Loikalan kartano pitää sulkea!!!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Loikalan kartano pitää sulkea!!!.

aasd

#76 Re: Re: tervehdys kaikill

31.01.2013 02:39

loco chica

#77 samaa mieltäRe: Re: No voi voi

09.03.2013 05:51

#17: entinen asukas loikalassa - Re: No voi voi

kaikki te jotka olitte siellä kun mäkin,en sano nimeäni mutta olin se joka lähti pari kertaa sieltä hatkaankin yksin ja muidenkin asukkaiden kanssa yhdessä....haluaisin että jos sä olet joku länsisuomesta niin sit sä muistat bonttoonit ym.sekoilut.se paikka oli sairas ja toivon et se natsi palaa helvetissä.vastaa!

loco chika

#78 Re: Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta

09.03.2013 06:20

#16: ex vanki loikalassa - Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta

opin itsekin siellä kaiken rikoksista jotka on pilannu mun tulevaisuuden.

kari

#79 kakspiippunen juttu

12.03.2013 20:25

Olin kaks vuotta sijoitettuna loikalaan 90-luvun lopulla..sinne mennessä paikka tuntuu rajoittavan elämää voimakkaasti,joka luultavasti oli tarpeenkin muutaman kadulla vietetyn vuoden jälkeen.. Meitä oli puoli tusinaa kaverusta jotka oli lähellä täysi-ikäisyyttä ja muutenkin isokokoisia,joten meille sijoitettuna oleminen saattoi olla helpompaa kuin nuoremmille ja pienikokoisille..nykyään ei juuri muista huonoja asioita siltä ajalta vaan kaikki johtanut siihen mitä nykyään olen..tavallinen töissä käyvä mies,jolla on kolme lasta..ilman loikalaan joutumista olisin varmasti pitkässä vankilakierteessä taikka kuollut..omalla kohdalla siis systeemi vierihoitoineen toimi moitteetta..
oppilas vuodelta -89

#80 Loikala ja Ojantakanen

15.05.2013 09:20

Kävin kyseisessä paikassa, kun olin Esa Siekkisen veljen Tapio Siekkisen kasvatettavana, haistoivat veljekset samaan aikaan kannattavan bisneksen, millä rahantuloa ei voi estää ja talous on turvattu loppuelämäksi.
Kuten nyt on saatu ihailla, toinen rikastui ja toinen ei.
Erittäin kyseenalaista toimintaa, teettävät kaiken mahdollisen remontin oppilailla, ja omien elukoittensa hoidon yms.
Olen jo ajat sitten päässyt kyseisten seurasta pois ja säälittävää on rahanhimo...
Uskon, että paha saa tässäkin asiassa palkkansa, eikö ne molemmat ole sekoillut tuolla ravi bisneksessäkin, kaikki raha kaivetaan, vaikka toisten kustannuksella...
joopajoo

#81 Re: tervehdys kaikille

17.07.2013 16:10

#5: Lauri Laaksonen - tervehdys kaikille

Ai, että sen takia pitäisi paikka sulkea, kun sinä et ole päässyt lomille riehumaan ja rellestämään? Ja syyhän näille lomien menetykselle varmasti oli kuitenkin. Kauheaa kuinka nyt on ihmisarvoa loukattu ja syvästi. Pitäisi varmasti haastaa oikeuteen koko laitos näin pöyrityttävästä käytäksestä...

Jasu96

#82 Re: tervehdys kaikille

20.10.2013 08:50

loikalannuori

#83 Re: samaa mieltäRe: Re: No voi voi

24.03.2014 16:49

jantteri

#84 Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta

28.03.2014 22:09

Loikalan vanha asukki

#85 Tuttu paikka

30.05.2014 00:32

Itse olin loikalassa 3 vuotta, mutta itse pääsin välttämään suurimman osan skeidasta mutta mitä sivusta näin miten muita nuoria kohdeltiin olin aivan törkeää, työntekijät kettuilivat ja alensivat nuoria etenkin sellasia keiden kanssa eivät tulleet toimeen kunnolla. Useimmiten syyt miksi nuoria rangaistiin olivat se että tietyt työntekijät pitivät jotain silmätikkunaan ja laittoi tämän saman nuoren tekemään kaikenlaisen skeida hommia minkä päälle itse oli vahtimassa tätä tilannetta ja kettuilemassa kaupan päälle enkä ihmettele yhtään että kyseisillä nuorilla paloi hermot työntekijään mistä seurasi rangaistus. mutta jooh olihan siellä käytäntö jos jotain oli tapahtunut ja Loikalan kartanon työntekijät eivät saaneet tietoon kuka/ketkä olivat takana niin kaikki saivat siitä rangaistuksen tässä esimerkki.

