Kannabis lailliseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kannabis lailliseksi.

Mikael Vuorinen
Helsinki

#1076 Moi taas

28.01.2009 11:12

Siis eihän tossa kiellossa oo mitään järkeä jos kerran

-Laillistaminen ohjaisi tulot valtiolle
-Poistaisi rikollista toimintaa
-Kannabis on vähemmän vaarallista kuin alkoholi

Kaikki kannabista vastustavat vois miettiä että kumman haluu tulevan vastaan pimeällä, aggressiivisen alkoholikäyttäjän vai harmittoman sauhuttelijan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.01.2009 12:42


kari haapalahti
kannabissala

#1078 the cold true

28.01.2009 14:39

SUOMI ei koskaan laillista kannabista. EI IKINÄ! joten suosittelen kuosittaa ja hommaa säkit pimeilt markkinoilt :-D so long suckers! :D
Miia Hytönen
Suolahti

#1079 Santeri horttanaiselle

28.01.2009 15:14

Oletko lukenut edes koko keskustelua? Täällä on ollut monta esimerkkiä ja muutenkin todistettu moneen kertaan, että porttiteoria pitää paikkansa ainoastaan, jos samalta diileriltä saadaan muutakin, jos tavoitellaan vaan pään sekaisin pistämistä ja just koulujen väärän huumevalistuksen takia (että muka heroiini on yhtä paha kuin kannabis, samalla teorialla vesi on yhtä paha asia kuin alkoholi)

Eli just niputtamalla jotkut voi luulla kokeiltuaan kannabista, että heroiini ei ole tuota pahempaa ja naps! loukku napsahtaa propagandan takia.

Tämän tarkemmin en itse osaa asiaa selittää, lue kunnolla ketjua niin löytyy vastauksia porttiteoriaan.

ja ei kai se hamppu riitä jos ollaan niin teinimäisiä että halutaan pää sekasin millä tahansa.
Akseli Altis
Turku

#1080

28.01.2009 20:33

No tässä on järkeä kaikkille niille jotka vastustavat oletteko miettineet. Kenenkään ei tarvitse polttaa!!! Toiseksi "kannibiksen" hinta laskisi koska sitä saisi muullakin tavalla kun laittomasti.Voisitte auttaa niitä mitkä ovat jo riippuvaisia he voisivat halvemman hinnan takia esim. lopettaa ryöstelyn. JA EDELLEEN KENENKÄÄN EI OLE KOSKAAN PAKKO POLTTAA KANNABISTA TAI KÄYTÄÄ HUUMEITA!!!
Mikael Vuorinen
Helsinki

#1081 hei

28.01.2009 21:00

Olis muuten kiva nähä, onko yhtään lakia joka kieltää jonkun toiminnan josta aiheutuu vahinkoa vaan itelleen. Jos ei oo, minkä takia kannabis on laitonta? =P
Jaakko Mäki
Adressin tekijä

#1082

28.01.2009 23:53

Vuonna 2001 hallitus päätti, ettei doping-aineiden käyttö ole rangaistava teko. Perustelu kuului: "Yleisen rikosoikeudellisen periaatteen mukaan rangaistavaa ei tulisi olla oman terveyden tai muiden omien etujen vaarantaminen tai vahingoittaminen”.

perustelun perustelu:
Rikoslain tehtävä ei ole antaa terveydellisiä ohjeita tai moraalisia viestejä. Rikos on teko, joka aiheuttaa selkeää, todennettavissa olevaa vahinkoa jollekulle toiselle ja lain tarkoitus on ilmoittaa soveltuvat, kaikin puolin kohtuulliset rangaistukset erilaisista rikoksista. Kun teko ei todennettavasti ole vahingoittanut muita kuin tekijää itseään, sitä ei tule pitää rikoksena eikä siitä saa langettaa juridista rangaistusseuraamusta.

