Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#726 Re: Re: Re: Raamatusta.

21.03.2013 11:21

#722: Tommy B - Re: Re: Raamatusta.

Erikoinen kommentti jota et varmaan tarkoittanut eli uskovaiset eivät avioliittoasiaa päätä? Puhut tasa-arvosta mutta rajaat uskovaisten yhteiskunnallisen painoarvon nollaan?

Ja korjaan edelleenkin tuon väärän käsityksen kirkosta ja avioliitosta. Avioliittolain muutos koskee kirkkoa hyvinkin paljon. Jos lakimuutos tulee, esimerkiksi innokas aktivisti Johanna Korhonen voisi kokeilla kirkkovihkimistä ja jos tulisi kielteinen päätös, hän voisi hakea päätöstä oman kantansa tueksi EITltä jonka päätökset ovat valtioita sitovia. Kirkon asema ei ole varma millään lailla. Tunnustakaa nyt tämä tosiasia.


Vieras

#727 Re: Re: Tunnen Jeesuksen

21.03.2013 11:21

#724: iAleksei - Re: Tunnen Jeesuksen

Mistäs vielä tiedät, mitä edessäsi onkaan!


Vieras

#728

21.03.2013 11:28

Room.1:25.-28.
Tommy B

#729 Re: Tunnen Jeesuksen

21.03.2013 11:29

#720: isoäiti - Tunnen Jeesuksen

Okei, et sitten tyrkyttänyt. Olenhan minä sen avannut, mainituin seurauksin. Tuskin se jumala ateistia pelkästä Raamatun avaamisesta palkitsee, varsinkaan kun en ko. opukseen ja sen jorinoihin yhtään usko.

Ystäviä minulla on ja lisää varmaan tulee, että siinä mielessä asia on jo kunnossa. Me jumalattomat emme ole, vastoin monen kristityn käsitystä, yksin ja eksyksissä kylmässä maailmassa taivaltavia kadotettuja sieluja. Olen ihan tyytyväinen elämään ja siksi en kaipaa mitään siunauksia olemattomilta jumalilta.

Varmasti olet itse hyvä kristitty ja ihminen, kun minulle jumalattomalle toivottelet ystäviä ja siunausta. Et ole tuominnut, etkä rähissyt Jumalan vihaa kenenkään päälle, mistä kiitos. Valitettavasti samaa ei voi sanoa kaikista kirjoittajista.

Jeesus elää!

#730 Raamatusta

21.03.2013 11:29

Room.1:"5.-27.

Vieras

#731 Re: Raamatusta

21.03.2013 11:30


Vieras

#732

21.03.2013 11:34

hyvä kun on alettu ajamaan hyvää ja tärkeätä asiaa. Jumala loi miehen ja naisen yhdeksi eihän eläimetkään liity samaansukupuoleen ja olemmehan erikois luomuksia olemme jumalan luomia!!!!!!!

Vieras

#733

21.03.2013 11:35

Tämä on tosi hyvä erinomainen huomautus että kaikki ei ole homoja tai lespoja

Vieras

#734

21.03.2013 11:37

Ihmettelen nimettömiä kannanottoja... Eikö mielipiteemme voisi olisi näkyvyyden arvoinen.
116

#735 Re: Oisko vaikka näin

21.03.2013 11:39

#16: -

Okei lets put it this way: A) Avioliitto on Raamatun opetusten mukainen liitto = Liitto, josta Raamattu opettaa. "Raamatun mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi miehenä ja naisena, joiden tulee liittyä toisiinsa avioliitossa."
B)Raamattu on Jumalan sanaa, ohjenuora, elämän leipä, ABC - kristityille. C) Avioliitto on kirkollinen toimitus - Kirkko paikka jossa toimitetaan Raamatun opettamaa seurakuntayhteyttä jne. toimitusta. Mainitaanko siinä ohjenuorassa, jota valtionkirkkokin toivottavasti vielä noudattaa, että tehkää mitä haluatte ja muuttakaa sääntöjä as you go? ei mielestäni.


höpönasu

#736 Re:

21.03.2013 11:40

#693: Teppo -

asia varmaankin korjaantuu.sain tiedon tänään adressista.kiitos aktiivisten .

