ole.Seksuaalisuuksia on monia mutta kaikkia yhdistää yksi asia.Me emme voi vaikuttaa siihen millaisia seksuaalisia impulsseja tunnemme mutta voimme vaikuttaa siihen toteutammeko halujamme.En voi sille mitään että joku tyttö herättää minussa haluja mutta se on täysin oma valintani pyydänkö tyttöä treffeille

pappi

#1575 Re: Re: Re:

23.03.2013 11:36

#1572: Tikka - Re: Re:

apua saa kun sitä pyytä, mutta jos tahtotila on tuo niin EI pidä sotkea koko valtakuntaa omien miehimysten sotkuihin. Siihen EI tarvita suvatsevaisuutta eikä tasaarvoa. Pidä asiasi omana tietona niin helpottaa.