PAITSI TIETYSTI JOS KYSE ON HUHUHUUUMEISTA!
(alkoholia ja nikotiinia ei lasketa)

Siis tervetuloa demokraattiseen länsivaltaamme jossa lait määritellään järjen ja avoimen keskustelun avulla eika vakaumuksell.. ööh.. Tervetuloa Suomeen!
tarmo viitaluoma
fuengirola

#1083 ei päihteille

29.01.2009 11:08

Päihteiden käyttö on a) turhaa b) epäterveellistä c) aiheuttaa riippuvuuden. Olen ehdottomasti päihteettömän elämän kannalla. Päihteettömänä elämä on aitoa ja vasta oikeasti elämisen arvoista. ps.on vuosikymmenien omakohtainen kokemus päihteistä.
Ham Puusi
Hamppukaupunki

#1084

29.01.2009 16:01

Mahtava juttu tarmo, että elät selvää elämää, mutta miten kummassa se sinua liikuttaa mitä muut tekevät, jos he eivät vahingoita sinua tai lähimmäisiäsi millään tavalla?

Voi olla, että päihteiden käyttö on turhaa, mutta kyllä minä mielelläni rentoudun viikonloppuna polttamalla kannabista.

Tottahan se on, että päihteet ovat enemmän tahi vähemmän epäterveellisiä, mutta niin on mm. suklaa, kahvi, jopa urheilu. siinähän saattaa luut murtua ja läski tummua.

Jos puhutaan nyt riippuvuudesta kannabikseen, niin tässä nyt ollaan vähän pahemmassa riippuvuudessa esim. pelikoneisiin.

Jotta jatka toki päihteetöntä elämää ehdottomasti, mutta jos sulla ei ole minkäänlaista järkevää kommenttia tähän aiheeseen liittyen("Pitäisikö kannabis laillistaa?") , niin mene pätemään suomi24:ään.
Henry Hirvonen
Turku

#1085

29.01.2009 17:21

Minulle tämä aihe on hyvinkin henkilökohtainen jo siitä syystä, että sairastan itse MS-Tautia, johon Cannabis tutkitusti on lääkkeenä varteenotettava kilpailija verrattuna monta kertaa kalliimpiin ihon alle joka päivä ruiskutettaviin lääkkeisiin.
Jo pelkästään tämän takia näkisin mielelläni vähintään lääkekäyttöön tarkoitettujen cannabis-alkaloideja sisältävien tuotteiden laillistamisen (koittakaapa itse pistää joka prkle:n päivä itseänne ihon alle koko loppuelämänne).
Eikä siinäkään näe mitään väärää jos cannabis laillistettaisiin ihan sellaisenaan myös viihdekäyttöön. Vähemmän kyseessä olevasta kasvista on haittaa kuin alkoholista, niin terveydellisestikin, kuin myös humalassa tehtyjen väkivaltarikosten kautta muiden terveydelle.
Cannabista nauttineet kun eivät riehu kaduilla/sisätiloissa mukiloimassa niin ventovieraita kuin omaa puolisoaan.


"We shall require a substantially new manner of thinking if mankind is to survive." -Albert Einstein

Pentti Hirvonen
Kivesjärvi

#1086

29.01.2009 17:34

Just on muissa aiheissa puhuttu esim. koulusurmista ja niiten uhkauksista ja ymös perheväkivallasta. Kaikki tämä saa alkunsa päihteistä vaikka itse surmien tekijä ei käyttäisi niin esimerkiksi vanhempien käyttö voi johtaa hulluun käytökseen. Olen myös sitä mieltä, että vanhemmat eivät saisi olla humalassaeivät varsinkaan saisi sammua lastensa nähden. Alkoholi on niin syvällä ihmiskunnassa että sitä ei saada poistettua millään, mutta huumeet ainakin osin on mahdollista kitkeä pois. Itse olen sitä mieltä että kaikilla menis helpommin ilman minkäänlaisia päihteitä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.01.2009 21:33