Kerran eräs työntekijä löysi ison mehukanisterin vanhalta ulkosaunalta mikä ei ollut enään käytössä no siitähän sit syytettiin nuoria että nuoret ovat alkaneet kiljua tekemään minkä johdosta kaikki nuoret joutuivat seisomaan koko päivän ruokasalissa niin kauan että joku tunnustaisi kuka on syyllinen. koska syyllisiä ei ollut nautimme koko päivän seisomisesta hiljaa samalla kun työntekijät kettuilivat mutta jooh lopputulos oli että se oli ollut työmiesten mehukanisteri mikä oli jäännyt vanhalle saunalle kun sitä oli purettu ja eihän mitään anteeksi pyyntöjä tulleet työntekijöiltä nuorille vaikka kohtelivat meitä täysin väärin asiasta mitä kukaan ei ollut tehnyt.

Mutta kiitä loikalan kartanoa hyvistä hermoistani ja skeidan sietämistä tässä surkeasta maailmassa.
Niin ja syyni miksi jouduin loikalaan oli se että koulu ei sujunut koska olin koulukiusattu.
Koulu ei tehnyt asian eteen mitään, poliisi ei hoitanut velvollisuuksiaan koska koulu kiusaaminen oli henkistä mutta fyysistäkin todisteena valokuvat mustelmista, ruhjeista ja lääkärin todistuksista minkä jälkeen koulu kiisti kaiken ja syytti minua ja sitten tuli tämä ihana sosiaalitoimi ja vei minut loikalaan :) Kiitos tästäkin.

miksi sanoin syyn miksi jouduin loikalaan on tämä kun ihmiset sanovat että "Ei loikalaan sattumalta/syyttä jouduta" on tämä juuri että sosiaalitoimi/virkavalta/koulut Eivät osaa hoitaa velvollisuuksiaan niin kuin heidän pitäisi, vaan päästävät helpommalla ja laittavat kaltoin kohdeltuja henkilöitä tuollasiin paikkoihin.

mutta kyllä ihmisiä on kellä on oikeasti syitä miksi heitä laitetaan laitoksiin mutta löytyy erittäin paljon ihmisiä myös kellä ei ole oikeaa syytä joutua laitoksiin.

Vieras

#86

18.06.2014 00:40

olen itsekki ollut sijoitettuna loikalaan jos on oikein että eristetään nuoret muusta maailmasta täysin teetetään nuorilla työtä ja haukutaan solvataan nuoria ja välillä saattoi turpaankin tulla. yksityisyyttä ei paikassa ollut ollenkaan kamerat joka nurkassa voin väittää että suomen vankiloissa on paremmat olot kun tässä loikalan kartanossa sanon että eipä helpottanut yhtään omaa elämääni kun pääsin loikalasta pois nii ryyppäsin yli puol toista vuotta ja nyt opioidi riippuvaisena. että ei ihme missä elämän tilanteessa itse henk koht olen nytten loikalasta pääsystä nyt noin 7vuotta ja eipä paljoa ole helpottanut :((
orpo muttei urpo

#87 haloo?!

01.12.2014 00:40

kun on kaikki mahdollisuudet mennyt ja omat voimat loppuneet niin on kai turha täällä syyttää niitä jotka vielä yrittävät "tyhjää" täyttää. vihata voi aina  mutta pitäis miettiä mitä vihaa, sitäkö, joka vaatii (eli kunnioittaa vaatimalla) vai sitäkö , joka säälii ja selittää ,että kaikki on jonkun muun vika, elämä on kurjaa kun sen vääri ymmärtää...haloo, jäikö korvaava kasvatus kesken???

määkin huudan

#88 Re: haloo?!