Pienet purot liittyneenä yhteen.

media hehkutti väärää adressia sika kauan.ja kovaa.vaan järki vielä vie voiton.

 

pajunkissa

#737

21.03.2013 11:45

annetaan sellainen uva .ettei nuorissa ole SUVaitsemattomia"
löytyypä hyvinkin Suvaitsemattomuutta joka Suvaitsee KUNNIOITTAA LUOJAA enemmän kuin luotua.
Suomi nousuun !!!!
Tommy B

#738 Re: Re: Re: Re: Raamatusta.

21.03.2013 11:45

#726: - Re: Re: Re: Raamatusta.

En tietenkään rajannut uskovaisia pois. Sanoin vain että te ette tätä päätä, kuten eivät päätä ateistitkaan. Tämän päättää lainsäätäjä, eli Eduskunta, jossa on toki sekä uskovia, että ateisteja, agnostikkoja ja uskonnottomia. Mutta uskonnolla ja satukirja Raamatulla ei kovin moni päätöstään perustele.

Tällaisten täällä räyhäävien ääriuskovaisten painoarvon rajaankin nollaan. Heidän vaikutuksensa on pikemminkin uskon ja kirkon kannalta, ei nolla, vaan miinusmerkkinen. Juuri tämänkaltainen ääriaines saa tavallisen tapakristityn miettimään kirkkoon kuulumistaan ja uskoaan uudestaan, vaikka ei tämä sakki kirkon kantaa edustaisikaan.

Ai koskee kirkkoa. No, sittenhän kirkon pitäisi ihan itse alkaa ajamaan tuota kirkon ja valtion erottamista toisistaan. Ei rupeaisi homot pyörimään nurkissa, eikä EIT päättämään kenet vihitään. Saattaisi toki tuon rahoituksen kanssa tulla hieman ongelmia, mutta onhan kirkolla vuosisatojen aikana köyhältä kansalta kerättyä omaisuutta yllin kyllin.

Se on oikein hyvä, että kirkon asema ei ole varma? Tervemenoa vaan niiden ihmisten instituutioksi jotka siihen oikeasti haluavat liittyä ja kuulua. Kun kirkko ja valtio erotetaan toisistaan ja kirkon lakiin perustuva verotusoikeus toivottavasti poistuu, niin monenko luulet siihen uudestaan liittyvän? Moni liittyy, mutta kirkon jäsenmäärä tulee sen jälkeen olemaan sillä tasolla jolle se kuuluukin, eli veikkaisin 30% kansasta.

 


Vieras

#739

21.03.2013 11:50

Tämä adressi mahtava asia puolustaa kristillisiä arvoja tämän ajanhengen maailmassa.

Vieras

#740

21.03.2013 11:54

Minulla ei ole mitään vastaan samaa sukupuolta olevien yhteiselolle, mutta avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto.
Teppo

#741 Re: Re:

21.03.2013 11:58

#736: höpönasu - Re:

Aivan yhtä surrealistinen ajatus kuin kristillinen jumala on se, että sukupuolineutraali avioliittolaki ei tulisi menemään läpi.

Onneksi enemmistö kansasta on päässyt irti raamatun ja kirkon opettamista rasistisista, loukkaavista ja kivikautisista malleista.

Empaattinen ja toisia kunnioittava ihminen ei katso sukupuoliseen suuntaukseen eikä tuomitse erilaisuutta.

taku

#742 Re: Re: Re: Hyvässä seurassa.

21.03.2013 11:59

#717: Tommy B - Re: Re: Hyvässä seurassa.