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.01.2009 22:41


Ano Nyymi
Porvoo

#1089

29.01.2009 22:48

#1077 Kannabis on terveellisempää kuin alkoholi
On totta että kannabis on terveellisempää kuin alkoholi, MUTTA te ette tajua että KANNABIS on porttihuume, suurin osa kannabiksen käyttäjistä siirtyy muihin HUUMEISIIN ajan kuluessa. Kolme kaveriani (ja lukuisia heidän kavereitaan) ovat nyt laitoksessa, koska ei se kannabis kauan riittänyt (noin vuoden polttelivat) ja sitten siirtyivät jo sieniin. JA aina oli sitä samaa stooria "kannabis on terveellisempää kuin kalja, kokeile säkin", no empähän kokeillut.
santeri horttanainen (helsinki, 28.1.2009 12:42)

Kyllä kuulostaa jotenkin paisutetulta tämäkin. Porttihuume? Jamaikalaiset rastafarit käyttävät kannabista osana uskontoaan ja onko heistä kukaan siirtynyt kovempiin aineisiin?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.01.2009 23:26


JonesXxX XXX
XXX

#1091 Ei helvetti..kasvakaa

30.01.2009 10:14

Täällä kyllä huomaa kun jotain pentuja kirjottelee että kaverit siirty kovempiin ja lälläää lää muuta pska..

"On totta että kannabis on terveellisempää kuin alkoholi, MUTTA te ette tajua että KANNABIS on porttihuume, suurin osa kannabiksen käyttäjistä siirtyy muihin HUUMEISIIN ajan kuluessa"Lähde?




Miten v...ssa voit sanoa että kannabis on "porttihuume"
Eiköhän näillä "ystävilläsi" ole jo jostakin muusta päihteiden käyttö lähtenyt kuin kannabiksesta- se johtuu ihmisen vapaasta tahdosta päihtyä mitä erinlaisilla päihteillä oli se sitten alkoholi,tupakka,kannabis tai heroiini.Koska on halua kokeilla kaikeinlaista miten mikin vaikuttaa ihmisen avoihin ja psyykkeeseen.Tahto ajatella jotain muutakuin tätä HOLHOAVAA YHTEISKUNTAA.joka päättää mitä saat tehdä ja mitä et.kyse siis sellaisesta mikä ei muita vahingoita.kannabis on laitonta mutta tupakka ja viina ei.Vaikka viina pahin huume onkin jos et usko niin kokeile vetästä pullo viinaa raakana.on kumma jos tunnet olevasi vielä oma itsesi.

Ei sitä kukaan pakota käyttämään ethän sinäkään alkoholia tai tupakkaa polta pakosta?Minä en ainakaan.Eiköhän jokaisella ihmisellä ole oma TAHTO mitä haluaa käyttää ja mitä ei?Näin ainakin itse näen asian ei sitä jointtia kukaaan minunkaan suuhun väkisin tunge!Käytän kannabista silloin kuin siltä tuntuu.Vapaa ajalla.Enkä sitä edes käytä kavereiden kanssa vaan yksin omaan rentoutumiseen töiden jälkeen silloin tällön.joskus päivittäin ja joskus kerran kuukaudessa.

Omat kaverit eivät käytä,mutta ovat kaikki kokeilleet useamman kerran nuoruudessaan, mutta ovat hyväksyneet minun käytön.Koska jos todellakin viitsii aiheeseen perehtyä ja ajatella omilla aivoilla etsien kannabiksen historiaa.Niin tajuaa pakollakin olleensa väärässä.Ja jos yhtään kavereistaan välittää.Ei sitä kukaan voi estää jos joku haluaa kannabista poltella.

Tälläinen kieltolaki on enemmän kuin naurettavaa.Jos omaan käyttöön kannabista kasvatetaan ja aikuinen ihminen sitä käyttää.Ketä se haittaa.Muutakun teitä ketkä ovat joskus Ala-asteella tai yläasteella kuulleet mitä ihmeellisempiä tarinoita kannabiksesta..Oisiko jo aika ottaa omat aivot käyttöön ja etsiä itse tietoa? Netti on sitä täynnä,tai jos et luota internettiin niin käy vaikka kirjastosta etsimässä kirja kannabiksen historiasta.Jos edes viitsit sen verran perehtyä että tiedät mikä kannabis on ja miten ja mihin sitä käytetään?Nykyään saa jo lääkkeeksi.

