Loikalan kartano pitää sulkea!!!

Voiko tämä olla totta? Tarina Loikalan kartanon lastenkodista!

Jopas oli todella järkyttävä ohjelma Loikalan kartanosta. Kartanossa hoidetaan ja "kasvatetaan" huostaanottettuja lapsia ja nuoria.

Alla oleva teksti on heidän omilta kotisivuilta poimittu

********************
Loikalan kartano tarjoaa ympärivuorokautista lastensuojelun sijaishuoltopalvelua sosiaalilautakuntien huostaanottamille 12-21 -vuotiaille asiakkaille, jotka tarvitsevat apua ja korjaavaa kasvatusta kayttäytymisongelmiinsa, psykoterapiaa erilaisiin mielenterveyden oireisiinsa ja toiminnallista ohjausta selviytymistaitojensa harjoitteluun. Tavoitteena on auttaa nuorta kriisien katkaisemisessa, ongelmia ylläpitävien tekijöiden selvittämisessä ja aikuistumisprosessin käynnistämisessä.

Loikalan kartano takaa nuorille turvallisen, terapeuttisen ja selviytymistä edistävän kasvumiljöön ympäristössä, jossa koulunkäynti, taitojen harjoittelu ja erilaiset aktiviteetit ovat keskeisellä sijalla. Nuoren motivoitumattomuus tai oirekäyttäytymisen vaikeudet eivät ole sijoittamisen esteinä.

Loikalan kartanossa perushoitopaikkoja on 10 ja myöhemmin itsenäistymisen harjoitteluun tarkoitettuja asumismuotoja 6-8 nuorelle (yht. 18 asiakaspaikkaa). Työryhmä (24 hlöä) koostuu sosiaali- ja terveydenhuollon sekä muiden alojen ammattilaisista. Nuoret suorittavat peruskouluopintonsa Iitin yläkoulun ja Kausan Erityiskoulun oppilaina Loikalan kartanossa ja myöhemmin heille voidaan tarvittaessa räätälöidä ammattiopintoja talon sisällä.

Loikalan kartano sijaitsee Kymijoen rannalla kauniissa maalaismaisemassa 12 km päässä Iitin kuntakeskuksesta Kausalasta. Lähipalvelualueisiin kuuluvat myös Lahti ja Kouvola.
*********************************

A-studion toimittaja Tiina Lundell selvitti, miten lapsia kohdellaan Loikalan lastenkodissa. Tulos nosti tunteet pintaan niin toimittajalla kuin katsojillakin.

Jos videolla oleva juttu pitää paikkaansa niin olisi varmaan paikallaan sulkea tuo laitos. Mutta allekirjoita tarvittaessa vasta sen jälkeen kun olet katsonut videon...

Katso tästä video ja hämmästy

Katso
tästä A-studion video aiheesta