01.12.2014 00:42


Vieras

#89

02.01.2015 15:09

Kasvatuslaitokseen nuori ja lapsi, joka on uppiniskainen eikä tottele. Tai sitten lähetettävä jollekin ulkomaiselle kurileirille vaikka sitten Amerikkaan asti. Siellä osataan panna kuriin ongelmanuoria.


Vieras

#90 Re: tervehdys kaikille

15.01.2015 13:21

#5: Lauri Laaksonen - tervehdys kaikille 

 Millon oot ollu? Mä olin 2000-2004 ja nää kotilomien poltot oli jopa 6kk. tää oli siekkisen aikaan- mielenkiintosta olis tietää miten tää nykyään menee


Vieras

#91

13.03.2015 21:01

Oma poikani oli vuosia Loikalan kartanossa. Mistään psykiatrisesta hoidosta siellä ei ole tietoakaan, pojallani todettiin ADHD vssta pasljon myöhemmin, jo aikuisena. Jos olisi huomattu ajoissa, olisi varmasti hänen elämönsä sujunut paljon paremmin.
Aku Olavi Halmiranta

#92 Onkos itse Esa Siekkinen siellä?

28.05.2015 18:09

 Tässä miettinyt että olisi mukava kohta entinen"perhe kodin" johtaja kasvotusten nyt kun olen ollut pois sieltä jo 9vuotta :D että muistaako se möhö maha enää parasta renkiään Parikkalan ajoilta kun asuttiin raja vartio laitoksella ja Loma kylässä xD jos joku tietää Siekkisestä jotain niin soittakaa ihmeessä numeroon 0468998570 ja kuu en ole häntä tappamassa enkä löymässä :D haluaisin vain kiittää että teki minusta noh tämmöisen mitä nyt olen xD

Ninni

#93 Re: Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta

02.06.2015 11:32

#16: ex vanki loikalassa - Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta 

 Hei, hauaisin sinuun yhteyttä ja jos muita tunnet Loikalasta niin minulla olisi tärkeää asiaa. Ota minuun yhteyttä Facebookin kautta mun nimellä Nina Celikel ja perheenjäsenet joilla on lapsia huostaanotettuina niin ottakaa yhteyttä minuun.

Ninni

#94 Re: sulkeka se

02.06.2015 11:38

#20: - sulkeka se 

 Voitko etsiä mut facebookista Nina Celikel nimellä, pleasee.

Ninni

#95 FaceRe: Re: tervehdys kaikille

02.06.2015 11:41

#21: pete - Re: tervehdys kaikille 

 

Etsi mut Facebookista Nina Celikel


Vieras

#96 Re: Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta

13.01.2016 15:13

#26: 14 vuotta sijoitettu - Re: ei Loikalaan sattumalta jouduta 

 loikalassa nykyään pahoinpidellää nuoria ja kiristetään ja uhkaillaa

 


Vieras

#97

25.09.2016 18:33

En voi ymmärtää näitä sijoituksia ,kun lapsella on vaikeaa on hänellä vielä vaikeampaa ,vaikka asian pitäisi olla päinvastoin jos edes murto-osa rahoista laitettaisiin perheeseen silloin kun on ongelma niin Suomessa olisi ainoastaan murto-osa lastensuojelun piirissä
Ikuinen jälki

#98 Oikeusasiamies

27.05.2019 14:09

Nämä pitää saada julkisuuteen ja pahoinpitelijät syytteeseen. 

Kovin kauan lastensuojelu saa maassamme rellestää ennenkuin joku oikeasti puuttuu. 

Päättäjät sulkevat silmänsä. Ei välitetä. 

Näin Suomessa. 

 


Vieras

#99 Re: Re: jaa,a

20.07.2019 23:08


Vieras

#100 Re: Re: Ei missään tapauksessa pidä sulkea.

10.10.2019 13:13

#75: Mirjami - Re: Ei missään tapauksessa pidä sulkea. 

On totta että vapaudenriisto on väärin. Törkeää. Nuori tarvitsee rakkautta, syliä ja rajoja.

Ei saa pahoinpidellä ja nöyryttää. Henkinen väkivalta voi tappaa itseisarvon.

Jokaisella on oikeus hyvään lapsuuteen ...