Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Tommy B

#701 Re: Älä usko satuihin

21.03.2013 09:58

#697: Jeesus on elämä - Älä usko satuihin

Juurihan sanoit ettet usko. Nyt kuitenkin sen kohtia tyrkytät luettavakseni ja ilmeisesti omaksuttavaksi. Uskalsin lukea, eikä tuntunut missään, suuntaan eikä toiseen. Raamattu on vain kirja täynnä epäloogisuuksia ja silkkoja mahdottomuuksia. Muuttaa tosiaan, olen ko. opusta lukenut ja minut se on muuttanut, tai oikeammin ollut muutoksessa osallisena, tapakristitystä vakaumukselliseksi ateistiksi.

En kaipaa taruolentojen siunauksia, mutta ajatus toki on kaunis, kiitos.

moral

#702 Re: Miehen ja naisen välinen suhde

21.03.2013 09:58

#2: Pitäisi kaikille terveille olla itsestään selvä asiakin. - Miehen ja naisen välinen suhde

Siis ei voi herranjestas. Ihan naurettava koko tämä adressi, onneksi Suomen kansa on kuitenkin enemmän tätä vastaan kuin puolesta (tai ainakaan ne homokammoiset vanhukset tuskin tätä internettiin tulevat allekirjoittamaan).


Vieras

#703

21.03.2013 10:00

Tästä pitäisi tehdä myös eduskunta-aloite.
toinen hetero

#704 Re: Re: : Höpö

21.03.2013 10:01

haluavat elää omaa elämäänsä.

 

#654: toinen hetero - Re: Re: Höpö Jos kaikki uskovat ovat mielisairaita, maailma on ollut koko ajan miljoonien mielisairaiden varassa. Heitä on joka maassa, työpaikalla, ikäryhmässä, koulussa, hallituksissa, heitä on terveissä ja sairaissa ja jopa sinun suvussasi - eli kannat heidän geenejään! Skitsofrenia on koko ajan harvinaistuva sairaus. 30 vuoden lääkärin uralla olen sen nähnyt ollessani useissa mielisairaaloissa töissäkin. Et taida itse tuntea heitä, kun sinulla on noin negatiivinen kuva skitsofreenikoista. Eivät he ole kamalia.

Pahoittelen pitkää lainausta, mutta eipähän tarvitse vääristellä...En ole väittänyt, että kaikki uskovaiset ovat sairita, vaan, vaan etä  joku voisi yhtä hyvin väittää niinkin. Eli kärjistäen väitteeseen "homous on sairaus"  Mielenterveyden ongelmat ovat varmaan vähentyneet kyllä, nykyään on saatavissa hyviä lääkkeitä...  Itseasiassa minulla ei ole mitään skitsofreenikkoja vastaan, mutta ei myöskäänhomoseksuaaleja vastaan (kunhan eivät yritä käännyttää minua). Mutta käännytystyöhän kuuluukin uskonnon piiriin... Kyllä tunnen skitsofreenikkoja, tunnen arhaisia skitsofreenikkoja, tunnen ihmisiä joilla on skitsofrenian lisäksi autismin kirjoon kuuluva perussairaus. tunnen kehitysvammaisia skitsofreenikkoja, olen työskennellyt heidän kanssaan ja edelleenkään minulla ei ole mitään heitä vastaan. Lääkärinä varmaankin osaat kertoa faktoja siitä lasketaanko homous sairaudeksi! EI LASKETA Sitä vastaan minulla on paljonkin että asioita perustellaan uskonnolla. Uskonnon nimiin ja etenkin kristinuskon nimiin on tapettu miljoonia ihmisiä, poltettu roviolla kun Jumala on käskenyt. Ja ei minulla ei ole sitäkään vastaan mitään että joku uskoo jumalaan, en tuomitse ketään sen vuoksi. Siitä mielenkiintoinen tilanne, että homot eivät ole yrittäneet kieltää uskontoa, eivätkä käännyttää kaikkia muita homoiksi, he

Teppo

#705 Re: Emme saata hävetä totuutta

21.03.2013 10:03

#699: Totuus voittaa aina - Emme saata hävetä totuutta

Ei totuus ole epämiellyttävää minulle kohdata.

 

Ainoa "totuus" jonka sinä minulle kykenet tarjoamaan perustuu raamattuun ja raamattu ei ole muuta kuin ihmisten kirjoittama satu.