Tämä on nyt vähän samaa sarjaa kun oikeistovasemisto akseli.USA laiset mieltäisivät Suomen kokoomuksen kommunisteiksi.Äärimielipiteiden edustajat jakavat asian vaan mustavakoisesti kyllä ei puoleen.Minä tein tästä asiasta tuon kaltaisen akselin.Onko sinulla sitten esittää vaihtoehtoinen akseli.Mahmud Ahmadinejab varmaan syyttäisi minua liian liberaalista näkemyksestä.Sama henkilö voi olla jossain asioissa konservatiivi ja jossain liberaali.Esim islamistit ovat paljon jyrkemmin homoseksuaalisuutta vastaan kuin Suomen Kristillisdemokraatit mutta polygamiaan he suhtautuvat paljon myönnteisemmmin.Itse en kannata kumpaakaan mutta jos pitää valita polygamian ja homoavioliittojen välilä niin valitsen polygamian.Ongelma on siinä etä useimmat suomalaiset seuraavat vain tätä  suomalaista keskustelua joka on hyvin kapeakatseista.Jos tutustuttaisiin vähän muiden maiden poliittiseen keskusteluun näkemys voisi muuttua.Itse olen lukenut paljon eri uskonnoista ja eri filosofien ajatuksista ja tutustunut siihen millaista poliittista keskustelua muaalla käydään.Sen vuoksi katson asioita hyvin erilaisesta näkökulmasta.samaa suosittelen sinulle.Seksuaalieetise kysymykset ovat erittäin vaikeita enkä usko että kukaan tietää absoluuttisa ja edotonta totuutta.Sen vuoksi olisi mielestäni parempi kulkea keskitietä niin ei mennä niin pahasti ainakaan mesään.ääripäiden edustajat harvoin ovat oikeassa.Sukupuolineutraali avioliitto olisi omiaan lisäämään uskoa absoluuttiseen totuuteen ja heikentämään kykyä ymmärtää eri lailla ajatelevia.äärilaitojen edustajat jotka ovat omasta mielestään täysin oikeassa harvoin haluavat ymmärtää niitä jotka ova eri mieltä.Minusta olisi tärkeää että kaikki ymmärtäisivät toisiaan.keskinäinen ymmärrys on rauhan eellytys siksi sanon ei tälle ääriliberaalille lakiesitykselle


Vieras

#743

21.03.2013 12:04

Avioliitto on todella miehen ja naisen välinen.
Happy gay couples!

#744 Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

21.03.2013 12:06

#4: Vieraampi - Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Ei lapsesta pyhäkoulussa heteroa tule. Seksuaalisuus on synnynnäistä, sehän jo tieteellisestikin on todistettu. Siihen ei Jeesukset auta.


Vieras

#745

21.03.2013 12:11

markkinoikaa tiiviisti,enemmistö kuitenkin tätä mieltä
Happy gay couples!

#746 Re: Re: Oisko vaikka näin

21.03.2013 12:12

#735: 116 - Re: Oisko vaikka näin

Tässä kansalaisaloitteessapa onkin kysymys LAISTA, eikä kirkon tai raamatun tarinoiden näkemyksistä. Naimisiin voi mennä myös maistraatissa, ihan laillisesti.


Vieras

#747 Re:

21.03.2013 12:15

#745: -

Haluatko lyödä leikkimielisen vedon asiasta?

iAleksei

#748 maailman suurin huijaus

21.03.2013 12:22

Uskonto opettaa eniten suvaitsemattomuutta, ja suurin os sodista on uskontojen suvaitsemattomuuden syytä. Ja te jotka käskette lukea raamattua sanottakoon että raamatun paradoksaalisuuden takia rupesin ateistiksi, sananlaskujen kirjakin sanoo: tyhmä ihminen uskoo kaiken epäilemättä, viisas epäilee ja yrittää löytää totuuden. Raamattua ei ole nyt saatavilla niin en voi sanoa mistä kohtaa löytyi =)

Vieras

#749

21.03.2013 12:22

Tämä on hyvän asian puolesta!Asia on tärkeä!!!!

Vieras

#750

21.03.2013 12:24

Ei Homojen saa sotkea normaalia avioliittoa. jonkinlaista kunnioitusta oikeisiin arvoihin.