Luoman seisake on säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Luoman seisake on säilytettävä.

Vieras

08.10.2013 16:02

Junayhteyden säilyttäminen on julkisen liikenneyhteyden säilyttämisen kannalta välttämätön, kun bussiyhteyttäkään ei enää ole.
Bussipate

#27 Re:

22.10.2013 04:08

#7: Vieras -

Se missä juna pysähtyy ja miten usein on täysin HSL:n asia. VR:llä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Luoma (ja Mankki) ovat HSL-aluetta, jossa joukkoliikenteestä vastaa Helsingin seudun liikenne (HSL). Sen päättäjät miettivät missä bussit, junat ja muut joukkoliikennevälineet pysähtyvät, miten usein, mitä lippu maksaa, miten liikennepalveluista matkustajille kerrotaan jne.

Vieras

09.05.2015 19:55

Kiitos joukkoliikennesuunnittelijalle kommentista. Laskennallinen peruste on kuitenkin melko teennäinen. Joukkoliikennettä käyttävät ihmiset ovat usein niitä, joilla ei ole mahdollisuutta yksityisautoiluun tai joille yksityisautoilu on suhteessa liian suuri taloudellinen sijoitus. Nykyisen korkean elintason aikana tämä ryhmä jää turhan usein äänettömäksi ja huomaamattomaksi. Joukkoliikenteen suunnittelijat eivät välttämättä tarvitse joukkoliikennettä itse. Laskennallinen malli on täten etäinen ja teoreettinen. Laadullisena arvona joukkoliikenne on merkittävä, vaikka se ei joka tilanteessa yhteiskuntataloudellisesti olisikaan se paras ratkaisu.