 

Me asumme valtiossa jossa kansalla on valta, joten sanoisin sillä olevan hyvinkin paljon merkitystä. Totuus kun näissä asioissa on enemmänkin yhdessä päätetty linjaus. Suomen kansa on toivottavasti sitä mieltä että sukupuoli ei voi olla määräävä tekijä ihmisoikeuksissa.

 

Hävettää ja nolottaa ihmisten tapa lukea ja tulkita raamatusta asiat jotka puoltavat omaa kapeakatseista maailmankuvaa.

 

Mutta en tähän henkilöiden väliseen väittelyyn lähde, koska en pysty kumoamaan väitettäsi millään tieteellisesti todistetulla asialla, koska korvissasi soi jumalan sana.

 

Pysy sinä siellä kirkossa ja me muut elämme keskenämme polkematta toistemme oikeuksia.

Tommy B
Vieras

#706 Re: Emme saata hävetä totuutta

21.03.2013 10:04

#699: Totuus voittaa aina - Emme saata hävetä totuutta

"Usein totuudenpuhujien ryhmä on pienempi kuin valheen, koska totuus on monille epämieluisaa kohdata". Tuon olen kuullut ennenkin. Aina kun uskovaiset puolustelevat joitain hämärimpiä teesejään, kuten tätä lakia, kreationismia, Nooan arkkia tms. otetaan tämä lause esille. Kyllä se on niin, että suurin osa ihmisistä erottaa oikean väärästä ja sadun todesta ja siksi te kiihkouskovaiset olette aina ja yhä enenvässä määrin vähemmistö.


Vieras

#707

21.03.2013 10:07

Tämä allekirjoitusmahdollisuus on vähän puutteellista: ei kaikilla tämän ajatuksen takana olevilla ole emailia. Pitäisi voida myös puhelinnumerolla pystyä allekirjoittamaan ko adressi.
J

#708 Elä, ja anna muiden elää

21.03.2013 10:08

Miten kenelläkään voi olla oikeus päättää toisen ihmisen puolesta ketä se saa rakastaa ja ketä ei? Miettikääpä toisten tuomitsijat jos yhtäkkiä säädettäisiin vaikka lailla että ette saa mennä naimisiin sen ihmisen kanssa jota oikeasti rakastatte tai ette saa harjoittaa sitä uskontoa jota haluatte. Toisten tuomitseminen on helppoa kun itsellä on ne kaikki oikeudet mitä tarvitsee ja haluaa. Herää vaan kysymys että mitä te pelkäätte jos itsellä on kaikki hyvin? Eihän samaa sukupuolta olevien liitot pitäisi liikauttaa teidän elämäänne millään tavalla tai olla keneltäkään pois. Ei se ainakaan minulta ole millään tavalla pois. Jokainen rakastakoon ketä haluaa. Eläkää, ja antakaa muiden elää.

Vieras

#709 Raamatusta.

21.03.2013 10:10

3. Moos. 20:17, 5. Moos. 27:20-23 "Jumala kieltää avioliitot veljien ja sisarusten välillä". ja sitten:
1. Moos. 17:15-16, 20:11-12, 22:17 "Jumala siunaa Abrahamin avioliiton sisarensa kanssa".

Arvon kolmen pennin eksegeetikot, mitäs tämä on?

Vieras

#710

21.03.2013 10:11

Allekirjoitusmahdollisuus myös niile,joilla ei ole e-mailia
taku

#711 Re: Hyvässä seurassa.

21.03.2013 10:18

#687: Tommy B - Hyvässä seurassa.

Sinänsä hyvä kun oit tämän asian esille.Nimittäin Saudi Arabia edustaa toista ääripäätä.Olen tehnyt seuraavan jaottelun

-ääriliberaali näkemys kannattaa sukupuolineutraali avioliittoa

-maltillinen liberaali näkemys hyväksyy rekisteröidyn parisuhteen ja homoille samat oikeudet mutta on sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

-keskitie hyväksyy rekisteröidyn parisuhten muttei halua homoille samoja oikeuksia

-maltillinen konservatiivi ei hyväksy homosuhteiden laillistamista muttei halua kriminalisoida homoutta