Tässäkin adressissa huomaa että jotkut kirjoittavat ihan huvin vuoksi paskaa tänne.Mutta se johtuu siitä kun omat ajatukset ovat just sitä jo valmiiksi.mutta eihän se teidän vika ole!Olette vain tietämättömiä.
Kannabishan on aivan hirveä huume.Itse käyttänyt 7vuotta ja enpä ole vielä vahvempiin siirtynyt.Eikä ole tehnyt koskaan edes mieli.

Kyllä minäkin olen vakituisessa työssä,minulla on avopuoliso ja kaksi lasta.Enkä varmasti ole ainut tässä suomen maassa kellä asiat näin ovat.Pennut täällä vastustelee ja nämä keneen tämä AMERIKKALAINEN PROPAGANDA on joskus uponnut,ja siitä he eivät sitten luovu, uskotaan sitä mitä kuullaan ei sitä mitä itse omilla avoilla pystyisi etsimään.

Aivan sama jos teille pienestä toistetaan päivästä toiseen että banaani on huumetta ja siirtää vahvempiin niin kyllähän te sen uskotte,Ennenkuin tajuatte itse siihen perehtyä tai kokeilla.Ja en ketään suosittelekäyttämään,mutta elä sinäkään kirjoita tänne jos et oikeasti tiedä asiasta mitään.Tänne edes kovin moni tavallinen kannabiksen käyttäjä edes viitsi kirjoittaa koska nämä vastustajien kommentit ovat sitä tasoa että ei perkele.Mistä näitä keksitte kaverit käytti kannabista ja sitten siirty kovempiin,tai joutu hullujen huoneelle.

Kannabis lailliseksi ennemmin tai myöhemmin koska kieltolaki ei toimi eikä tule toimimaan.Sen ovat todistaneet jo kaikki maailman valtiot ja monet ovat jo tajunneet että kieltolakiin uppoaa älytön määrä rahaa,joka ei johda mihinkään.
Joten ennemmin ne ketkä sitä haluaa käyttää kasvattaa saa itse.

Mutta se päivä jolloin suomessakin päätetään että kannabis laillistetaan niin sehän laitettaisi heti verolle.Kyllä suomen valtio sitä alkaisi verottaa.koska eihän viinan keittokaan ole laillista vaikka sitä alkosta saa.

TESTI:KIRJOITA GOOGLEEN KANNABIS JA LUE TIETOA!
Hyvää viikonloppua!
pate laitela
hesa

#1092 näin

30.01.2009 19:50

kannabis on terveellinen vaihtoehto muille huumeille
Edward Putsela
Helsinki

#1093 Irti huumeista

31.01.2009 12:06

Kannabis irti huumeista, muut irti mun huumeistani. Porttiteoria on paskaa, olen 25 vuotta blossia poltellut, hatsin loputtua yritettiin piriä tyrkyttää, mutta kun paska ei maistu. Porttiteoria myös muualle; jos juot vettä, voit joku päivä dokata viinaa... Nämä hihhulit naurettavine perusteluineen ovat kuin suoraan torsti koskisen ajatushautomosta ulostetut untuvikot hokemassa mantraansa. Voin mä kännit vetää ja näyttää hampun vastustajille alkoholin ilot vetämällä pataan snagarijonossa. Tötsyissä ei snagarisafka uppoa, kännisiä on helpompi vedättää.
Juha Kärkkäinen
Turku

#1094 Väkivaltaa alkoholista

01.02.2009 20:36

Itseäni suorastaan pelottaa kävellä iltaisin kaupungilla, kun tiedän siellä liikkuvan myös juopuneita ihmisiä. Kunpa nekin vain polttelisivat ganjaa... Ei tarvitsisi pelätä niin paljon. Alkoholi aiheuttaa huolestuttavan paljon väkivaltaa.
Ilkka Suominen
Turku

#1095 Mitäs jos koko sakkia on sahattu linssiin?