-äärikonservatiivi kannattaa homouen kriminalisoimista

Sekoitat tähän nyt kuolemanrangaistuksen joka on ihan toinen juttu.Minusta jokaisella on oikeus elää ja kuolemanrangaistus on aina yhtä väärin oli tuomion syy sitten homous,pedofiliahuumekauppa tai banaanin syöminen.Jos keskustellaan siittä saako homot tuomita kuolemaan siinä EI OLE KYSE HOMOUDESTA VAAN ELÄMÄN PYHYYDESTÄ!Minä puolestani en halua mennä kumpaankaan ääripäähän.Saudi-Arabiassa muuten saa vapaasti harjoittaa homoutta jos kumppanisi sattuu olemaan Al-saudin suvun prinssi.Heille kaikki on nääs sallittua

 

Teppo

#712 Re: Raamatusta.

21.03.2013 10:19

#709: - Raamatusta.

Olen itsekin yrittänyt tätä samaa. Mutta kappas kappas, ei toimikaan. Uskonsa sokaisemat ihmiset kun saavat käyttää tätä iänikuista puolustuslausetta:

Raamattu on tulkinnanvarainen kirjoitus.

Eli itse voi tulkita kuinka itse parhaaksi näkee. Pidän käsittämättömänä sitä kuinka kuinka paljosta pääsee kuiville vain vetoamalla uskoon ja sen tulkintaan. Kirkko ja Valtio välittömästi irti toisistaan kokonaan. Kirkko saa olla vihkimättä ihmisiä avioliittoon jos niin sen parhaaksi näkee, mutta valtiolla ei ole mitään oikeutta olla virallistamatta avioliittoa sukupuolen perusteella.

Enkä ymmärrä tätä ajatusta että pitäisi kutsu homoliittoja "pariliitoksi" ja heteroliittoja avioliitoiksi. Kutsutaanko maahanmuuttajien liittoa sitten "mamuliitoksi" ja kerran aikasemmin eronnoiden uutta liittoa "tokaliitoksi". Vitut se avioliitto niin pyhä ole ettei sen konseptiin voisi kajota. Uskonnolliset liitot pysykööt lestissään ja jatkoakoot ihmisten sortamista, kuten uskonnoilla tapana on. (Itse kyllä pidän suomen kirkosta ja olen sitä mieltä että siellä tehdään paljon hyvää, nämä vastustaja hyvin usein ovat sitten niitä pahempia tyyppejä) Mutta valtiolle välittömästi laki joka takaa kaikille mahdollisuuden avioliittoon maistraatin kautta.


Vieras

#713

21.03.2013 10:28

:)Kyllä se näin menee...:)

Vieras

#714 pakkosyöttöä vanhempien selän takana

21.03.2013 10:48

avioliitto Jumalan silmissä on miehen ja naisen liitto.
Iloitsen tästä adressista.
seta hyökkäs jo tällä viikolla yläasteelle 9 luokkalaisia houkuttelemaan ja manibuloimaan (täällä stadissa).ovat kuulema olleet myös, jossain ala-asteella-.(ilman vanhempien lupaa) Herkät nuoret mukavien tehtävien kyselyiden loppu yhteenvetoineen saavat siedätyshoitoa .mihin.?kysymykset ovat laadittu niin ,ettei normaaliseksuaalisuuteen (hetero)haluava Homo lesbo suhdetta kokeillut olekaan IN.hyväksytetään hyväksyntää joka ei Hyväksy Eheytymistä.ja paapotaan ja sorretaan niitä joille se vaihtoehto 1.Haloo.?

Vieras

#715

21.03.2013 10:48

Teksti viestilläkin tämä adressi kannattaa levittää..

Vieras

#716

21.03.2013 10:51

http://www.facebook.com/groups/367020421845/

Facebookissa ryhmä miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta. Paina Jaa Facebookissa niin tieto tästä menee kavereillesi.
Tommy B

#717 Re: Re: Hyvässä seurassa.

21.03.2013 10:55

#711: taku - Re: Hyvässä seurassa.

Tietysti nämä viisi maata olivat vain ääriesimerkki, siksi mainitsinkin niiden olevan maita, joissa homoseksuaalisuudesta saa kuolemantuomion. Jää sinne vielä 83 kolme maata jossa joudut "vain" linnaan.