03.02.2009 09:43

Erittäin mielenkiintoinen dokkari:

http://blip.tv/file/1356143/

Ja täällä riidellään juuri noista asioista mitä ihmisille on syötetty faktoina joskus. Kannattaisi kyseenalaistaa kaikki välillä, se on terveen ihmisen merkki.
Esa punaniska
enontekiö

#1096 Porttiteoriat perseeseen!!!!!!

03.02.2009 23:03

Tupakissa on 50% aitoa tupakkia 25% jäte tupakkia (tupakkitehtaa maasta kerätyt purut (UUSIO TUPAKKIA) ) 15% makeutusaineita 10%muuta paskaa....

No miten on, tupakin tiedettiin aiheuttavan riippuvuutta jo ennen kun tutkijat siitä sai mitään vainua.!! Tupakkiin on lisätty/voidaan säädöstellä nikotiiniä riippuvuuden aikaan saamiseksi.
No miltähän kessu maistuis ilman mömmöjä? No helvetin kitkerälle ja tiukalle paskalle.!
kun otat henkoset huokosiin sitä paskaa niin voit miettiä samalla kuinka se puru on pyörinyt tehtaitten lattialla ennen kemian myllyyn menoa..

No KANNABIS on paras kasvi!
Sitä ei ole mitenkään jatkettu jos olet sen itse kasvattanut.
Et ruoki rikollisten kättä.
Maksaa verot valtiolle joka on velkaa miljoonia euroja....
Ikäraja tietenkin!! saako tupakkia ostaa alle 18v? no totta kai ne "lapset" saa jostain käsiinsä tupakkia.
Kahvilat missä sitä nautitaan.
Hallussa pito 2-4grammaa kannabista
Miten jossain muualla maassa nämä voi toimia? miksi ei suomessa?
Eikä siitä olisi kenellekkään muulle "haittaa" kuin minulle jos nautin kannabista.


Teidän pitäisi polttaa yksi tukeva sätkä ennen kuin aloittaa moraali saarnaa ilman mitään järkevää tietoa aiheesta.

Kyllä se laillistuu kun tää punaniska armeija poistuu 6feet under.. :)
Eli ajat muuttuu vielä koska vanhemmat ikä luokat poistuvat ja kannabis on todella yleinen ja viaton mieto sosiaalinen päihde.


LEGALIZE.


Esa punaniska
enontekiö

#1097 Että ni

03.02.2009 23:08

Danny Ristola
Lappeernanta

#1098

04.02.2009 13:28

Oks tää addressi saanu viel mitään suurempaa julkisuutta vielä aikaiseksi?
Johnny Blitzkrieg
Helsinki

#1099

05.02.2009 02:45

Kannabista ei laillisteta Suomessa koska pilvenpoltto on kivaa. Paljon kivempaa kuin esim. kirkossakäynti tai keskustan äänestäminen.
Vakavasti puhuen, kannabiksen kieltolaki perustuu lakiasäätävän elimen suuria ikäluokkia edustavan enemmistön tietämättömyyteen ja suoranaiseen järjenköyhyyteen. Blossi sopii yhteen myös omenamehun ja uuniperunan kanssa, kun joku sen vain kertoisi tuolle houkalle ristoräppääjälle, maaseutuasumisen ja nikkaroinnin inthimoiselle puolestapuhujalle ja Euroopan seksikkäimmälle toteemipaalulle.
osku Joensuu
Espoo

#1100 26

05.02.2009 08:57

Tero oletko aatellu jos laitetaan 8 vuotias poika vetää viinaa säännollisesti taitais sekin olla aika ''pehmeä päästänsä kuin vanupuikko'' 16 vuotiaana