Ei tarvitse olla ääriliberaali voidakseen kannattaa tätä lakiesitystä. Suurin osa tuntemistani kannattajista eivät sovi tuon määritelmän alle. Vaikka puhuttaisiin vaan tästä asiasta, niin määritelmä menee silti lepikkoon. Ääriliberaali saattaisi olla henkilö, joka kannattaa esim. polygamian laillistamista tai muita selkeästi mariginaalisia ja normeista poikkeavia avioliiton ja seksuaalisuuden muotoja.

Esim. Kokoomus otti hallitusneuvotteluissa tavoitteekseen sukupuolineutraalin avioliittolain toteutumisen. En menisi Kokkomusta tämän takia kutsumaan ääriliberaaliksi puolueeksi.

 

 


Vieras

#718

21.03.2013 10:57

Kuunelkaaka rohkaiseva kertomus ylestä http://areena.yle.fi/radio/1743962
Tästä elämästä

Homosta heteroksi. Oululainen Amadeus oli aina pitänyt itseään pesunkestävänä homona. Tullessaan yhtäkkiä uskoon, Amadeus kuitenkin huomasi, että naiset alkoivat kiinnostaa. Tapahtui Amadeuksen omien sanojen mukaan ihme: Tätä nykyä hän luonnehtii itsensä heteroksi. Hän on onnellisesti naimisissa naisen kanssa ja lapsikin on jo tulossa. Reilun vuoden aikana Amadeuksen muutos on kuitenkin herättänyt paljon epäilyjä kanssaihmisissä. Reetta Arvilalle Amadeus kertailee toissa syksyn tapahtumia näin?

Vieras

#719

21.03.2013 11:08

Ihminen, joka ei kykene rakastumaan vastakkaiseen sukupuoleen, ei ole vielä löytänyt todellista minuuttaan!
isoäiti

#720 Tunnen Jeesuksen

21.03.2013 11:09

#701: Tommy B - Re: Älä usko satuihin

En mielestäni tyrkyttänyt. Haastoin sinua avaamaan Raamatun. Olet totuuden etsijä, kun luit. Jumala näki sen ja oli sinusta iloinen. Hän ei jätä sinua palkitsematta. Et kaipaa siunauksia, mutta kaipaat ystävää. Sen Jumala sinulle suokoon!

iAleksei

#721 lololol

21.03.2013 11:10

kuka vatipää tänki on keksiny ??? :DDDDD
Tommy B

#722 Re: Re: Raamatusta.

21.03.2013 11:11

#712: Teppo - Re: Raamatusta.

Näin on. Nämä ääriukovaiset ovat ymmärtäneet asian niin, kuin se olisi jotenkin heidän asiansa ja heitä vastaan. Tätä keskustelua ei tarvitsisi edes käydä, jos valtio ja kirkko olisi ymmärretty aikanaan toisistaan erottaa. Kuten tuolla aiemmin mainitsin, on tämä lainsäätäjän asia ja kirkko sekä uskovaiset esittäköön mielipiteensä aivan vapaasti, mutta hehän tätä eivät päätä.

Tässä koko lakialoitteella ole mitään tekemistä kirkon kanssa muutenkaan: kirkon ei edelleenkään tarvitse vihkiä homopariskuntia avioliittoon. Käykööt sitten sen väännön keskenään kirkolliskokouksessa, jossa ei ole typeriä ateisteja sekoittamassa pakkaa.

Nämä uskovaiset eivät suostu näkemään tätä ihmisoikeuskysymyksenä. Avoparina parikymmentä vuotta elänyt pariskunta ei saa periä toisiaan, vaan esim. yhteisestä asunnosta puolet siirtyy vainajan omaisille. Kuolevan potilaan hoidosta ei voi päättä, kuten "normaaliavioliitossa" voi. Yhteistä sukunimeä ei voi ottaa, jne... Tällaiset perusoikeudet näiden raamatunhalaajien mielestä eivät homoille kuulu.

Uskollisuus ja muut hyveet

#723

21.03.2013 11:11

Eikö olisi helpompi vedota raamattuun ja siihen miten avioliitto määritellään jos avioparit noudattaisi noita säännöksiä vähän ahkerammin?
iAleksei

#724 Re: Tunnen Jeesuksen

21.03.2013 11:11

#720: isoäiti - Tunnen Jeesuksen

luin raamatun tulin ateistiksi

 


Vieras

#725

21.03.2013 11:17

Näin on Jumala sanassaan säätänyt "mies ja vaimo". Tutkitaan sanaa!